• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

premie berekenen adhv uurrooster

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe vind je het toch altijd, VenA?
Als het ene niet werkt dan moet je wat anders proberen. Als ik het bestand eerst opsla en dan open dan werkt de methode met Specialcells wel.

Code:
Sub VenA()
  With Sheets("Invoer")
    .Unprotect
    x = Day(Application.EoMonth(.Cells(4, 1), 0))
    With Sheets("Database").ListObjects(1)
      .ListRows.Add.Range.Resize(x, 18) = Sheets("Invoer").Cells(3, 1).CurrentRegion.Offset(3).Resize(x, 18).Value
      On Error Resume Next
      .Range.Columns(3).SpecialCells(4).EntireRow.Delete
    End With
    Application.EnableEvents = False
    .Range("C4:F34").ClearContents
    .Range("B1") = .Range("B1") - (.Range("B2") = 12)
    .Range("B2") = .Range("B2") + IIf(.Range("B2") = 12, -11, 1)
    Application.EnableEvents = True
    .Protect
    ThisWorkbook.RefreshAll
  End With
End Sub
 
Ook al is de draad van een zeker Glenn, toch bedankt voor je inzet VenA.
Jouw bijdragen zijn steeds een prima leerschool voor mij.
Edit: Als ik de code met SpecialCells(4) in het bestand zet, dan bestand opslaan en weer openen, werkt de code bij mij niet.
De hele maand wordt in het blad "Database" gezet, zonder verwijderen van de rijen met blanco in kolom 3.
Niet erg, want jouw andere oplossing met autofilter doet het prima!!

Even nog een vraagje:
Zou het kunnen dat, als er zeer veel maanden opgeslagen zijn in het blad"Database", de filtermethode lang zou kunnen duren?
 
Nee in dit bestand blijft de autofilter methode snel. Je voegt max 31 aaneengesloten rijen toe en dan is er vrij weinig rekenkracht voor nodig om deze te verwijderen. Bij veel versplinterde data kan je beter eerst de tabel sorteren.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Wieter,

Na gebruik van de file (dewelke perfect werkt BTW ;-)) heb ik nog een (praktisch) vraagje. In de sheet "Invoer", heb je in kolom "S" "OPMERKINGEN" staan. Zou deze kolom mee overgezet kunnen worden naar de sheet "Database"? (tussen kolom "L" en "M")Dit om de eenvoudige reden dat de mensen blijkbaar kunnen kiezen of ze al dan niet uitbetaald kunnen worden. Dit wordt daar dan ingezet. Voor onze personeelsdienst is deze sheet van toepassing en nu zijn ze dat kwijt... Ik vond het niet direct in de macro, wat ik moet aanpassen...

Bijgevoegd vind je de file nogmaals, moest je de andere niet meer hebben. ik heb de file een beetje aangepast (print view en directe link naar mail)

Merci alvast!

Glenn
 

Bijlagen

  • TEST FILE GLENN.xlsm
    93,2 KB · Weergaven: 23
Het originele bestand is ondertussen op heel wat plaatsen aangepast!!!!
Ik heb de print-instructie, en de mail-instructie er niet ingezet, dat kan je blijkbaar zelf wel.
Zie maar of alles werkt zoals het moet.
ps. In het door U meegestuurde bestand zitten mailadressen in de code OPLETTEN daarmee.

Opm. Op het blad [Database] staan 3 ComboBoxen om een datum te zoeken.
Dit werkt nog niet correct, ben er nog mee bezig.
 

Bijlagen

  • Draaitabel,urenreg2.xlsm
    109,4 KB · Weergaven: 24
Van welk bestand moeten we nu uitgaan?

Als je code gevonden hebt probeer deze dan te reduceren tot een paar regels. Voor het mailen is dit voldoende.
Code:
Sub Email_From_Excel_Basic()
  With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
    .to = "glenn.xxxxlde@xxxxower.be"
    .Subject = "Premie uitbetaling Isabel."
    .Body = "Hallo Karen, bijgevoegd de premie uitbetalingsfile voor Isabel van afgelopen maand."
    .Attachments.Add ActiveWorkbook.FullName 'ThisWorkbook.FullName afhankelijk van waaruit je de procedure aanroept.
    .display '.send
  End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Hallo Wieter en VenA,

Ik heb alles toegepast en het werkt perfect! Sorry voor de namen, daar zal ik zeker opletten!

Ik heb nog één aanpassing gedaan: in de sheet "Pivot" daar staat een kader op lijn 12 met een overzicht van de totalen. Die heb ik bovenaan gezet en de slicers ernaast, zodat dit geen problemen gaat geven naarmate er maanden verstrijken en ik een foutmelding zal krijgen omdat de pivot data dreigt te overschrijven...

Nog eens super bedankt beide!!!

Grtz
Glenn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan