• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijk opmaak draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

genexxa

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Berichten
70
Wie kan mij helpen?

Ik loop vast met voorwaardelijke opmaak in een draaitabel.
Omdat het bestand te groot is heb ik alleen de draaitabel gekopieerd en geplakt dus er zit geen data achter maar dat zou voor mijn probleem niet moeten uitmaken.

Wat wil ik?

In rij 11 staat het aantal dagen dat een order te laat is.
In kolom B staan de namen van de personen per team

De 3 teams hebben beide een eigen doorlooptijd qua afhandelen van de taken.
team 1 max 5 dagen
team 2 max 6 dagen
team 3 max 30 dagen

Nu wil ik dat wanneer een persoon uit een team zijn max dagen overschreden heeft, de cel rood wordt.
Dus;

- voor personen binnen team 1 zouden de cellen, G12 t/m AF15 rood worden
- voor personen binnen team 2 zouden de cellen, H16 t/m AF19 rood worden
- voor personen binnen team 3 zouden de cellen, N20 t/m AF25 rood worden

Weet iemand hoe ik dit kan doen?
Is er een formule die ik kan toevoegen bij voorwaardelijke opmaak of is er een VBA oplossing?
 

Bijlagen

  • voorwaardelijke opmaak.xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Met een opzoektabelletje zou je het aantal dagen kunnen bepalen uit de naam van een team via VERT.ZOEKEN, dan krijg je iets als:
 

Bijlagen

  • voorwaardelijke opmaak (1).xlsx
    11,8 KB · Weergaven: 30
Van elk bestand is een voorbeeldbestand te maken. Het argument dat je het niet kan plaatsen omdat het te groot is gaat niet op.:d
Als je maar drie teams hebt en de waarden zijn hard dan kan het ook zonder tabelletje. Maar zal wel niet.

Code:
=C12>CHOOSE(--RIGHT($B12;1);5;6;30)
 
Sorry voor de late reactie, ben op vakantie geweest.

Helaas is het niet helemaal wat ik bedoel.
Nu krijgen de cellen die groter zijn dan 5, 6 en 30 een kleur.

Het idee is dat in rij 11 staan getallen en die staan voor het aantal dagen.
Dus voor team 1 zouden alle cellen die vallen binnen regel 12 en 15 rood moeten worden, maar wel vanaf kolom G (omdat vanaf kolom G groter is dan 5 dagen en daardoor de deadline niet gehaald hebben)

Voor team 2 zou het moeten zijn;
rij 16 t/m 19, vanaf kolom H rood moeten worden (omdat vanaf kolom H groter is dan 6 dagen en daardoor de deadline niet gehaald hebben) in elke cel waar een getal in staat

Voor team 3 zou het moeten zijn;
rij 20 t/m 25 vanaf kolom N rood moeten worden (omdat vanaf kolom N groter is dan 30 dagen en daardoor de deadline niet gehaald hebben) in elke cel waar een getal in staat
 
Is er iemand die mij hierbij kan helpen.
Ook met zoeken op google kom ik er niet uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan