Mailmerge Word met If/Or statement

Status
Niet open voor verdere reacties.

elvanlim

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2004
Berichten
99
Hoi,

Weet iemand toevallig hoe ik in mailmerge "OR" functie kan gebruiken?

In mijn voorbeeld gaat het om, als de waarde van Mergefields A t/m/ D gelijk is aan resp. 10/20/30/40 dan moet de tekst zijn "ABCD" anders "leeg"


ALS Mergefield A = "10" of Mergefield B = "20" of Mergefield C = "30" of Mergefield D = "40", dan tekst "ABCD" anders "leeg" .


Op internet heb ik wat speurwerk gedaan, echter in de meeste voorbeelden worden maar met max 2 waarden genest, wat bij mij niet werkt.


Alvast bedankt voor de reacties.


Vriendelijke groet,

Elvanlim
 
Laatst bewerkt:
Je kan best meerdere IF vergelijkingen nesten, waarom zou dat bij jou niet werken? Overigens lijkt het mij handiger (als je bron een Excel document is) om dat in Excel te regelen.
 
Hoi Octafish,

Dat is lang geleden:) Je had me toen geweldig geholpen met access database vragen.

Het mergen gaat in dit geval buiten excel om. In bijlage tref je de geneste IF function zoals ik die heb gecodeerd. Toch werkt het helaas niet. Wellicht een spatie of aanhalingstekens?

Vriendelijke groet,

Elvanlim
 

Bijlagen

  • Helpmij_vraag_OR_function_mailmerge.docx
    12 KB · Weergaven: 50
Volgens mij zit er een foutje in jouw structuur. Ik heb 'm even nagebouwd, en bij mij doet-ie het prima.
 

Bijlagen

  • Helpmij_vraag_OR_function_mailmerge.docx
    14,6 KB · Weergaven: 48
Hoi Octafish,

Dank voor de uitwerking.

Volgens mij ben ik niet helder geweest:)

In plaats van "10ABCD" "20ABCD" "30ABCD" moet alleen "ABCD" getoond worden, als de waarden gelijk zijn aan 10 of 20 of 30 enz.

Is dit mogelijk?

Groet,

Elvanlim
 
Kwestie van de tekst weghalen :). Ik heb de getallen erbij gezet om de flow te testen.
 
Dus je moet voor iedere waarde toch apart "ABCD" meegeven ipv 1 keer de tekst "ABCD" ?


Groet,

Elvanlim
 
Ja, want elke vergelijking heeft een eigen Waar en ONwaar. In de Onwaar variant nest je steeds de volgende vergelijking.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan