• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De verschillende waardes uit 1 cel laten zoeken in lijst en optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimgo

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2019
Berichten
5
Hoi allemaal,

Ik zit met de volgende situatie: via een VBA worden er waardes in 1 cel geplakt als deze worden geselecteerd (zie ook screenshot). Deze waardes komen in J3 gescheiden door een ;. Nu wil ik deze waardes laten opzoeken in de tabel verduurzamingsopties en zodoende de percentages bij elkaar laten optellen (in voorbeeld dus 74%). Ik dacht dat dit makkelijk kon, maar ik kom er niet uit. Is er iemand van jullie die weet welke formule ik kan toepassen in K3 om de som van de bijbehorende percentages te berekenen?

Mocht dit niet lukken zorg ik dat de output items onder elkaar terecht komen, want dan kan het ook lukken. Dit heeft echter geen voorkeur. Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet,
Pim
 

Bijlagen

  • Screenshot_1.png
    Screenshot_1.png
    14,3 KB · Weergaven: 32
Plaats een voorbeeld document.
 
Hoi Edmoor,

Ik heb een screenshot toegevoegd, als het goed is nu ook in dit berichtje:

Screenshot_1.png
 
Een screenshot is nuttig in een photoshop-forum, niet bij een Excel-vraag.

Desondanks lukt het deze keer zonder Excel-bestandje denk ik.
Code:
J3: =SOMPRODUCT(ISGETAL(VIND.SPEC(C3:C5;J3))*(D3:D5))
 
Laatst bewerkt:
Super!! Dit werkt helemaal zoals het zou moeten. Ik ga nog even onderzoeken hoe de formule nou precies werkt, want ik begrijp hem nog niet helemaal.

Bedankt voor je reactie!!
 
Functie van binnen naar buiten lezen. Verdiep je dus achtereenvolgens in functies VIND.SPEC, ISGETAL en SOMPRODUCT.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan