USB stick 128 gb 2.0 problemen met kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

JelCin

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2019
Berichten
14
Goedenavond,

Ik heb deze week enkele MediaRange usb sticks gekocht. 3 x 32gb 3.0 en 3 x 128gb 2.0.
De 32 gb sticks werken uitstekend.

Zodra ik een bestand naar mijn 128 gb stick kopieer loopt de snelheid meteen naar ongeveer 16 mb/sec waarna hij meteen weer zakt naar 0. Hier blijft hij vervolgens 5 seconden wachten en gaat weer in 4 seconden naar 16 mb/sec en meteen weer terug naar 0.
Het kopiëren duurt dus een eeuwigheid.

Waar kan dat aan liggen?
Het lijkt alsof de data steeds gebufferd wordt of iets dergelijks.
Is er ergens een instelling wat ik kan aanpassen?

De stick is geformatteerd naar exFAT

Ik weet niet wat voor technische gegevens er nodig zijn om mij van enig advies te voorzien due heb ik wat printscreens bijgevoegd.
Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.

Dank jullie wel.

Jelle
 

Bijlagen

  • Screen Shot 12-02-19 at 11.33 PM.PNG
    Screen Shot 12-02-19 at 11.33 PM.PNG
    111,4 KB · Weergaven: 67
  • Screen Shot 12-02-19 at 11.32 PM 004.PNG
    Screen Shot 12-02-19 at 11.32 PM 004.PNG
    26,3 KB · Weergaven: 70
  • Screen Shot 12-02-19 at 11.32 PM 003.PNG
    Screen Shot 12-02-19 at 11.32 PM 003.PNG
    32,3 KB · Weergaven: 54
  • Screen Shot 12-02-19 at 11.32 PM 002.PNG
    Screen Shot 12-02-19 at 11.32 PM 002.PNG
    31,8 KB · Weergaven: 58
  • Screen Shot 12-02-19 at 11.32 PM 001.PNG
    Screen Shot 12-02-19 at 11.32 PM 001.PNG
    29,2 KB · Weergaven: 56
  • Screen Shot 12-02-19 at 11.32 PM.PNG
    Screen Shot 12-02-19 at 11.32 PM.PNG
    28,2 KB · Weergaven: 53
  • Screen Shot 12-02-19 at 11.31 PM 001.PNG
    Screen Shot 12-02-19 at 11.31 PM 001.PNG
    28,8 KB · Weergaven: 49
  • Screen Shot 12-02-19 at 11.31 PM.PNG
    Screen Shot 12-02-19 at 11.31 PM.PNG
    38,4 KB · Weergaven: 54
  • Screen Shot 12-02-19 at 11.37 PM.PNG
    Screen Shot 12-02-19 at 11.37 PM.PNG
    11,6 KB · Weergaven: 69
  • Screen Shot 12-02-19 at 11.36 PM.PNG
    Screen Shot 12-02-19 at 11.36 PM.PNG
    11,5 KB · Weergaven: 62
RMK > Onder > Eigenschappen > Hardware > Betere prestaties?
Waarom dan exFAT en geen NTFS? En waarom niet allemaal 3.0? 2.0 is wel erg langzaam.
 
Tja waarom geen 3.0, Omdat ik deze 2.0 heb gekocht voor €9.95 bij Opus als black Frida
deal maar dat heeft volgens mij niets te maken met het probleem dat ik heb.
En waarom exFAT, omdat ze zo aangeleverd worden.
Zal het probleem verholpen zijn als ik het naar NTFS formatteer?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Komen deze bestanden er wel op te staan dan? 16 MB/s schrijfsnelheid is heel snel en dat past niet bij deze sticks dus er zit misschien wat anders in dan 128 Gb en de snelheid van de overdracht hoort niet te pauzeren. Bij nagemaakte geheugensticks doet die alsof de bestanden ernaartoe worden geschreven maar in werkelijkheid is er geen plaats meer en worden het lege mappen.
 
Kan wel eens een "nepperd" zijn die 128 Gb stick...€ 9 is wel errug goedkoop, normaal zijn ze minimaal 2x zo duur... ( bron )
Met gemanipuleerde sticks komt het vaak voor dat schrijven erg lang duurt omdat de capaciteit van de stick niet klopt en telkens hetzelfde stuk flashgeheugen overschreven wordt..

Test die 128 Gb sticks eens met H2testw en kijk of dat iets oplevert..?
 
Kan wel eens een "nepperd" zijn die 128 Gb stick...€ 9 is wel errug goedkoop, normaal zijn ze minimaal 2x zo duur... ( bron
Je vergeet op prijs te sorteren....
Dan id de goedkoopte € 10,99.... en dan is .€ 9 wel goedkoop maar niet te "errug"...

Als deze MediaRange usb sticks gewoon in NL en niet in CN gekocht zijn dan is het nepperd risico erg klein.
De aanbieding is vast voorbij? Maar hier zijn ze nog steed niet echt duur.
https://www.opus.nl/usb-sticks/128-gb.html
 
Het heeft altijd overal mee te maken! Problemen oplossen is een kwestie van uitsluiten. 2.0 is tergend langzaam als je 3.0 gewend bent. Ja, wat kosten ze? Heeft er zeker ook niets mee te maken! Rommel kopen en anderen de problemen laten oplossen. Vaak kloppen de specificaties van die goedkope rommel niet (leugens). Koop van een gerenommeerd merk zoals SanDisk en Kingston.
 
Laatst bewerkt:
Komen deze bestanden er wel op te staan dan? 16 MB/s schrijfsnelheid is heel snel en dat past niet bij deze sticks dus er zit misschien wat anders in dan 128 Gb en de snelheid van de overdracht hoort niet te pauzeren. Bij nagemaakte geheugensticks doet die alsof de bestanden ernaartoe worden geschreven maar in werkelijkheid is er geen plaats meer en worden het lege mappen.

Je, de bestanden worden er wel opgeschreven. Het past ook allemaal alleen duurt het heel lang door het continue pauzeren van de upload.
Het is een originele Nederlandse stick bij Opus gekocht. Ik heb de klantenservice inmiddels ook om hulp gevraagd.

Kan wel eens een "nepperd" zijn die 128 Gb stick...€ 9 is wel errug goedkoop, normaal zijn ze minimaal 2x zo duur... ( bron )
Met gemanipuleerde sticks komt het vaak voor dat schrijven erg lang duurt omdat de capaciteit van de stick niet klopt en telkens hetzelfde stuk flashgeheugen overschreven wordt..

Test die 128 Gb sticks eens met H2testw en kijk of dat iets oplevert..?
De stick is bij Opus gekocht als black friday deal en kost normaal ook duurder. Ik mag toch aannemen dat het een originele is.
Ik ga die test vanavond zeker proberen.

Het heeft altijd overal mee te maken! Problemen oplossen is een kwestie van uitsluiten. 2.0 is tergend langzaam als je 3.0 gewend bent. Ja, wat kosten ze? Heeft er zeker ook niets mee te maken! Rommel kopen en anderen de problemen laten oplossen.

Kijk dat zijn van die antwoorden waar niemand wat mee kan. Ga lekker iemand anders lastig vallen met je onzin.
En als je de moeite nam om te lezen dan is de snelheid niet het probleem maar het pauzeren na iedere 5 seconden.

Je vergeet op prijs te sorteren....
Dan id de goedkoopte € 10,99.... en dan is .€ 9 wel goedkoop maar niet te "errug"...

Als deze MediaRange usb sticks gewoon in NL en niet in CN gekocht zijn dan is het nepperd risico erg klein.
De aanbieding is vast voorbij? Maar hier zijn ze nog steed niet echt duur.
https://www.opus.nl/usb-sticks/128-gb.html

Het gaat ook om deze stick. Ik had per abuis €9 vermeld ipv €9.95.
Ik heb inmiddels Opus ook een mail gestuurd om hulp.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zodra ik een bestand naar mijn 128 gb stick kopieer loopt de snelheid meteen naar ongeveer 16 mb/sec waarna hij meteen weer zakt naar 0.
Wat staat hier dan?
Dus ik kan niet goed lezen en jij hebt geheugenproblemen?

Feit is dat ik het al zou hebben opgelost!
 
Producteigenschappen USB-Stick 128GB MediaRange USB 2.0

Opslag Capaciteit 128 GB
USB Versie 2.0
Poorten & interfaces
USB Type-C
Leessnelheid 10 MB/s
Schrijfsnelheid 3 MB/s

Hoe ga jij dan 16 mb/s halen?
Wat jij waarschijnlijk ziet/constateert is het wegschrijven naar een buffer, dat gaat snel, vervolgens gaat die het pas daadwerkelijk kopiëren naar de stick en dat gaat met 'maar' 3 mb/s, daar staat het systeem op te wachten en lijkt de overdracht dus 0
 
Het gaat ook om deze stick. Ik had per abuis €9 vermeld ipv €9.95. Ik heb inmiddels Opus ook een mail gestuurd om hulp.
Je hebt 2 weken bedenktijd voor een internet aankoop in NL... wacht dus niet te lang.. je kunt er vanaf zonder een reden op te geven volgens de wet.
 
Off topic. 128GB op USB 2 met een maximale schrijfsnelheid van 3 MB/s. Oftewel je haalt het nog net om die stick helemaal te vullen en binnen de retourtermijn terug te sturen.


On topic. Zal inderdaad een buffer zijn die volloopt. Hoeft geen probleem te zijn. En als je het doorrekent kom je waarschijnlijk ook weer ergens rond die 3 MB snelheid uit. Sneller gaat het niet worden.
 
Het meeste staat al in post 2. Maar daar krijgen we geen antwoord op. Onder Eigenschappen > Beleidsregels > Betere prestaties kiezen en NTFS formatteren. Verder is USB 2.0 tergend langzaam in vergelijking met 3.0 en vooral met een groot aantal GB is het ondoenlijk. Een uur of twee uur ben je zo kwijt. Daarom zeg ik ook, koop geen 64 en 128GB USB-sticks 2.0 voor veel kopiëren.
 
Laatst bewerkt:
Toch is er vreemd gedrag van die stick, het stopt steeds al voordat er een realistische schatting van de overdracht snelheid kan worden gedaan en daarom zijn er mogelijk conflicten. De voorste USB aansluitingen zijn trouwens meestal een HUB en functioneren dus anders dan de achteraansluitingen bij een computer. Voor fout opsporing altijd een apparaat even achterin steken en in een echte USB2 poort. Wanneer het daar ook niet vloeiend werkt, (her)start de computer dan met Windows in Veilige modus. Conflicterende software kan zijn een virus scanner of zoals deze programma's; Samsung Kies, Sony Play Memories, Sony PC Companion, VMware Player, HTC Monitor Service, HTC Sync. Misschien staat er wat over gemeld in de logboeken, voor uitleg zie hier: https://www.windows-helpdesk.nl/logboeken/ Ook interessant is wel of de stick op andere computers zonder pauzes beschreven kan worden.
 
Update: USB stick 128 gb 2.0 problemen met kopiëren

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Het probleem werd steeds gekker.

Nadat ik met pijn en moeite 50 gb aan video op de stick had weten te krijgen speelde deze perfect af op een Samsung tv en Sony tv.
Toen ik de stick vervolgens weer in de pc stak gaf deze aan dat de stick geformatteerd moest worden. Er stonden 0 gegevens meer op.
Er viel niets meer te doen met de stick.

Ik heb de stick toen weer in beide tv's gedaan en daar gaf hij normaal iedere video netjes aan en speelde deze ook goed af?

Mijn conclusie was dat de USB stick een maandagmorgen modelletje was en gewoon defect was.

Ik had inmiddels van Opus bericht gehad dat deze meteen omgeruild zou worden. Zonder verder vragen of opmerkingen.

Meteen dus een nieuwe geprobeerd en deze gaat vlekkeloos. Het bufferen blijft steeds even maar de snelheid staat steeds op 20 mb/sec.
Ik heb de stopwatch ernaast gehouden om te kijken of het klopt wat sommige hier zeggen over de trage snelheid.

Nou ik kan je zeggen dat het mij ontzettend meevalt voor een 128 gb stick van nog geen tientje.
Bijna 9 mb per seconde.

Een bestand van 5.156.415 kb deed hij welgeteld 9 minuut en 40 seconden over.

Ik sluit hierbij deze topic met dankzegging aan een ieder die constructief heeft meegedacht.

Jelle
 
Toch is er vreemd gedrag van die stick, het stopt steeds al voordat er een realistische schatting van de overdracht snelheid kan worden gedaan en daarom zijn er mogelijk conflicten. De voorste USB aansluitingen zijn trouwens meestal een HUB en functioneren dus anders dan de achteraansluitingen bij een computer. Voor fout opsporing altijd een apparaat even achterin steken en in een echte USB2 poort. Wanneer het daar ook niet vloeiend werkt, (her)start de computer dan met Windows in Veilige modus. Conflicterende software kan zijn een virus scanner of zoals deze programma's; Samsung Kies, Sony Play Memories, Sony PC Companion, VMware Player, HTC Monitor Service, HTC Sync. Misschien staat er wat over gemeld in de logboeken, voor uitleg zie hier: https://www.windows-helpdesk.nl/logboeken/ Ook interessant is wel of de stick op andere computers zonder pauzes beschreven kan worden.

Dank voor je uitgebreide uitleg. Het probleem bleek in een defecte usb stick te zitten maar met je informatie kan ik zeker wat.
Nogmaals mijn dank en fijne avond.

Het meeste staat al in post 2. Maar daar krijgen we geen antwoord op. Onder Eigenschappen > Beleidsregels > Betere prestaties kiezen en NTFS formatteren. Verder is USB 2.0 tergend langzaam in vergelijking met 3.0 en vooral met een groot aantal GB is het ondoenlijk. Een uur of twee uur ben je zo kwijt. Daarom zeg ik ook, koop geen 64 en 128GB USB-sticks 2.0 voor veel kopiëren.

Dank voor je aanvulling.
Het bleek om een defecte USB stick te gaan die omgeruild is. (zie mijn afsluitende bericht)
De vervangende en nog een andere kopiëren inmiddels vrolijk met 9 mb per seconde wat voor het doel en de prijs die ik hiervoor heb betaald prima is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi zo. Doel en prijs daar gaat het om. Ik ben verwend met een snelle pc en USB 3.0.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan