Scherm minder helder als laptop op batterij werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

deijee

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
375
Dag, ik heb een Dell Inspiron 7580 laptop met Windows 10. Als ik de laptop van de netstroom haal bij een volle batterij, dan dimt na enkele seconden het beeldscherm langzaam tot ongeveer 60-70% van de maximale helderheid. Toch staat de helderheidsschuifbalk (F12 of via Instellingen/Beeldscherm) dan nog steeds op 100%. De aanwezige energiebeheerschema's bevatten geen optie om de helderheid van het beeldscherm bij batterij en netstroom in te stellen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het scherm ook op batterij de maximale helderheid behoudt (ik weet dat dit de gebruiksduur van de batterij verkort)?

Met vriendelijke groet, Deijee
 
Vermoedelijk wordt er terug geschakeld van de nVidia graka naar de GPU in de CPU, UDH 620, kijk in de configuratie gui van de Intel GPU.
 
Ik heb iig bij Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Energiebeheer
alles voor laptop via accu op nooit gezet, dat betreft het uitschakelen van het scherm maar niet duidelijk maar imho wel zo bedoeld, het terugschakelen v/h schermlicht als je op de accu werkt.

Heb ook een Dell, type Latitude.
 
Vermoedelijk wordt er terug geschakeld van de nVidia graka naar de GPU in de CPU, UDH 620, kijk in de configuratie gui van de Intel GPU.

Dag Lange Pier, ik kon de 'configuratie GUI van de Intel CPU' niet vinden, dus heb ik, na wat gezoek op Internet, het Intel Graphics Besturingscentrum gedownload uit de Windows Store. Alle instellingen bekeken, ik zie nergens een optie om de schermhelderheid aan te passen. Kun je me verder helpen?

Alvast bedankt, Deijee
 
Ik heb iig bij Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Energiebeheer
alles voor laptop via accu op nooit gezet, dat betreft het uitschakelen van het scherm maar niet duidelijk maar imho wel zo bedoeld, het terugschakelen v/h schermlicht als je op de accu werkt.

Heb ook een Dell, type Latitude.

Dank voor je reactie, route99, dat heb ik ook gedaan, maar dat lost het probleem niet op, helaas

Groet, Deijee
 
Misschien dat dit door Dell Power Manager wordt beheerd: link
De handleiding vind je hier
 
https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/000005596/graphics-drivers.html

Kijk eens of je er zo inkomt, welke instellingen ja daar hebt.

Je dient eigenlijk eerst de Windows Auto Driver update uit te zetten en die van Intel zelf te installeren.
https://www.laptopmag.com/articles/disable-automatic-driver-downloads-on-windows-10
https://downloadcenter.intel.com/product/96551/Intel-HD-Graphics-620

Dag Lange Pier,
Bedankt voor je aanwijzingen en relevante links. Ik heb de Windows Auto Driver Update uitgezet, maar helaas krijg ik steeds een foutmelding als ik de laatste UHD 620 driver probeer te installeren. Het maakt niet uit of ik dat via de Intel Driver & Support Assistant doe. Zie bijgevoegd screenshot Install Error.png. Maar daardoor kan ik het Control Panel for Intel® Graphics niet openen / niet vinden. Dus ik kan nog steeds niet zien welke instellingen ik daar heb. Heb je misschien nog een andere tip voor me om dit op te lossen?

Alvast bedankt, groet, Deijee
 
Dell power manager schroeft de helderheid terug bij accu gebruik. Lijkt me de moeite waard om naar te kijken.
 
Ik kom er niet uit, en ik durf niet zo goed al die drivers te vervangen. Bovendien heb ik bedacht dat het niet zoveel zin heeft om dit op te lossen. De gebruiksduur met een volle accu is al niet zo groot (bij streaming video max 2 uur), en als ik de schermhelderheid opschroef naar 100% moet ik 'm wrs. al na 1 uur aan de stroom hangen. Bedankt aan alle reageerders voor jullie reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan