FTP niet mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
We hebben hier geen bedrijfsnetwerk, we zijn gewone consumenten...
Na even rondgeneusd te hebben, denk ik dat de firewall in de KPN Experiabox v10a zit en dat ik die (voor SFTP) moet uitschakelen.
Is dat juist en hoe moet dat dan?
 
Normaal blokkeert die alleen ingaand, en niet uitgaand.

Ik denk eerder aan bepaalde software, in het ergste geval kan KPN het ook uitgaand geblokkeerd hebben op hun netwerk naar jouw aansluiting vanwege veiligheidsredenen. Maar dan moet je al ergens bij hun op een beperkingslijst staan vanwege malware of andere digitaal gespuis op je PC, en moet je al door het abuse-team benaderd zijn.

Maar als port 22 niet werkt op jouw PC, dan zou connecten met PuTTY ook niet werken. Is dat ook zo?
Als dat wel werkt, dan blokkeert er iets WinSCP. Kijk eens naar: Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Windows Defender Firewall
 
Laatst bewerkt:
Maar als port 22 niet werkt op jouw PC, dan zou connecten met PuTTY ook niet werken. Is dat ook zo?
Als dat wel werkt, dan blokkeert er iets WinSCP. Kijk eens naar: Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Windows Defender Firewall

Nee, ik heb sinds kort hier een eigen servertje staan (nog in opbouw). Dat is een computer zonder beeldscherm. Om die te benaderen connect ik via PuTTY en poort 22.
 

Bijlagen

  • defender_20191203.GIF
    defender_20191203.GIF
    13,1 KB · Weergaven: 19
Dan heb je ergens WinSCP geblokkeerd vermoed ik. Of de hostname klopt niet.
 
de firewall in de KPN Experiabox v10a zit en dat ik die (voor SFTP) moet uitschakelen..
Bij dit soort zaken moet je gewoon het KPN forum opzoeken:
https://forum.kpn.com/internet-9/experiabox-v10a-poort-open-zetten-459268

Normaal gesproken zetten de meeste firewall op router vooral voor het verkeer van buitenaf een poort open.
Zodra je zelf een SFTP client gebruikt, dus geen server want die is van jouw hosting partij... hoef jij geen SFTP poort open te zetten.

Dat jezelf met een SFTP zaakje (server) bezig bent lokaal zou totaal los moeten staan van jouw hosting verhaal tenzij jij verkeer genereert dat onveilig is en ze jouw uitgaande verkeer kunnen gaan blokkeren.... Dat zou je dus bij de Helpdesk van de KPN moeten vragen of ze jou een probleem veroorzaken...
 
SFTP is geen aparte poort, het is gewoon een protocol die via de SSH poort 22 werkt.
Op wat voor soort IP verbind je met je PuTTY? Een extern IP of een Intern?
 
Dat schreef ik hier al...
SFPT via SSH poort 22 heb ik tot nu toe nog niet gehad....
Ik dacht ... dat wist je nog wel.... :cool: dus je gaat in de "kort modus", ben vast niet de enige die het verkort tot SFTP....als je nu een starter was had het wellicht wel uitgebreid "gemoeten"..
 
Laatst bewerkt:
Heb je al gekeken in de port lijst?
Start > Opdrachtprompt > netstat -ano

Je kan ook netstat -abno gebruiken om te zien welk bestand de port gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan