• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro om een lijst te maken obv zoekwaarden in ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esbeet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2019
Berichten
2
Hallo,

In het voorbeeldbestand heb ik een format van een gewenste tabel waarvan ik kolom B automatisch wil laten vullen. Op basis van een vervolgkeuzelijst met gemeentenamen (cel A1) wil ik verderop in het werkblad (vanaf B9) de woonplaatsen uit die gemeente onder elkaar weergegeven hebben in een lijst (met telkens 2 rijen ertussen).
In het tabblad 'Labels' van het voorbeeldbestand heb ik de combinatie gemeenten-woonplaatsen staan. 1 gemeente bevat meerdere woonplaatsen namelijk. Ik wil het in een macro en niet in een draaitabel (omdat ik met de tabel met plaatsnamen allerlei automatische bewerkingen wil doen en voor elke plaats één figuur wil maken in plaats van een draaigrafiek met daarin álle woonplaatsen tegelijk in een grafiek en ik dat voor een deel al ingeregeld heb).
Ik heb zelf al even gestoeid met de macro's, maar ben hierin nog niet heel goed thuis en het wil helaas niet lukken om het soort van vertikaal zoeken en dan vullen van de cellen goed te krijgen. Hopelijk kan iemand me helpen...?

Alvast bedankt en groeten,
Stefanie
 

Bijlagen

  • Voorbeeld selectie gemeente en plaats .xlsx
    20,8 KB · Weergaven: 16
Misschien moet je, je eerst eens verdiepen in de mogelijkheden van een draaitabel en de filteropties die er bestaan. Zie de tab draaitabel.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld selectie gemeente en plaats .xlsx
    30 KB · Weergaven: 14
Ja, misschien ben ik ook te moeilijk aan het denken. Ben bekend met de mogelijkheden van draaitabellen en slicers, die in feite doen wat ik wil, maar het gaat me vooral om het gemakkelijk creëren van figuren ivm met regelmatige update van veel gemeenten en knip en plakwerk van de grafieken in Word-bestanden. Ik dacht... als ik dan alvast niet met de slicers telkens hoef te spelen, scheelt dat weer werk.
Je hebt me wel aan het denken gezet, maar dan vraag ik me alsnog af... is het ook mogelijk om meerdere draaigrafieken te maken (op één draaitabel dus) met ieder een ander filter (telkens andere woonplaats)? Dat zou me nog meer helpen
Heb in het document ook al aangegeven (ook voor mezelf) wat uiteindelijk het eindresultaat ongeveer zou moeten zijn. Ben benieuwd of dat laatste punt ook opgelost kan worden, maar sowieso bedankt al.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld selectie gemeente en plaats draaigrafiek.xlsx
    47,2 KB · Weergaven: 21
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan