Optellen keuzerondjes in Word bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsblade

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2019
Berichten
2
Beste allemaal,

Kan iemand mij op weg helpen hoe ik verschillende keuzerondjes in een Word bestand kan optellen.

Ik heb een soort sjabloon gemaakt met verschillende vragen. Bij elke vraag heb ik 3 keuzerondjes , Ja, Nee en NVT. elke 3 keuzerondjes zijn gegroepeerd. Nu zou ik graag onderaan mijn document willen weten hoeveel rondjes er zijn van JA, hoeveel van Nee en hoeveel van NVT. Wie oh wie maak mij gelukkig :D
 
Laat ik je maar gelijk uit de brand helpen: dat is een hele lastige klus, om niet te zeggen: onmogelijk. Nou zal onmogelijk niet zo snel van toepassing zijn, maar het wordt zeker een lastige opgave want je zult het allemaal moeten gaan programmeren. En dan is de vraag natuurlijk: van waaruit start je dan de macro? Je begrijpt: zonder het document erbij te hebben, begin ik er niet eens aan :).
 
Het kan met volgende code
Code voor Ja
Code:
Sub dotchJa()
Dim lngJa As Long
Dim i As Long
lngJa = 0
With ActiveDocument
    For i = 1 To .InlineShapes.Count
        With .InlineShapes(i)
            If .Type = 5 Then
                If .OLEFormat.Object.Caption = "Ja" And .OLEFormat.Object.Value = True Then
                    lngJa = lngJa + 1
                End If
            End If
        End With
    Next i
End With
MsgBox "Het aantal Ja antwoorden is: " & lngJa, vbInformation, "Aantal Ja"
End Sub
Je krijgt een messagebox met de aantallen.
Zie voorbeeldje
 

Bijlagen

  • Doc1.docm
    34,7 KB · Weergaven: 73
Dank voor jullie hulp.
Ik heb de formule toegepast en hier en daar aangepast, maar helaas niet het gewenste resultaat.
Voor de goede orde heb ik heb bestand bijgevoegd, wellicht dat het beter aangeeft wat ik graag zou willen.
De aantallen zou ik weergegeven zien bij de samenvatting. Kan ook zo zijn dat mijn opzet van het formulier verkeerd is.
 

Bijlagen

  • Concept WPI test1.docm
    433 KB · Weergaven: 40
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan