Huawei P smart+ geheugen vol melding (16gb ruimte)

Status
Niet open voor verdere reacties.

dpassion

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Berichten
31
Hallo mensen,

Zoals de titel al doet vermoeden,
Ik heb een huawei p smart+.
Prima toestel, nooit problemen mee gehad.
Met 32gb intern geheugen ruimte genoeg voor mij.
Nu heb ik circa van de 32, circa 16gb in gebruik.
Toch kan ik compleet niks meer opslaan, geen foto's maken, niks downloaden vanaf WhatsApp en noem maar op.
Huawei help desk bied ook weinig oplossingen.
Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is complete factory reset, maar de helpdesk schatte de kans van slagen daarmee niet al te groot in.
 
Geen verstand van. Kijk hier eens even naar.
 
Dag, Hier heb ik wel een ondeskundig antwoord op. Android kan veel Gigabytes aan plaats innemen en met de software van de fabrikant en leverancier erbij, zoals ook meegeleverde software, is 8 tot 12 Gigabyte heel normaal. Nu lijkt er bij daarvoor geschikte telefoons sprake te zijn van a/b naadloze update (A/B Partitions and Seamless Updates), wat de systeempartitie drastisch kan vergroten. De werking hiervan is dat het systeem nu in twee partities staat, waarbij de update wordt gerealiseerd in de backup en dan daarnaar wordt overgeschakeld om vanaf op te starten. Er is zo nog een werkend systeem wanneer de programmatuur niet goed werkt of de update mislukt is. Je moet de nieuwe ontwikkelingen en grotere Android versies proberen voor te blijven door ook telefoons te kopen die meer intern geheugen hebben. Verder heb je de zelfde problemen als iedereen. Namelijk extern geheugen zoveel als mogelijk benutten en slanke app's zoeken en tijdelijke bestanden weer wissen.
 
Wat @Alfred 2 reeds opmerkt: 32 Gb is de totale ruimte aan flash opslag in het toestel.
Daar gaat nog iets van 8 of 10 Gb af voor de installatie van Android zelf, updates etc.
Wat je overhoud aan beschikbare "vrije ruimte" is meestal iets meer dan de helft van het totaal, in jouw geval dus waarschijnlijk iets tussen de 16 en 20 Gb.
Je zult dus: bestanden van je toestel naar de pc of ander opslagmedium moeten verplaatsen ( foto's e.d. ) of je opslagruimte moeten uitbreiden m.b.v. een micro SD-kaartje als het toestel die mogelijkheid heeft.
Als dat laatste mogelijk is kun je bijv. kaarten van je navigatie, foto's etc verplaatsen naar de sd-kaart zodat er opslagruimte op het toestel vrij komt.
 
Als dat laatste mogelijk is kun je bijv. kaarten van je navigatie, foto's etc verplaatsen naar de sd-kaart zodat er opslagruimte op het toestel vrij komt.
Let wel dat niet iedere app op de externe sd-kaart kan worden gezet.
Wel foto's, maar als tip geef ik je mee dat wanneer je bijv, Dropbox hebt, en je neemt de app van Dropbox, je zo kan instellen dat de foto's die je maakt op je toestel, deze gelijk naar Dropbox worden geupload (via wifi, dat moet je wel instellen).

En zodra je ze op Dropbox ziet, kan je ze eventueel van je toestel verwijderen.

Ikzelf heb een nieuwe smart OnePlus 7 voor niet al te veel kunnen kopen die 256 GB ruimte heeft en 8 GB. werkgeheugen.
Vroeger had je genoeg aan 8 GB. rumte of 16 GB.
Maar de apps worden steeds groter en er komen zoveel apps bij dat dit echt niet meer genoeg is. Mensen gaan meer en meer dat ding gebruiken als agenda, doen er alles op en ja, dan is het snel vol.

Ik weet van mijn mans telefoon die hij had met 32 GB wat voor hem genoeg moet zijn, opeens vol bleek. Het kwam door een app die veel ruimte in nam, de VISplanner. Deze app van Sportvisserij Nederland is zo ontwikkeld dat alle vissoorten van Nederland opgenomen en beschreven zijn in de Visplanner en dat daarom een groot deel van de gegevens lokaal op de telefoon komt te staan.
Dus wat ik probeer te zeggen is dat je eerst eens kan kijken welke apps je echt nodig hebt en daarna kan kijken of ze op je sd-kaartje gezet kunnen worden.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Blijft een triest verhaal dat een fabrikant zo met de consument omgaat. Die moet toch gelijk inzicht hebben in de verdeling van de opslagruimte.
Nu heb ik circa van de 32, circa 16gb in gebruik.
Toch kan ik compleet niks meer opslaan, geen foto's maken, niks downloaden vanaf WhatsApp en noem maar op.
Huawei help desk bied ook weinig oplossingen.
Hebben we hier dan te maken met speelgoed? Huawei p smart+ fabrikant, dit komt allemaal zeer amateuristisch over!
 
@senso, ik vind het zelf ook een nogal vreemd verhaal. Als je wordt verteld dat je 32gb opslag hebt, dan ga je er niet vanuit dat je bij 16gb al afgekapt wordt. Puur vanwege het feit dat je niet kunt inzien hoe groot de systeem partitie is.

@de rest, probleem is dus verholpen. Heb plusminus 1gb aan data verwijderd van de telefoon. En daarna kon ik weer er iets bij zetten.
Ik ga hier zeker wel een melding van maken huawei. Vind het niet zo netjes dat het op zo'n moet een smartphone.
 
Dat werkt bij alle fabrikanten zo, ook Samsung en Apple werken met deze manier van adverteren, ik heb nog niet anders meegemaakt...
De enige manier om te zien hoeveel vrije opslagruimte je daadwerkelijk hebt is door de telefoon fysiek in handen te hebben en in de instellingen te kijken.
 
Dat werkt bij alle fabrikanten zo, ook Samsung en Apple werken met deze manier van adverteren, ik heb nog niet anders meegemaakt...
De enige manier om te zien hoeveel vrije opslagruimte je daadwerkelijk hebt is door de telefoon fysiek in handen te hebben en in de instellingen te kijken.

Als in de instellingen kijk staat er duidelijk 32gb opslag. Maar zodra ik een klein stukje de 16gb passeer kan er gewoonweg niks meer bij.
 
Dat is het totaal, je moet kijken wat er vrij is, zoals onderstaande afbeelding weergeeft...
smartphone-geheugen-uitgelicht.jpg
 
Dat staat er bij mij ook. Maar dan 16 van 32 gebruikt. Rest vrij, en toch niks erbij kunnen zetten.
 
Android-versie op het toestel..?
SD-kaart beschikbaar of niet ?
 
dpasion hééft al ruimte vrijgemaakt, 1 Gb.
Is er wel een kaartje geplaatst? Dat moet je er los bij kopen. Jammer genoeg is er nog steeds geen uitsluitsel daarover. Ik krijg de indruk dat het probleem hiermee wordt voorgewend.
Bij de laatste versies van Android kan je niet meer alle applicaties of gegevens daarvan op de uitneembare kaart plaatsen, grote geheugenkaarten zijn dus meestal zinloos, maar zoals Scrapheap al opmerkte kan bijvoorbeeld kaartinformatie van routeplanners hiernaartoe verplaatsen al veel verschil maken.
Verder kan u alleen de schuld geven aan de goedkoopte van de keuze als u alleen gebruik maakt van intern geheugen en zeker wanneer er geen SD geheugenkaartje ingestoken kan worden want iedereen had kunnen vertellen dat dit niet voldoende meer is. De manier van vergelijken gaat altijd uit van de meest gunstige situatie en technische specificaties van het apparaat. Huawei zal niet onder de indruk zijn van een verzoek om minder software mee te leveren en weinig ruimte voor de werking van hun eigen programmatuur te reserveren.
Telefoons en tablets geven nooit informatie over hoe groot de systeempartitie is. Deze bestanden en partities zijn verborgen. Daar kan je dus geen toegang toe krijgen en al evenmin kritiek op leveren. Het is aan de klant om de gebruikerservaringen te lezen, bij verkopers informatie in te winnen of het eerst uit te proberen.
 
Bij de laatste versies van Android kan je niet meer alle applicaties of gegevens daarvan op de uitneembare kaart plaatsen,
Bij eerdere versies ook al niet en dat had ik al geschreven dat niet alle app of gegevens naar de sd-kaart kunnen.

Huawei staat er trourwens om bekend veel troep mee te installeren, Trump denkt ook aan spionage ;)

Huawei en Android

Gisteren (artikel is van mei dit jaar) werd bekend dat Huawei zijn Android-licentie mogelijk per direct verliest. Het bedrijf is namelijk op de zwarte lijst geplaatst die President Trump via een presidentieel decreet afgelopen donderdag in werking heeft gesteld. Amerikaanse bedrijven mogen geen producten gebruiken van de bedrijven die op deze lijst staan, waaronder dus telecomapparatuur van Huawei. De Verenigde Staten denkt namelijk dat de Chinese overheid de apparatuur van Huawei gebruikt voor spionage. De bedrijven op deze zwarte lijst vormen volgens de Verenigde Staten dus een nationaal veiligheidsrisico. Daarnaast zijn beide grootmachten verwikkeld in een handelsoorlog. Onlangs verhoogden beide landen de importtarieven op elkaars goederen.

Google zal zich dus ook moeten houden aan deze nieuwe regels en volgens een rapport van Reuters zal de zoekgigant stoppen met het leveren van een aantal Google-apps en Google-diensten voor nieuwe Huawei-telefoons.

Wat betekent dit voor mijn Huawei- of Honor-smartphone?

Deze hele situatie werpt veel vragen op bij mensen die een Huawei-telefoon hebben. Ook eigenaren van Honor-smartphones maken zich zorgen. Honor is tenslotte een submerk van Huawei. Wij hebben alle mogelijke consequenties van het verliezen van Huawei's Android-licentie hieronder op een rij gezet. Daarbij moet opgemerkt worden dat niet alle informatie is bevestigd, en dat alle mogelijk gevolgen onderhevig zijn aan veranderingen.
Lees ook https://androidworld.nl/nieuws/google-stopt-samenwerking-huawei/

Ik koop nooit geen Huawei meer.
De OnePlus kan ik iedereen aanraden, geen rommel mee vanaf de fabrikant (zover ik heb kunnen zien), supersnel, veel intern geheugen en ram geheugen, gaat dagen mee (althans bij mij) en is gewoon top. Nee, geen aandelen maar ik wil niets anders meer.
 
Sta 600% achter femke98 en doe er nog een schepje boven op. De Chinese overheid is schandalig en mensonterend bezig met die technologieën. Met hun eigen inwoners gaan ze op een schandalige manier om en vergeet niet de Oeigoeren hoe ze die behandelen. Pure concentratiekampen en wij als Westerse Maatschappij blijven om het geld zaken met die Chinezen doen.

Wat is een OnePlus?
OnePlus is een Chinese fabrikant die sinds 2014 op de telecommarkt te vinden is.

Mooi advies dan!
 
Laatst bewerkt:
Dat kan wel zo zijn... maar als je alle onderdelen uit je eigen pc, tablet, (auto)radio, TV etc die eigenlijk uit China komt weg zou laten... vrees ik dat de meeste hardware bij jou ook uitvalt....
Net zoals we met andere landen ook in gesprek zijn over hun "toestanden" zullen we dat met CN ook moeten doen.
Ik heb prima CN-kennissen, goed opgeleid, die echt niet terug willen maar ze zijn ook niet altijd blij hoe westerse landen zelf handelen, laten deze westerse landen dus vooral de handen in eigen boezem steken.... velen handelen ook alleen maar in hun eigen voordeel....
 
Alleen de OnePlus heeft zoals ik zei, niet de troep die Huawei heeft.

Lenovo de laptops idd, hadden ook spyware ooit ingebracht vanaf de fabriek, dus voor mij nooit een Lenovo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan