• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vanuit een cel verticaal zoeken naar meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MickT

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2019
Berichten
18
Ik wil een bestand creëren waarbij ik op twee tabbladen informatie plak, waarbij ik op het 3e tabblad output krijg.
Even een gefingeerde casus.

Concreet:
- Op tabblad 1 ga ik ingeplande orders inplakken van de vorige dag. Hierop staat ook aangegeven of de order is uitgevoerd.
- Op tabblad 2 ga uitgevoerde orders van de vorige dag inplakken. Hierop staat precies aangegeven hoeveel stuks zijn ingevoerd bij het uitvoeren van de bestelling.
- Op blad 3 moet dan een totaaloverzicht komen, waarbij wordt weergeven:
1) orders wel gepland, maar niet uitgevoerd volgens verwachtte aantal (dus niet gedaan, of afwijkend). 2) uitgevoerde orders (invoer), waar geen bestelling tegenover staat.
Bestellingen waarbij geplande order en uitgevoerde order overeenkomen, hoef ik niet te zien.

- Ik heb erover nagedacht om een Masterdata bestand aan te houden en vanuit hier te zoeken naar de inhoud op tabblad A en B. Echter, omdat de catalogus wisselend is, gaat dit in de praktijk voor een hoop N/B# zorgen. Vandaar mijn voorkeur om de informatie op tabblad 1 en 2 te matchen op blad 3.

Heeft iemand tips hoe ik dit kan oplossen?
 

Bijlagen

  • Wel-niet uitgevoerde orders.xlsx
    10 KB · Weergaven: 26
Is er een goede reden om de orders niet gewoon op 1 blad te houden?
 
Hoi Karel-Jan,
Het kan ook voorkomen dat er eerder ingeplande orders te laat worden uitgevoerd. Oftewel geen order van vorige dag, maar wel een invoer.
Dit is de reden dat ik info uit 2 tabbladen willen matchen in een derde tabblad.

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?
Alvast bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan