Button maken naar exel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spekker

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2016
Berichten
142
Hoi Allemaal
ik heb een Word bestand met daarin een hyperlink die naar een excel bestand gaat, maar nu is het probleem dat de hyperlink na het afsluiten niet meer werkt.
kan dit ook door middel van een VBA code worden gedaan en die aan een button zetten

in het bestand gaat het om de hyperlink naar invullijsten
kunnen en willen jullie mij hiermee helpen
 

Bijlagen

  • 24 uurs Wachtrapportage 2020.docm
    121,2 KB · Weergaven: 26
Ik neem aan dat het over deze hyperlink (..\23 uitgifte lijsten\Uitgiftelijst 2020.xlsm) gaat?
En wat bedoel je precies met dat de hyperlink na afsluiten niet meer werkt? Ik zie dat de link naar de persoonlijke map van een gebruiker leidt (bij mij doet-ie het dus niet omdat ik de Excel niet heb). Je zou een hyperlink 'hard' naar de correcte netwerkschijf moeten zetten, en niet naar een persoonlijke map.
 
OctaFish`ik bedoel dat de hyperlink dan niet meer werkt na het opslaan, de file staat op een bedrijf netwerk schijf. ik kan niet veel daarmee alleen ik weet dat een Macro wel wordt toegestaan.
dus zou ik graag ipv een hyperlink willen werken met een macro (VBA) ik kan het bestand waarom het gaat wel toevoegen hier
 
Als de hyperlink naar het juiste bestand (in dit geval: juiste pad) wijst, gaat hij prima werken. Bij een verwijzing naar een persoonlijke map uiteraard niet, omdat elke gebruiker een andere map heeft. Als elke gebruiker dan wel dezelfde schijfstructuur heeft, al kun je met een UNC padnaam daar ook wel omheen. Dan heb je verder geen macro nodig, waarvan ik de toegevoegde waarde overigens ook niet zie, want die macro moet je toch ook ergens triggeren. En die moet óók naar dezelfde map verwijzen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan