Taakbalk gedrag Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
804
Beste leden,

Al een paar maanden geleden ben ik toch maar over gestapt op windows 10 pro, met een schone installatie. Alles werkt prima, en heb langzamerhand windows 10 meer naar mijn hand kunnen zetten. Maar sinds de installatie is er 1 "irritatie factortje "( om even in Jochem Myer termen te spreken ). Als ik bijvoorbeeld foto opsla via een foto bewerkingsprogramma, herladen alle iconen ( geopende programmas, maar ook degene die vastgepint zijn. De tijd, datum, geluidsicoon e.d. blijven wel gewoon staan ) steeds. En dat word irritant als je meerdere foto's achter mekaar moet opslaan. En van de week herlaadde de iconen op de taakbalk om de 10 seconden, wat na een minuut vanzelf weer ophield. Bleek achteraf dat firefox op de achtergrond aan het updaten was. Ik vind dit persoonlijk behoorlijk irritant, en wat voor functie voor dat constant herladen van de iconen voor is, heb ik ook geen idee van.

Ik weet wel dat het een bekend iets is is, en bij een pc van een maat van me, hetzelfde "probleem " .

Ik heb natuurlijk wat dingen geprobeerd, Aero uitgezet ( word dit nog zo genoemd in 10 ? ), alleen de nodige programma's / services die van begin af aan al erop zaten meestarten om het geheugenbereik laag te houden.

Voor de rest zou ik het verder niet weten. Het betreft hier dus een 64 bit versie van windows 10 pro
 
Moet eerlijk zeggen dat ik dit probleem niet herken, ben het in elk geval tot op heden nog niet tegen gekomen.
Het zou iets te maken kunnen hebben het de cache- of indexing functies van Windows.
De conditie van de HDD is in orde..?
 
Misschien had ik het een beetje verkeerd beschreven :D, ik ben op internet wel wat tegen gekomen over dit probleem, en het probleem elders ook echt zelf gezien, maar het is inderdaad geen megaprobleem, mijn excuus.

Indexing staat uit, en de ssd is volgens crystaldiskinfo 100% goed.
 
Dan is het wel errug handig voor de helpers om dat gene wat je al gevonden hebt als link hier op het forum te plaatsen...
 
@Route: ik zie er persoonlijk weinig in om hier nou alle linkjes te gaan plaatsen. Hetgene wat ik zelf heb geprobeerd, heb ik op internet kunnen vinden.

@srpchulp: Dankjewel voor je antwoord. De taakbalk doet dit eigenlijk sinds de nieuwe installatie ( toen defender tijdelijk de beveiliging was voordat ik nod32 antivirus, en de sleutel ervan had over gezet op de pc ).

Dat youtube linkje ga ik nog even checken, mocht daar het antwoord in zitten, dan laat ik dat snel weten, alvast bedankt voor de info:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan