• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst bij selectievakje automatisch weergeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MNlG

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2019
Berichten
13
Hallo allemaal,

In spreadsheet ben ik bezig met het opstellen van een document.
Je kan het document zien als een enquête.
In rij 2 staat een vraag die beantwoord dient te worden.
De waardes zijn: Zeer goed (b1) Goed (c1) Voldoende (d1) Matig (e1) Slecht (f1)
Indien een vraag zeer goed is kan je het vakje aanvinken, de overige cellen blijven uiteraard leeg.

Nu ben ik op zoek naar de formule om de uitkomst van het selectievakje weer te geven.

Alvast bedankt!

Matthijs
 
Beste AlexCEL,

Hierbij de bijlage.
In kolom Q & R is de tabel te zien die overeen moet komen met de input die gegeven is in de selectievakjes.
 

Bijlagen

  • Enquete01.xlsx
    137,1 KB · Weergaven: 49
Wil je per se met checkboxes werken? Een x-je zetten werkt m.i. simpeler...
 
Matthijs, als je het eenvoudig wilt houden dan zou ik doen wat Alex voorstelt.

anders: is vba een optie voor jou?
 
Hoi beide,

Het document zal uiteindelijk in Spreadsheet gemaakt worden. Het gebruik van selectievakjes in Spreadsheet is een stuk eenvoudiger (en netter) in het gebruik als Excel.
Aangezien de selectievakjes altijd een waarde van WAAR of ONWAAR hebben lijkt het mij ook mogelijk om alleen de waarde van WAAR te koppelen aan de cel (zeer goed, goed etc.).
Is het mogelijk om dit d.m.v. een formule weer te geven?

Alvast bedankt:)
 
Mathijs, hoe voorkom je dat er meerdere cellen in de zelfde regel aangevinkt worden? (zonder vba)
 
Ik neem aan dat er dan een foutmelding komt? Als dat zo is, is dat voldoende;)
 
In bijlage zoals ik het dan zou doen. Elk selectievakje (handmatig) gekoppeld aan de cel waar deze staat. De kleur van het lettertype heb ik gelijk gesteld aan de achtergrond (wit), zodat je de waarde niet ziet. Dan met formule zoeken naar waarde WAAR en de bijbehorende score weergeven. Bij meerdere kruisjes wordt de rij rood.

Wel bewerkelijk om dit allemaal in te stellen... ik heb het voor 2 regels gedaan.
 

Bijlagen

  • Enquete01 (AC).xlsx
    34,7 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
als ik het goed begrijp is het de bedoeling om dit in google spreadsheets te bouwen. elke oplossing binnen Excel is dan vrij zinloos want inderdaad die selectievakjes in google sheets werkt heel anders en je kunt / moet daar op een heel andere manier beperkingen inregelen.

Daarnaast kun je je afvragen als je met google gaat werken waarom je dan niet kiest voor google forms
https://www.google.nl/intl/nl/forms/about/

dat is speciaal ontwikkeld voor enquetes en heeft ook mogelijkheden om de antwoorden gestructureerd te exporteren naar sheets voor analyse..
 
Probeer deze eens
 

Bijlagen

  • selectievakjes tellen.xlsm
    22,3 KB · Weergaven: 53
@MNIG praten we hier over excel of over google spreadsheet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan