virusbedreiging

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
hallo, ik gebruik windows defender in windows 10, via beschermingsgeschiedenis zie ik o.a. staan
Bedreiging gevonden - actie nodig, klik ik dan op Hoog, dan op acties (zie afb) dan kies ik voor verwijderen, maar het word niet verwijderd, ook niet na opnieuw starten.
dit staat overigens op de externe schijf (J) die niet meer verbonden is met de pc
wat te doen om dit te verwijderen ?
virus3.JPG

virus2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die externe schijf aansluiten, lijkt me logisch...
Iets wat niet binnen het systeem aanwezig is kun je ook niet verwijderen.
Wellicht kun je de logs verwijderen als je je er aan stoort, dan is het ook weg...
 
Dat betekent dat je een gekraakte versie van Photoshop CS6 op je pc gedownload hebt, de keuze of je laat de hacktool erop staan of je koopt een legale Photoshop versie.

Om de melding weg te krijgen zul je ervoor moeten zorgen dat het pad waarnaar verwezen wordt weer gaat bestaan, of mogelijk dat een nieuwe uitgebreide scan zonder je externe schijf aangesloten de melding doet verdwijnen
 
Een taalpakket aanpassing van derden. In de wereld is niets gratis. Virusscanners reageren daarom allemaal op hacks of cracks. Het programma Gimp is open source en ook in de Nederlandse taal.
 
En wat heeft dat met de virusdreiging waar TS op wijst van doen..?
 
Is hier sprake is van een illegale praktijk? Zo ja, laat TS er zich dan zelf mee redden. Wij mogen op Helpmij hier helemaal niet op ingaan! Alfred 2 geeft volgens mij een legaal alternatief.
 
Gewoon die patch verwijderen. Programma zal vast nog wel blijven werken.

(En bij voorkeur een licentie kopen, of aan gratis alternatieven verder werken)
 
het instal programma (was overigens niet geinstalleerd) op de externe schijf was al verwijderd, daarna de schijf losgekoppeld, toen zag ik pas in de virusscan die bedreiging staan na een scan,(zie afb)
opnieuw externe aansluiten verwijderd het ook niet,
bij het iccon van windows defender blijft een rood kruis staan op de taakbalk, zie afb
icoon1.png
mijn vraag: blijft wd nu toch werken ?
 
Kijk het logboek/ de meldingen van WD na of je nog steeds een probleem hebt.
En check met diverse tools oa Malwarebytes Free, maar niet alleen dat of je systeem wel te vertrouwen is.
Straks blijkt dat je een man in the middle probleem hebt en dan zijn de rapen klaar, kunnen hackers en zo gewoon achter je schouders met alles meekijken wat je doet zoals met het bankieren en zo en dus je rekening leeg plukken.....

Ik zou zelf een externe image (op externe schijf dus) terug zetten of een schone installatie doen, experts noemen jouw huidige systeem waarschijnlijk... gecompromitteerd....

https://computerworld.nl/security/93894-zo-werkt-een-man-in-the-middle-aanval
https://www.avg.com/nl/signal/man-in-the-middle-attack
 
Laatst bewerkt:
ik zie de melding niet meer, na een nieuwe volledige scan, ook staat geen rood kruis in het icoon van WD
dus m.i. opgelost
dank voor de info.
 
Ik hoop van harte dat het echt waar is...

Zou toch een poos alert zijn op aparte zaken/gedrag vd pc... je hebt toch een risico genomen en obv alleen WD te beweren dat net nu perfect OK, hmmm.:eek:
 
ik heb een volledige scan met WD gedaan, te lezen is : momenteel geen bedreigingen, ook een off-line scan gedaan, ook 0bedreigingen gevonden.

Knipsel.JPG

allert ben ik steeds :)
 
Geen zorgen en verder niet meer druk maken. Vertrouw dan op Windows Defender die dat goed gezien had. Waar heb je anders dan zo'n programma voor!
 
allert ben ik steeds :)
Mooi... :thumb: maar dacht je dat een Photoshop CS6 patch er niet onder dat extra risico viel dan...:eek:

@Senso : bij een detectie waarde van 99.99% voor een virus scanner wat errug hoog is.. kan 1 pc/persoon per 10.000 pc's nog steeds de klos zijn...

Er is wel vaker ook in de geschiedenis gezegd: Gaat u maar rustig slapen..... Zulke stelligheden hmmmm.... :eek:
 
Laatst bewerkt:
Één zekerheid hebben we, we gaan allemaal dood. Daar blijft geen percentage van over. Daar kun je rustig om slapen. Het slapen wordt minder als je bankrekening niet zo goed gevuld is.;):d:d:d
 
Mooie bliksemafleider... :D
De boodschap komt dus over...:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan