wil programmas verwijderen maar krijg melding: als administrator inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Ik wil bij mijn zus enkele programma's verwijderen, :maar krijg dan de melding: Als administrator inloggen. Maar..... de computer staat bij mijn zus en die start gewoon haar windows 10 computer op zonder in te loggen of wachtwoord op te geven.

Hoe kan ik dan als administrator inloggen?:eek:
 
Rechtsklikken op het programma en dan kiezen voor openen als administrator...
 
Het verborgen administrator-account activeren, hoe lees je hier.
Ja, en bij Start > rechts klikken op Computer > Beheren > Lokale gebruikers en groepen > Gebruikers kan je ook gewoon het account wat zij gebruikt lid maken van de groep Administrators. Dan veranderen voorkeuren en de route naar persoonlijke bestanden niet en is er voortaan sprake van snellere toegang tot bevoegdheden zoals "Uitvoeren als Administrator."
 
mooie oplossing,bedankt maar..

Bedankt voor de reacties. Maar durf het ne aan. Te ingewikkeld voor mij. Toch erg bedankt!:thumb:
 
Het is helemaal niet ingewikkeld hoor....
Je typt in het zoekvenster opdrachtprompt en drukt op enter
het resultaat verschijnt boven,
klik met je re-muisknop op dat resultaat en kies in het menu wat verschijnt als administrator uitvoeren.
Dan verschijnt een zwart scherm waarin een cursor knippert.
Dan type je het volgende in: NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:YES en drukt weer op enter.
Start de pc opnieuw op en klaar ben je...er zijn nu 2 accounts in het aanmeldscherm waarvan 1 het Administrator-account.
Daarmee zou jouw probleem opgelost moeten zijn.
 
Voor onbekende handelingen zijn er met Google veel instructie pagina's te vinden met afbeeldingen, de "stap voor stap" handleidingen. Ook van Microsoft zelf. Over al het computergebruik is er tegenwoordig wat te vinden.

Veel wordt hierover gepost in video's op YouTube en dan kan je een beter overzicht krijgen van wat je moet doen. Kwaliteit van video's is soms wel wat matig.

Buiten dat hulp natuurlijk altijd wel te krijgen is en desnoods te koop, kan je veel interessants en ook veiligheidsaspecten leren op cursus. Het welzijnswerk zou in de buurt computercursus kunnen geven als daar vraag naar is en in de bibliotheek kunnen ze je de geschikte boeken laten lezen.

Tenslotte: het is wel raar, wij zouden hier zijn om iemand verder te helpen maar in Windows kan je gelukkig ook op Help klikken en dan moet je eerst een zoekbegrip opgeven alleen dan krijg je uitleg met directe links naar de plaats waar je wezen moet en verschillende onderwerpen die er mee te maken hebben langs de kantlijn. Houdt dan dus een Help venster open op de taakbalk waarin u heeft gezocht naar Programma's verwijderen, Administrator, Account of Rechten. Van het ene onderwerp op het andere komen heet surfen. Mijn ervaring is dat Windows Help je altijd verder helpt. Zou u dat via deze weg kunnen doen dan is uw vriendin ook op het juiste pad gebracht. Start > Help en ondersteuning
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan