Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 5 van 5

Onderwerp: Macro aanpassen

Junior Member
    Afstand tot server
    ±109 km
    Vraag is niet opgelost

Macro aanpassen

Goedemiddag,

misschien een ingewikkelde vraag.
    Maar in bijgaand bestand wordt op tabblad "Download"gegevens ingeladen.
    Naar aanleiding van deze gegevens wordt op tabblad "Plan" de datum aangepast en wordt de macro "reset board" gestart.
    Als ik die nu start en ik pas de layout van blad "DezeWeek" aan naar de layout van "NextWeek" dan werkt de macro niet meer.
    Ook alle lijnen verdwijnen dan.
    Hoe pas ik dit aan?
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

Giga Honourable Senior Member
    Misschien eens wat uitleg geven hoe al die code in elkaar steekt en deze dan sterk vereenvoudigen?

Bv. Als de kolommen in de download niet altijd op dezelfde plaats staan en je wil de tabel toch sorteren dan is zoiets ook wel voldoende.
    Code:
    Private Sub GetDownloadColumns()
      Dim j As Long, r As Long, ar, ar1
      With Sheets("download")
        ar = .Cells(1).CurrentRegion
        ar1 = Array("RESOURCE", "PRODUCT NUMBER", "PRODUCT SHORT DESCRIPTION", "START DATE", "START TIME", "END DATE", "END TIME", _
        dColResource, dColProduct, dColProdName, dColStartDate, dColStartTime, dColEndDate, dColEndTime)
          For j = 0 To 6
          ar1(j + 7) = Application.Match(ar1(j), .Rows(1), 0)
        Next j
        .Cells(1).CurrentRegion.Sort .Cells(1, ar1(7)), , .Cells(1, ar1(10)), , , .Cells(1, ar1(11)), , xlYes
      End With
    End Sub
    Of als je gebruik maakt van een echte tabel (listobject) kan je wat doen met header.
    Code:
    Sub VenA()
      Sheets("DOWNLOAD").ListObjects(1).Range.Sort Range("Table1[Resource]"), , Range("Table1[Start Date]"), , , Range("Table1[Start Time]"), , xlYes
    End Sub
    Laatst aangepast door VenA : 7 december 2019 om 15:29
    Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.

Voor een tabel (Listobjects) lijkt me dit voor alle talen geschikter (Table1 <> Tabel1).

Code:
    Sub hsv()
     With Sheets("download").ListObjects(1)
     .Range.Sort .ListColumns("Resource"), , .ListColumns("Start date"), , , .ListColumns("start Time"), , xlyes
     End With
    End Sub

Lag nooit om de keuzes van dien vraauw, bist ter zulf aine van....
    (Grunnegs-Gronings)

Junior Member
    Afstand tot server
    ±109 km

macro aanpassen

Heb dit bestand van iemand overgenomen echter de macro's zitten behoorlijk ingewikkeld in elkaar.
    Waar moet ik dan inplakken?

Private Sub GetDownloadColumns()
    Dim j As Long, r As Long, ar, ar1
    With Sheets("download")
    ar = .Cells(1).CurrentRegion
    ar1 = Array("RESOURCE", "PRODUCT NUMBER", "PRODUCT SHORT DESCRIPTION", "START DATE", "START TIME", "END DATE", "END TIME", _
    dColResource, dColProduct, dColProdName, dColStartDate, dColStartTime, dColEndDate, dColEndTime)
    For j = 0 To 6
    ar1(j + 7) = Application.Match(ar1(j), .Rows(1), 0)
    Next j
    .Cells(1).CurrentRegion.Sort .Cells(1, ar1(7)), , .Cells(1, ar1(10)), , , .Cells(1, ar1(11)), , xlYes
    End With
    End Sub

Niet vervelend bedoeld maar jouw bestand is inmiddels al 22 keer bekeken het onderwerp al 227 keer. Als je zelf niet eens weet hoe het geheel in elkaar steekt kan je van de helpers niet verwachten dat er een oplossing komt. Ik zou diegene die het bestand gemaakt heeft eerst maar eens raadplegen en anders even iemand inhuren die er mogelijk wel wat van kan maken.

Een gevleugelde uitspraak hier is: gebruik geen code die je zelf niet begrijpt.
    Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren