EPUB boeken lezen lukt niet meer in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo allemaal

Tot voor enige dagen kon ik zo een EPUB-boek aanklikken en dan ontvouwde het zich op m'n scherm.

Nu krijg ik een foutmelding

2019-12-03.png

Ik kan zelf niet direct een oorzaak aandragen, alleen dat ik een nieuwere versie van MS Office 2019 geinstalleerd heb.

Misschien weet één van jullie de oorzaak.

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat je in Word een epub kan openen? Volgens mij is dat onmogelijk. En waarom zou je? Er zijn zoveel gratis epub readers, dat je daar nou geen probleem mee zou hoeven hebben :).
 
Hallo OctaFish

Nee, ik weet het niet zeker of ik dat wel in Word las.
Maar wel zeker was dat ik een EPUB maar behoefte aan te klikken en de EPUB ontvouwde zich.
Ik zal evengoed een oudere Office 2019 nog installeren en testen.
MVG
Dukkel
 
Waarschijnlijk in een ereader. Ik zou zeggen: haal het gratis Calibre op en geniet alsnog (met een dubbelklikje) van je eBoeken :)
 
Hallo OctaFish

Ik ben er uit !!!
Vroeger kon het met Microsoft Edge
Nu is Microsoft Edge gewijzigd/Aangepast, en kan dit programma deel niet meer EPUB boeken lezen. Dit kon dus zeker wel tot Win10 gedownload: 19-5-2019

Bijkomend probleem: De nieuwe Microsoft Edge kan alleen nog maar geinstalleerd worden in de Standaard Apps
En alleen op de plaats waar normaliter Google Chrome neergezet moet worden.
Zo zitten de groot machten elkaar dwars.


Microsoft schrapt epub-ondersteuning bij Edge
De Edge-browser verliest zijn ondersteuning voor het epub-formaat van e-books, zo heeft Microsoft aangekondigd. De beslissing volgt op het stoppen met de verkoop van e-books in de Microsoft Store.

Het schrappen van epub-ondersteuning voor Edge staat op een supportpagina die Microsoft publiceert. Het bedrijf stelt samen met het Daisy Consortium een lijst van epub-applicaties op die in de Microsoft Store verschijnen en die als alternatief gebruikt kunnen worden. Het Daisy Consortium bestaat uit organisaties die projecten ondersteunen om lezen toegankelijker te maken.

Het lijkt waarschijnlijk dat Microsoft niet actief de ondersteuning uit de huidige Edge verwijdert maar zich voorbereidt op het vervangen van de browser door de op Chromium gebaseerde variant. Die versie van Edge heeft de bètafase bereikt en zit daarmee in de laatste fase voor de officiële release. Die browser had bij de testfase geen epub-ondersteuning en lijkt dit dus ook niet te krijgen.

Afgelopen april stopte Microsoft met de verkoop en verhuur van e-books in zijn Microsoft Store. De levering daarvan was gekoppeld aan Edge, waarmee klanten de boeken met epub-formaat konden lezen. Ondersteuning voor e-books was een van de eigenschappen waarmee Microsoft zich met Edge probeerde te onderscheiden. De Chromium-versie heeft nog geen uitgebreide e-bookfuncties.
 
Laatst bewerkt:
Hallo OctaFish

Na enig zoekwerk en geexperimenteer ben ik nu weer precies waar ik wezen wilde

Ik heb de App Freda epub ebook reader gedownload.

En deze in gelinkt met de .epub in de Standaard Apps bij Instellingen | Apps | Standaard Apps
Helemaal onderaan staat een link Standaard Apps per bestandstype kiezen
Dan weer naarbeneden scrolllen tot je bij .epub bent, en daar Freda koppelen aan .epub

Als ik nu op een epub book click, ontvouwd het book meteen, 2 bladzijden over het scherm en kan ik probleemloos lezen.

Voor mij veel aangenamer dan Calibre

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan