Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 7 van 7

Onderwerp: Selectievakjes linken met gekoppelde kolom

Junior Member
    Vraag is niet opgelost

Selectievakjes linken met gekoppelde kolom

Hallo,

Ik zou graag een functie ivm selectievakjes toevoegen die als volgt werkt:

2 kolommen, eentje met een selectievakje dat kan aangevinkt worden en eentje met bij ieder selectievakje een bepaalde zin. Via mijn formule wil ik eigenlijk drie zaken:

1) dat er maximaal één vakje kan aangevinkt worden (idealiter dat het vorige vakje automatisch afgevinkt wordt als het nieuwe wordt aangevinkt, maar anders een bepaalde zin die ik ingeef in de formule)
    2) dat, wanneer vakje 3 wordt aangevinkt, er zin 3 verschijnt. Of wanneer men vakje 6 aanvinkt, er zin 6 verschijnt, enz...
    3) Dat er, wanneer er geen vakje aangevinkt is, er een zin verschijnt die ik ingeef in de formule

Ben al een tijdje aan het zoeken met de als-functies, maar die geven me niet wat ik wil. Nochtans lijkt het mij niet zo'n extreem moeilijke formule, toch? Ik weet trouwens dat er moet gewerkt worden met TRUE en FALSE btw.

Eeuwige dank aan degene die me kan helpen!

Tera Honourable Senior Member edmoor's avatar
    En je voorbeeld document?
    "It's hardware that makes a machine fast. It's software that makes a fast machine slow. "
    Op rechtstreekse vragen via email of privébericht reageer ik niet. Daar is het forum voor.
    Lees ook: http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5

Junior Member
    Quote Origineel gepost door edmoor Bekijk Bericht
    En je voorbeeld document?
    Het is in een spreadsheet op een macbook, dus kan het niet echt delen. Kan evt wel een 2de spreadsheet aanmaken met een voorbeeldje?

Tera Honourable Senior Member edmoor's avatar
    Daarom heb ik het ook over een voorbeeld document en niet over het document
    "It's hardware that makes a machine fast. It's software that makes a fast machine slow. "
    Op rechtstreekse vragen via email of privébericht reageer ik niet. Daar is het forum voor.
    Lees ook: http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5

Junior Member
    Quote Origineel gepost door edmoor Bekijk Bericht
    Daarom heb ik het ook over een voorbeeld document en niet over het document

https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing

Dit is zowat het idee. Ziet er dus vrij simpel uit vind ik... Ben wel niet zo'n krak in excel dus kan evengoed aan mij liggen.

Google spreadsheets is geen excel... de functie voor selectievakjes die je nu in google gebruikt bestaat niet eens in excel.

MAar eerste opmerking zonder voorbeeld Als je telkens maar 1 selectie wil dan gebruik je beter Option button met een groepsvak
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

Junior Member
    Quote Origineel gepost door roeljongman Bekijk Bericht
    Google spreadsheets is geen excel... de functie voor selectievakjes die je nu in google gebruikt bestaat niet eens in excel.

MAar eerste opmerking zonder voorbeeld Als je telkens maar 1 selectie wil dan gebruik je beter Option button met een groepsvak

Ja option-buttons zouden wel wat zaken oplossen, maar dat lukt niet aangezien de spreadsheet (en de selectievakken) gegenereerd wordt vanuit een online platform waar ik weinig aan kan aanpassen.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren