Anchor - Anker verwijderen-> tekst kopieren maar hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rtsholland

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2007
Berichten
40
Hoi allemaal,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en via Google allerlei onderwerpen gezocht voor een oplossing van mijn probleem.
Ik heb in 2018 een nieuwe ALV gemaakt en waarschijnlijk destijds laten beveiligen met een Anchor/Anker.
Doordat het platform van de webshop is gewijzigd en ik (en ik niet alleen) een nieuw BTW nummer krijg als zelfstandige, moet ik de ALV aanpassen.
Echter, waarschijnlijk doordat ik het Anchor/Anker heb geplaatst kan ik de tekst niet meer bewerken, met geen mogelijkheid. Selecteren van tekst e.d. werkt ook niet meer.
Iedere keer wordt het anker weergegeven en het enige wat ik kan doen is de indeling, dwz tekst naar een andere plek verplaatsen.

Het verwijderen van dit Anchor/Anker wil met geen mogelijkheid, ik heb werkelijk alles geprobeerd maar nog niet de juiste want het lukt nog steeds niet.
Ik heb een screenshot gemaakt van mijn Word 2016 met daarin het Anchor/Anker. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om ervoor te zorgen dat ik mijn ALV kan aanpassen.

Anker-Anchor-verwijderen-probleem-01.jpg
 
Je probleem heeft niets met het anker te maken. Dat anker zie je alleen maar omdat je (vermoed ik) in de instellingen heb aangegeven dat je de ankers wilt zien (zie afbeelding).
Weergaveopties Word.png
De tekst waar je mee worstelt, staat zo te zien in een tekstframe en vandaar het anker dat je ziet als het frame is geselecteerd. Een frame zonder anker is onmogelijk, net zoals een afbeelding zonder afbeelding onmogelijk is. Dat anker geeft ook alleen maar aan waar het frame aan is gehangen (de alinea). Ankers kun je normaal gesproken ook verplaatsen, zonder dat dat invloed heeft op de inhoud van het frame. Hooguit kun je d.m.v. het verplaatsen van een anker bepalen wat er gebeurt met invoegen van nieuwe tekst.

Kortom: het anker heeft niets met je probleem te maken. En een anker heeft dus al helemaal niets te maken met beveiliging; dat regel je met Documentbeveiliging op het tabblad <Controleren>, via de knop <Bewerking beperken>.
 
Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt mij niet om de tekst te bewerken. Zodra ik maar probeer om met de muis of welke andere manier ook, de tekst te selecteren of een punt of komma anders wil plaatsen dan komt het anker in beeld en kan ik echt helemaal NIETS met de tekst. Ik heb Documentbeveiliging ook geprobeerd maar daar staat alles op "uit" en volgens Word is er niets beveiligd.

Ik snap het niet meer
 
Dan wordt het wellicht tijd om het document eens mee te sturen :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan