• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule doortrekken lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexspek

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2018
Berichten
10
Goedemorgen,

Ik ben al een dag aan het zoeken naar de juist formule. Maar ik zou graag de formule van H5 t/m H10 door willen trekken naar beneden. Deze staat gelinked naar de teeltduur, maar als ik dit doe dan verschijnt er ipv =Teeltduur!D4 ; =Teeltduur!E4 ; =Teeltduur!F4.
=Teeltduur!D8 ; =Teeltduur!E8 ; =Teeltduur!F8; =Teeltduur!D12 ; =Teeltduur!E12 ; =Teeltduur!F12

Ik heb al geprobeerd het cijfer vast te zetten met een $ teken maar dit helpt niet.

Iemand tips ?

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    98,5 KB · Weergaven: 26
Als ik het goed begrepen heb wil je dus naar onderen doortrekken, terwijl verwijzing naar rechts doorgaat? Dus in H11 moet verwezen worden naar J4?

Gebruik deze eens ter inspiratie:
Code:
=INDEX(Teeltduur!$4:$4;1;2+RIJ(A1))
of
=INDIRECT("Teeltduur!"&ADRES(4;RIJ(A3)))
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Bedankt voor je snelle reactie.

Als ik dit doe krijg het volgende.
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    23 KB · Weergaven: 51
Krijg je dan een plaatje? Moeilijk zoeken naar fout...

In bijlage heb ik de 2 formules ingevuld, waarbij ook nog rekening gehouden wordt met de soort roos.
 

Bijlagen

  • test (AC).xlsx
    101,6 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Bedankt voor de oplossing.

Sorry voor mijn late reactie was even in het buitenland :) !

Heb nu wel een vraag hoe de verwijzing is gemaakt van de indirect functie want het volgende soort toepassen lukt niet omdat ik dezelfde waarde gekoppeld krijgt. Zit er achter de formule nog een verwijzing en zo ja hoe kom ik daar ?

Alvast bedankt.
 
Ik heb een bijlage toegevoegd, maar snap niet hoe ik nu het tweede soort gekoppeld krijg aangezien ik niet begrijp hoe de formule indirect is opgebouwd. (Zie bijlage)
 

Bijlagen

  • Potrozen overzicht 2020 en 2021 test.xlsx
    109,3 KB · Weergaven: 18
Misschien is deze beter te begrijpen?
 

Bijlagen

  • Potrozen overzicht 2020 en 2021 test (1).xlsx
    107 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan