Film app voor een smart tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
1.087
Ik heb een Samsung smart tv waar ik een app voor zoek om de films van mijn NAS(Qnap) mee af te spelen. Ik had Kodi op een Raspberry staan, maar deze heb ik moeten ontkoppelen ivm te weinig hdmi aansluitingen.
Ik heb Plex geïnstalleerd, maar die vind ik ontzettend slecht. Zowel de Plex voor mijn Qnap als de Plex App. Nieuw toegevoegde films zijn nooit te zien met het browsen. sterker, met de App van Plex kan ik helemaal niet browsen, ik kan alleen zxien wat Plex mij laat zien. En dat is dus niet alles van mijn NAS.

Iemand tips? alvast bedankt.
 
Veel specifieke apps zijn er helaas niet. Ze zijn vaker gericht op TV-content. Mogelijk omdat de software van Samsung niet 'open' is.
 
Plex zelf is een prima server op Windows, maar de app voor Samsung TV's is inderdaad gewoon kleute.
Die voor LG is net zo slecht een daar gebruik ik XPLAY, dat werkt prima maar die is alleen voor LG.

Wat ik ook gebruik is de app voor Samsung telefoon en tablet.
Die werken wel goed en stream dan de films via een Chromecast naar de TV.

Je kan ook eens kijken naar Emby:
https://emby.media/about.html
 
Laatst bewerkt:
Ik ken het van naam, maar verder niet.
Proberen kan altijd uiteraard.
 
Het heeft even geduurd, maar Emby is de enige die ik vond om te installeren. maar ook deze doet raar. het is niet mogelijk om folders te zien(ik zie alleen de inhoud) en heel veel films hebben een niet werkend geluid.

Dus nog altijd zoekende naar een goede app. Kodi is de beste, maar die is er helaas niet voor een smart tv. Servii is ook niet te vinden. De appls op mijn samsung zijn maar erg beperkt. Mijn Qnap als storage geeft dan weer te veel problemen.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik een Chromecast.
Dan kan je alles van je PC, laptop, tablet en telefoon naar je TV streamen.

Of. als je een Media Center hebt met een DLNA client, zet dan in bijvoorbeeld Plex de DLNA server aan.
 
Laatst bewerkt:
Plex ben ik vanaf gestapt. Chromecast is geen optie. Casten vanuit tablet kan bijv. niet via Kodi en Vlc neemt geen subtitels mee.
 
Dan weet ik niks anders.
Casten via pc, tablet en telefoon werkt trouwens prima met een Plex server.

Al naar de eerder genoemde DLNA gekeken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan