rangschikking van mails in het Mail programma van IOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Berichten
382
Goedemorgeen

in de inbox van het mailprogramma van IOS worden de binnengekomen berichten in een lange sliert de een na de andere gerangschikt zolang ze +/- met een onderwerp te maken. In de balk wordt enkel melding gemaakt van de verzender van het laatste bericht. Persoonlijk vind ik dat deze werkwijze het opzoeken van een mail dikwijls bemoeilijkt, wanneer men enkel nog vage herinneringen over de gezochte mail heeft. Ik meen dat IOS spreekt over conversations.
Naar het schijnt kan dit "conversation" type worden uitgeschakeld. Onder sort kon ik daar geen info over vinden. Kan u mij helpen, aub

Mvg
Audass
 
Laatst bewerkt:
iOS is het besturingssysteem van een iPhone. Gaat uw vraag werkelijk over de app Mail op een iPhone?
Als u een iPhone heeft waarvan het besturingssysteem (iOS) in het Nederlands is, dan klikt u op de volgende link: https://www.appletips.nl/ios-7-mail-berichtenreeksen-uitschakelen/
Als u een iPhone heeft waarvan het besturingssysteem (iOS) in het Engels is, dan klikt u op de volgende link: https://www.idownloadblog.com/2016/10/20/how-to-use-conversation-view-in-ios-mail-app/
In de Engelstalige handleiding wordt uitgelegd hoe u conversation view inschakelt. U gaat die handleiding natuurlijk gebruiken om conversation view uit te schakelen. Dat doet u door het schuifje achter 'Organize by Thread' op UIT te zetten.

Wanneer uw vraag niet over een iPhone gaat, maar bijvoorbeeld over een iMac, dan moet u dat even melden. Het besturingssysteem van een iMac heet niet iOS, maar MacOS. Oudere iMacs kunnen nog op het besturingssysteem OS X draaien.
 
Vraag is niet opgelost
rangschikking van mails in de inbox van het Mail programma op een iMac voorzien van Catalina


Goedemorgeen

in de inbox van het mailprogramma van MacOS worden de binnengekomen berichten in een lange sliert de een na de andere gerangschikt zolang ze +/- met een onderwerp te maken. In de balk wordt enkel melding gemaakt van de verzender van het laatste bericht. Persoonlijk vind ik dat deze werkwijze het opzoeken van een mail dikwijls bemoeilijkt, wanneer men enkel nog vage herinneringen over de gezochte mail heeft. Ik meen dat IOS spreekt over conversations.
Naar het schijnt kan dit "conversation" type worden uitgeschakeld. Onder sort kon ik daar geen info over vinden. Kan u mij helpen, aub

Mvg
Audass
 
Open de app Mail op uw iMac.
De menubalk van Mail staat niet in het venster van de app zelf, maar helemaal bovenaan op uw monitor.
Klik in de menubalk op Weergave (als u een Engelse versie heeft, dan klikt u op View).
U ziet dan het volgende:

5de64abf6789f-Ashampoo_Snap_2019.12.03_12h37m23s_001_.png


Staat er bij u ook een vinkje voor 'Sorteer op conversatie'? Klik daar dan op om het sorteren op conversaties uit te schakelen.
U heeft een veel nieuwere iMac (met een veel nieuwer besturingssysteem) dan ik. Bij u staat er misschien niet 'Sorteer op conversatie', maar 'Groepeer op gesprek'. Daarmee wordt natuurlijk precies hetzelfde bedoeld.

Hier informatie in het Nederlands over het weergeven van e-mailgesprekken in de app Mail op een Mac, die draait op macOS Catalina: https://support.apple.com/nl-nl/guide/mail/mail35700/mac
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan