Welk programma maakt dit mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichRemi

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2019
Berichten
17
Goeie morgen,

Ik hoop dat ik voor deze vraag op het juiste forum zit.

Wij hebben in ons bedrijf heel veel documenten met procedures, werkinstructies, invulformulieren, ... noem maar op.

Het is heel complex en er is zodanig veel dat er totaal geen overzicht is. Wat is er allemaal? Wanneer moeten we welke procedure gebruiken? Wanneer moet welk document ingevuld worden? ...

Nu zou ik graag "iets" hebben, een soort van startscherm met keuzemogelijkheden. Men kiest een mogelijkheid en vervolgens gaat een nieuw scherm open, met weer enkele mogelijkheden. En dit zo verder doen tot men bij het juiste document, de juiste procedure, de juiste samenvatting, ... noem maar op, is.

Kan iemand mij vertellen welke de mogelijkheden zijn om zoiets te (laten) maken? Zijn er bepaalde programma's die men hiervoor kan gebruiken? Ik heb totaal geen enkel idee, alle informatie is meer dan welkom!

Alvast hartelijk dank!
 
Dit vereist maatwerk, en ook is het de vraag of deze software bedrijfswijd gebruikt zal worden of door een persoon.

Ik zelf zou eerder denken aan een webapplicatie, waarmee alle personen binnen het bedrijf dit systeem kunnen benaderen. Maar dan moet je hier wel gepaste software in vinden, of deze op maat laten maken.
 
Goeie morgen,

hartelijk dank voor uw antwoord.

Het is de bedoeling dat het door iedereen in het bedrijf kan gebruikt worden.

Hebt u ook enig idee van welke software hiervoor geschikt zou zijn?
 
Ik zou daar inderdaad een webapplicatie van (laten) maken dus met PHP, Jquery en HTML5 en dit alles achter een inlogscherm zetten zodat alleen medewerkers gebruikt van kunnen maken.
 
Ik heb zo iets in het verleden gemaakt met behulp van een content management systeem waarbij het belangrijkste punt was dat alle bestaande documenten gebruikt konden worden en in de database van het CMS gezet konden worden.
Daar gebruikte we Smartsite voor.
Veel lagere overheden doen dat op die manier.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben op onze afdeling (personeelsdienst) hiervoor een basis html dashboard gemaakt. Bovenaan staat de naam van de procedure en daaronder de link naar de handleiding en de links naar de relevante documenten op onze server.
Bovenaan staan ook de links naar relevante sites zoals RVA en VDAB.

bv: Opstart
- Handleiding
- Infofiche
- Contract

Dit kan enkel gebruikt worden als iedereen toegang heeft tot de server waar deze documenten instaan.
 
Hoi @MichRemi, dit is heel mooi te maken in WordPress. Omdat het een webapplicatie is kan iedereen die de juiste rechten heeft erbij.
Voor een klant heb ik zo te lezen een soortgelijk systeem gemaakt, waar veel documenten in gezet kunnen worden. Door middel van "tegels" op het hoofdscherm kan de gebruiker naar volgende keuze (lees pagina) gaan en dan weer naar volgende totdat die bij juiste document is. Die kan diegene dan downloaden of bekijken.
Voor die specifieke klant is de site afgeschermd door middel van IP. Dus alleen iedereen binnen dat bedrijf heeft toegang, buiten het bedrijf niemand. Hoeft ook niet ingelogd te worden.
En een systeem wat gemakkelijk door iemand die geen verstand van websites bouwen heeft te gebruiken en aan te passen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan