Bureaublad vol met rare icoontjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Om een of andere mysterieuze reden staat mijn bureaublad ineens vol met allerlei icoontjes van bestanden die ik heb, maar dan met namen als '~$alyse arbeidsmarkt'. Overal staat dus '~$ voor en de tekst van de originele bestandsnaam is daarna deels weggevallen.

Als ik zo'n bestand probeer te verwijderen vraagt Windows of ik zeker weet dat ik dit systeembestand wil verwijderen en dat Windows daarna mogelijk niet meer goed werkt.

Wat moet ik hieraan doen?
 
Ik raad aan om direct een virusscan te doen.
 
Ik zou maar direct een system backup van windows terugzetten in zo'n situatie.
 
Laatst bewerkt:
Das vaak het probleem... vaak beseffen mensen niet wat ze exact doen. Dat maakt het lastig, onze vragen worden dan ook lang niet altijd goed begrepen of men denkt dat geldt niet vor mij, terwijl dat wel zo is...

Dit is er zo een: ook als gevolg van mogelijk een Windows settings verandering tav verborgen bestanden....
 
Meestal verdwenen na het opnieuw opstarten. Kwestie van goed afsluiten documenten en het programma. Kunt eens opschonen met CCleaner doen (kijk wat aangevinkt staat), want als dat tijdelijke bestanden zonder verder nut zijn, dan zullen ze opgeschoond worden.

Natuurlijk regelmatig scannen met een securityprogramma en de herstelpunten, systeemkopieën, databack-ups en het recovery medium moeten al klaar staan.
 
Edit mod: Verplaatst naar Virus, Spyware en Firewall omdat dit onderwerp hier meer tot zijn recht komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan