Waar worden de internet gerelateerde wachtwoorden opgeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo allemaal

Sinds kort maak ik gebruik van WinOptimizer17 om mijn win10 installatie regelmatig op te schonen.

Maar telkens ben ik mijn Wachtwoorden kwijt, bijvoorbeeld de Gebruikersnaam en het bijbehorende Wachtwoord van Helpmij.nl

Nu wil ik dat opschonen dan het bestand die de Gebruikersnaam en Wachtwoorden uitschakelen.

Maar welk bestand moet dan uitgeschakeld worden. Ik ben al aan het experimenteren geweest, maar steeds zijn toch die gegevens weg.

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Dat valt wellicht onder de cookies die verwijderd worden. Dus je moet cookies selecteren van sites die je wilt behouden. Dan worden de wachtwoorden ook behouden.
 
Hallo Senso

Daar kon je best eens gelijk in hebben.

Ik ga nu SinterKlaasen, maar vanavond of anders morgen ga ik dat testen

Dank je wel
 
Ze worden niet opgeslagen in cookies maar de site herkent jou zonder cookies niet automatisch. De bestanden met opgeslagen wachtwoord informatie die je zoekt staan bij Windows als verborgen en systeembestanden hier: C:\Gebruikers\Naam van gebruiker\AppData\RoamingMicrosoft\Protect en misschien UserSID. Kijk in deze schijnbaar lege mappen bij Eigenschappen en je ziet hoe veel verborgen bestanden het er zijn. Ze worden versleuteld met accountinformatie en de wachtwoorden zijn daardoor niet direct toegankelijk voor derden maar wel indirect voor de Administrator en met hulpprogramma's. Het hangt van de browser af of je wachtwoorden laat opslaan en onthouden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan