Let's Encrypt - vreemd gedrag

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Tijdens het maken van een website die ik wilde voorzien van een Let's Encrypt-certificaat, was een van de opdrachten vele malen sneller klaar dan verwacht:

Code:
# openssl dhparam -out /etc/nginx/ssl/dhparams.pem 4096
Generating DH parameters, 4096 bit long safe prime, generator 2
This is going to take a long time
............................................++*++*++*
#

De aangekondigde lange tijd - en dat was bij eerdere processen inderdaad (erg) lang - viel dus vele malen korter uit.
Is dit een indicatie dat er mogelijk iets niet goed is, of is de tijdsduur erg variabel?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Misschien is er een ander proces op de server wat aandacht vraagt?
Kijk eens met top wat er gebeurt, en met uptime wat de load is.
 
Helaas moet ik deze vraag weer intrekken. Door een samenloop van omstandigheden kan ik deze commando's die jij suggereerde niet nogmaals uitvoeren.
Ik had de commando's uitgevoerd, de output naar een bestand geschreven om te plakken in helpmij, de server inmiddels opnieuw opgebouwd, maar het berichtje in helpmij nog niet verstuurd en toen sloot ik per abuis de browser. Noem het maar gerust erg dom.
Gelukkig was het allemaal nog in de opbouwfase en zijn er geen bestanden verloren gegaan.

Dit topic is dan weliswaar niet opgelost, maar kan wel worden gesloten. Hoe geef ik dat aan?
 
Een Let's Encrypt-certificaat hoort thuis in de afdeling website, neem ik toch aan.
Je vraag is niet opgelost, maar je zou het wel op opgelost kunnen zetten ;) Dat doe je dus in je allereerste vraag, bovenaan recht klikken op
Vraag is niet opgelost en daarna op vraag is opgelost.
 
Je vraag is niet opgelost, maar je zou het wel op opgelost kunnen zetten ;) Dat doe je dus in je allereerste vraag, bovenaan recht klikken op
Vraag is niet opgelost en daarna op vraag is opgelost.

Ik weet wel hoe je een vraag als "opgelost" kunt markeren, maar omdat het in feite NIET opgelost is, zocht ik een "tussenweg". Nu die er blijkbaar niet is, zal ik toch kiezen voor de bekende weg, dat de vraag is opgelost.
Bedankt voor je reactie.
 
guidovanh zei:
Dit topic is dan weliswaar niet opgelost, maar kan wel worden gesloten. Hoe geef ik dat aan?

Een topic kan door de Topicstarter alleen op 'opgelost' gezet worden, een topic sluiten kunnen alleen de moderators van de sectie of de hoofdmaderator.
Je kunt het topic wel weer op 'onopgelost' zetten.
Succes verder met je vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan