Documents en Settings onder Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Ik heb een programma dat onder Windows 7 werkte. Het programma maakte gebruik van "Documents en Settings" maar onder windows 10 is dat een verborgen systeem bestand. Ik kan het wel zichtbaar krijgen maar ik heb gen toegang en zie ok geen mogelijkheid om voldoende privilege te krijgen om het te openen.
Dat programma heeft ooit iemand werkend gekregen onder Windows 10, maar nu moet het opnieuw en kan ik geen gebruik meer maken van deze kennis.
Hoe kan ik de beveiliging zodanig verlagen dat ik het wel kan gebruiken.
 
In Windows 10 is "Documents and Settings" een Junction, niet direct een folder en ook geen verborgen systeembestand.
Het verwijst naar C:\Users
 
Onder W7 is dat een link naar de map C:\Documents and Settings en daar bestaat die map ook en de inhoud is hetzelfde als C:\Gebruikers
Volgens mij staan daar geen programma's, die staan in Program Files of Program Files (x86).
 
Het klopt dat de programma's daar staan maar1 file staat in de documents en settngs omdat dat de file is die door het programma wordt gebruikt om de privileges van de gebruiker te bepalen.
 
Mede gezien de andere topic met dezelfde vraag is het niet zinvol hier nog tijd aan te besteden. Iets wat onmogelijk is kun je niet mogelijk maken. Het is duidelijk wat Documents and Settings in W10 is. Ik zie een link en die verwijst naar C:\Gebruikers in W7. Edmoor zegt dat dat in W10 ook zo is en "Ik kan het wel zichtbaar krijgen maar ik heb gen toegang en zie ook geen mogelijkheid om voldoende privilege te krijgen om het te openen." dat wil ik dan zien in screenschots en de error/melding die je dan krijgt.

Dit gaat niet lukken denk ik, want als je programma's installeert worden registersleutels aangemaakt en ook regels aan de Firewall toegevoegd en dat alles ontbreekt bij jou.

Dat programma heeft ooit iemand werkend gekregen onder Windows 10, maar nu moet het opnieuw en kan ik geen gebruik meer maken van deze kennis.

Dat kan dan puur geluk zijn geweest en een kans van één op de miljard maar Windows 10 wordt voortdurend gewijzigd door updates dus de kans dat het weer gaat lukken is nihil. Een ander punt is, als dit dan zo belangrijk is, dan had ik daar tien maal aantekeningen van gemaakt hoe die kennis dat heeft gedaan!
 
Laatst bewerkt:
Om welk programma exact gaat het en zijn er goede alternatieven?
 
Welk programma is al gezegd in post #5.

Het gaat er volgens mij steeds om dat de map c:users in Nederland de map c:gebruikers is.
 
Je verwacht dat dit toch bij de TS antwoorden staat... en dat is #5 dus niet en dan ook nog met een link naar een ander topic...
De kracht zit hem vaak in de herhaling/duidelijkheid bij de juiste persoon, anders worden het zoekplaatjes.... voor de helpers/de lezers.
CATIA V5 dus...

Edit: Als je gaat zoeken zie je dat anderen hem met succes hebben geïnstalleerd...
https://academy.3ds.com/sites/default/files/2016-12/CATIA-SE-InstallationGuide.pdf

However, CATIA Student Edition is known for working well with most recent and decent
PCs.
Notes:
 CATIA Student Edition isn't certified on Windows 7 32-bit.
 CATIA Student Edition isn't certified on Windows 8 and Windows 10 but some
students reported it works well
NB: Windows 10 will be certified soon on further CATIA V5 Student Edition releases
 ATI Radeon graphic cards are not supported. CATIA Student Edition will not work
with this GPU.
A. Differences between CATIA V5 Student Edition and the
"commercial" version
There is no major difference between CATIA V5 Student Edition and its corresponding
commercial license. From a capacity point of view, they are identical but produced parts and
products are watermarked, so they cannot be used with a commercial license.

Staat niet bij hoe, maar ik kan me voorstellen dat het dat je bij de compatibiliteit settings voor het installeren je het OS kiest waar het voor uit gebracht is, bij XP SP3 of Vista of....
In hoeverre het hier mogelijk updated versies betreft? Dat weet je zelf wrs beter.

Nog ff verder gezocht, maar dat betreft iid Version v5-6 2018,:
https://www.epfl.ch/schools/sti/it/catia/install/
Version v5-6 2018, mandatory from August 20, 2019
Prerequisite
Preparation
Mount drive « I »
Mount a second drive « R »
Find the setup file on drive « I »
Installation of CATIA
Conditions of use
Help

Prerequisite
The installation V5-6 2018 requires the following

Windows 10 64-bit Pro, Education, Business
Swiss-French OR
Swiss-German OR
US
Windows Home Editions does not work!

For Students, a network access by VPN on a yellow network socket
A minimum of free disk space of at least 8 GB
Preferably a Video Graphic Card without shared memory
Firefox as default browser
Which version of the windows operating system am I running ?
Find out 32 or 64 bits ?
Why Windows 10 to run Catia ?
Why Windows 10 Certified Computer ?

Heb je Windows 10 Home of Pro?
Home... Stop maar.....
Windows Home Editions does not work!

In al die zoek acties lees ik nog over de "Documents en Settings" zaken...
Blijkbaar regelt de software dat goed.

Hier staan nog tips mocht je foutmeldingen krijgen:
https://answers.microsoft.com/en-us...found-in/0f89e964-4fe1-41cc-926c-73901a6e0469
 
Laatst bewerkt:
@route99
Zou die eerdere topic nog eens lezen. Jij schrijft daar, maak een image van de schijf.

Maar goed TS blijft maar op hetzelfde doorgaan. Zo los je niets op.
Als ik hem wil aanmaken op C: dan krijg ik de vraag of ik de bestaande map wil vervangen. Dat durf ik niet te doen.

Als het dan zo belangrijk is dan voer je het uit omdat er totaal geen risico hoeft te zijn. Maak eerst een herstelpunt en een volledige systeemkopie met een bootmedium. Mislukt dan het aanmaken m.a.w. de bestaande map vervangen en kom je in de problemen, booten vanaf het herstelmedium en zet je de volledige systeemkopie terug.

En anders latere versies installeren die wel werken in W10.
 
Laatst bewerkt:
Dat schrijf ik altijd bij zulke problemen... anders hebben we er een vraag bij... en ik las niet dat het al gebeurd was (image maken).

Het was me eerst niet duidelijk, om reeds genoemde redenen dat dit dezelfde software was... dus gaat het hier moeizaam verder.
Als je geen image maakt en ook geen andere beslissingen neemt kom je niet verder. Das duidelijk.
De keuze is niet aan mij, aan de TS.

Voor dat ik wist om welke software het ging schreef ik nog:
Om welk programma exact gaat het en zijn er goede alternatieven?
Geen antwoord op gehad, is er wel een ben je ook van het probleem af.

Ik zit met de overgang van genealogie software, die ik gebruik werkt nog wel onder 32 bits software, maar das dus eindig aan het worden.
Dat weet je gewoon, dus ik ben al een tijd aan het testen welke het wordt... je gaat niet zomaar over, maar die info mis ik hier compleet welke energie er daar in gestopt is. Mss is een nieuw Win10 versies ook wel erg duur... dan kan dat de spelbreker zijn en heel begrijpelijk.
Maar mss weet iemand dan een 2nd best als verbanger.... Das altijd nog beter dan software die niet te installeren valt of vooral problemen geeft.
 
Laatst bewerkt:
In de andere topic en ook deze worden genoeg antwoorden gegeven maar TS laat het volledig afweten. Onvoldoende informatie, ontbrekende antwoorden, geen screenshots en onvoldoende inzet van TS zelf. Twee topics en laat nu niets van zich weer horen. Stop dan met het werken met oude software die niet aan de eisen van W10 voldoet! Ik meld mij af.
 
Mee eens, erg jammer zo weinig input.

Een tip: als ik het echt nodig zou hebben en geen (betaalbaar) alternatief kan vinden... dan zou ik het proberen met Wine onder Linux te proberen.

Reken wel het resultaat is erg afhankelijk van jouw software versie, de Wine versie en het type & versie Linux.
Een leidraad voor oudere software:
https://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=6153

Ik zou voorlopig aan voor de "Gold" versies gaan.

Extra tip: Richt eerst je systeem goed in met een tool die zeker loopt, ik heb Notepad++ daarvoor gebruikt, dan web je Wine iig werkend gezien en dat geeft rust vooraf...
Mijn genealogie software die leek goed te lopen. ik heb nog geen afronding/validatie gedaan.. je wil immers dat ie het "altijd" ... (oei... ) doet.

En nu stop ik hier voorlopig.

PS: je zou hem nog eenvoudiger in een VM van XP of Win7 oud kunnen draaien onder Windows 10... Hoef je ook niet naar Linux over te stappen.....
 
Laatst bewerkt:
@klries46

Het andere (dubbele) topic heb ik gesloten, je had daar gewoon verder kunnen gaan.
Succes verder met je vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan