• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ja er is weer een vraag over ORT/Urenregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niesje33

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2019
Berichten
4
Hallo,
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar de juiste formule voor mijn bestand, maar ik heb genoeg van ik wil een antwoord hebben. (pure frustratie dit)
Ik heb een bestand bijgevoegd, zoals jullie kunnen zien heb ik al aardig lopen puzzelen. Maar waar ik ook kijk ik vind nergens de formule die ik moet/kan gebruiken om mee te werken.

Ik wil alleen de datum en de uren hoeven in te vullen en dat excel de rest doet.

Datum staat, begin- en eindtijd staat zo ok pauze en aantal uren, nu komt het, wat is de formule die ik moet gebruiken om de in rood omlijste cellen, automatisch de gewerkte uren binnen die tijden te laten berekenen EN in het kopje totaal loon de bijbehorende % voor die tijd te berekenen?

Dus: woensdag begintijd 22:00 en eindtijd 5:30, pauze 30min, aantal uren 7uur,
dat zijn 2uur in de avond omdat het tussen 18:00 en 00:00 valt maar het is ook 6 uur in de nacht wat tussen 00:00 en 07:00 is.
Voor de avond krijg ik een toeslag van 10% en 20% voor de nacht. Ik wil het aantal uren zien dat ik in de avond heb gewerkt en dat de 10% bij mijn totaal loon wordt opgeteld.

Is dit mogelijk? Zeg aub ja, zonder te liegen

P.S. klopt de formule die ik heb gebruikt voor totaal loon?
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    13,7 KB · Weergaven: 45
VenA, die had ik al gezien maar ik kan alleen de uren in vullen en de rest blijft onveranderd, ik wil wel kunnen zien dat het er staat
 
Heb je het gebruik van macro's aanstaan? Waar vul je wat in?
 
Wat zijn macro's?
En tijden zijn het enige wat ik kan invullen
 
Wat macro's zijn kan je vrij eenvoudig via google vinden. Je hoeft ook alleen maar tijden in te vullen. De rest wordt doorgerekend. Heb je het andere draadje wel goed doorgenomen daar staat toch het eea uitgelegd.
 
Ja, heb het gelezen en bestanden geopend en uitgeprobeerd maar ik begrijp het niet.
Ik zit hier ook met meerdere kladbriefjes met daar formules waarvan ik dacht: "He, dit werkt misschien!" om dan weer teleurgesteld en gefrustreerd te raken omdat het niet werkt. Ik zit tegen het feit aan te hikken van:"Wil ik nog wel weten hoe het werkt, of wil ik alleen die formule?"

Misschien niet netjes om dat zo te zeggen maar wel eerlijk. Maar goed vandaag weer opnieuw begonnen in een wat simpelere vorm met kleinere stapjes.
De meeruren staan er nu goed in. Uren en datum had ik al.

Als iemand even kan kijken naar de formule in de rood omlijste cellen. Er staat het zelfde in maar de uitkomst is anders en welke van de 2 geeft nou het goede antwoord?
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    11,9 KB · Weergaven: 73
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan