dv mini naar pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
470
Hallo ,

voor een familielid die vele oude dv mini bandjes heeft is me gevraagd of ik deze op een pc kan zetten.
het is een jvc mini dv camrecorder met bandjes. Overmorgen krijg ik een originele firewire kabel van 4 naar 6 polig om deze op de pc aan te sluiten.
Ik heb nog een zeer goed werkende oude pc met firewire aansluiting ( die ik niet meer op de nieuwe pc,s zie).
Dit is een windows (w7) vista home premium 32 bits pc.
Mijn vraag is : zit er een ingebouwd programma in waardoor ik de bandjes rechtstreeks naar de pc kan zetten en hoe kan ik dat eventueel zien.
Zo nee, welk gratis programma is er voor een vista 32 bits .
P.s. ik had ergens gelezen dat playmemorie home zou kunnen maar als de 32 bits versie probeer te downloaden krijg ik een zipbestand dat ik niet kan uitpakken. Ook winzip kan ik niet downloaden.
Ik heb zoveel mogelijk ( misschien teveel) gegevens hierboven beschreven.

Kan iemand me aub helpen om deze dierbare filmpjes op pc ( en daarna branden op dvd) om te zetten.

met vriendelijke groet en bij voorbaat dank willem
 
Sorry w7 staat erachter of het ook nog naar windows 7 moet bij problemen. het is vista met firewire aansluiting , weet nog niet of firewire dan standaard in de pc zit.
P.s. net de kabel binnen en ga het nu proberen en moviemaker downloaden.
je hoort het zo en alvast bedankt voor de moeite.

willem
 
Hoi lange pier,
alle s aangesloten maar als ik in moviemaker te importeren video aanklik zegt deze dat er geen apparaat is aangesloten.
Ik heb dus wel een firewire poort op deze pc maar is deze wel met kaart. hoe kan ik controleren of deze ingang wel is aangesloten.
P.s iemand schreef op een pc forum het volgende.

Derde eis: een operating system die dit ondersteund.

Hiermee bedoelen we: een Windows versie die netwerken over een FireWire verbinding, ondersteund.
Voor zover mij bekend zijn dit Windows ME, Windows 2000 en Windows XP.
Misschien zijn er ook Macintosh PC's die dit ondersteunen - helaas heeft nog niemand een Mac gedoneerd om dit te testen :).

De beste resultaten haal je met Windows XP.

ik heb vista en weet niet of dit firewire word ondersteund , er zit zoals ik schreef wel een firewirepoort op.
 
Laatst bewerkt:
p.s ik heb nog speccy op de pc staan , moet ik een printscreen maken en deze ergens of op een manier mee sturen?
 
Besturingssysteem
Windows Vista Home Premium 32-bit
Processor
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.40GHz 81 °C
Kentsfield 65nm Technologie
RAM
3,00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 333MHz (5-5-5-15)
Moederbord
ASUSTeK Computer INC. P5B-MX (Socket 775) 55 °C
Grafisch
SyncMaster (1680x1050@60Hz)
512MBATI Radeon HD 4800 Series (ASUStek Computer Inc) 62 °C
Opslag
298GB SAMSUNG HD321KJ ATA Device (SATA) 28 °C
Optische schijven
HL-DT-ST DVD-RAM GSA-H55N ATA Device
Geluid
C-Media PCI Audio Device
 
dit is voor mij nieuw als leek. maar als ik speccy open en aanklik publiceer snapshot zegt deze dat het systeemdat het opgegeven bestand niet kan vinden.
ik kan ook het volgende niet in apparaat beheer vinden:

Nu de camcorder is aangesloten, dient u te controleren of Windows 7 de juiste driver heeft geselecteerd als stuurprogramma voor IEEE 1394.

Ik begin te vermoeden dat er wel een poort zit maar geen stuurprogramma IEEE 1394, of ik zoiets gewoon kan downloaden weet ik ook niet.

P.s sperccy opnieuw geinstalleerd nu doet deze het wel.
ik heb nu een webbrowser link , wat moet ik daar mee doen?

http://speccy.piriform.com/results/XS1xFLve5pRFZPyXWlKT7UY
 
Laatst bewerkt:
welk ding, bedoel je de firewirepoort of aansluiting?
als me dit niet lukt moet ik een andere oude pc vinden met firewire annsluiting en hopelijk een stuurprogramma?
 
Laatst bewerkt:
ok , dan ga ik er vanuit dat er wel een poort maar geen kaart inzit. zit er niets anders op dan een andere pc te vinden met poort en IEEE 1394 kaart. Ik zie wel dat ze te verkrijgen zijn maar dat vind ik voor mij te lastig als leek.
Wel alvast bedankt voor de moeite Lange Pier, jammer dat ik nu niet verder kom.
Ik laat deze topic openstaan voor het geval ik deze week nog een andere PC heb gevonden.
Nogmaals bedankt,

willem
 
Misschien kijk ik er overheen, maar ik zie nergens een Firewire kaart terugkomen.
 
nee , maar wat ik er wel van heb geleerd is bij een volgende pc eerst te kijken of er een IEEE 1394 kaart en aansluiting opzit , en ook de tip van jou dat ik moviemaker kan gebruiken.
Ook al vind ik de juiste pc met kaart en ingang en lukt het me met moviemaker laat ik het je toch even weten.
dank je nogmaals.

willem
 
Wat ik bedoel te zeggen is, je hebt de kabel ergens op aangesloten (een extra kaart in de pc)
Ik zie staan dat Pci slot 2 bezet is (met waarschijnlijk die kaart), maar ik zie nergens terugkomen wat voor een kaart, wellicht dat Lange Pier het wel ziet (ik moet nu even weg)
 
ik heb de kabel er aan de voorzijde in gestoken in een firewire aansluiting , de enigste die op deze pc zit.
wat en of er een kaart aan zit weet ik ook niet , misschien dat moviemaker dit niet herkent en dat ik een ander programma moet gebruiken / downloaden.
Ik moet helaas ook weg en ga morgen bij iemand kijken die nog een oude pc heeft , misschien dat daar een herkenbare kaart en firewire aansluiting op zit.
Wat dat pci slot inhoudt weet ik niet.

eventueel tot morgenmiddag weer.
p.s. vind het wel interessant om dit en het e.e.a. als leek uit toe zoeken.
 
als leek weet ik absoluut niet wat er geheim is?? wat bedoel je met leeftijd???.
ja ik ben op leeftijd als je dat dat bedoelt maar dan vind ik het wel erg onbeschoft en respectloos.
en ik heb via speccy het e.e.a opgestuurd dus dacht dat je daar alles wel op zou zien. en welke kaart je bedoelt en type dat zegt me niets.
maar als ik iemand als LEEK ERGER dan lijkt het me het beste dat ik deze vraag ( ben wel al member vanaf 2008) sluit.
ik vroeg het met de beste bedoelingen.

sorry en tot ziens
 
Laatst bewerkt:
Je zou ook in Apparaatbeheer kunnen kijken of de Firewire adapter daar tussen staat en daar de eigenschappen bekijken, desnoods de HardwareID kopiëren en in je bericht plakken...
Dan wordt in elk geval de fabrikant duidelijk en mogelijk is dan een stuurprogramma te vinden.
Overigens is het met dv mini camera's vaak zo dat er software voor te downloaden is bij de camera-fabrikant.
Deze kan na installatie de camera detecteren en herkennen en de beelden voor je op de pc importeren dus daar zou ik mij eerst op richten.
 
Als je de tip van Scrapheap opvolgt hoef je maar te gaan tot het kopiëren van het 'hardware-ID' (Deel 2, stap 1), als het daar gevonden ID in dit topic plakt, dan kunnen we verder zoeken voor je.
 
Lang geleden dat ik er mee te maken had, maar als je via Firewire werkt, moet je voor 'capture' kiezen, en niet voor import.
De camera zet je dan in 'play' en de video kan in realtime worden 'gecaptured'. Daar is geen driver voor nodig.

windows-movie-maker-vista-screenshot.jpg
 
Dag vandahl ,

allereerst bedankt voor de tip. Ik had net de pc weer opgestart ( viel na 5 min spontaan uit , en moet hem nu even opnieuw opstarten. Ik was net de laatste 2 tips aan het door lezen en in apparaatbeheer bekijken toen die uitviel.
Ik start hem opnieuw op en laat iets weten , als hij het nog niet doet zoek ik eerst bovenstaande tips uit.
P.s voor iedereen ter info: ik had de kast opengemaakt en de firewire aansluiting is vanbinnen gewoon aan gesloten met een hele rij andere kabels naar het moederbord, dus ergens ( maar welke ) moet hij aangesloten zijn.
ben zodra de pc het weer doet terug.
 
Hallo, als ik moviemaker open zie ik alleen( in het nederlands te importeren video,s en nog steeds als ik deze aanklik zegt hij dat er geen aparaat is aangesloten.in aparaatbeheer zie ik nergens een firewire adaptor aangesloten ( IEEE 1394 ) of iets dergelijks, wel een enkele hub poorten waarvan ik alle stuurprogramma,s heb bijgewerkt,dus waar ik nu moet zoeken in aparaatbeheer ,ik weet het niet meer.
vertrouw best mensen van helpmij als ze op afstand eenmaal in mijn pc willen inloggen en meekijken, het is een oude en er staat niets vertrouwelijk op.
of doe ik met bovenstaande tips iets niet goed. of heeft firewire nog een andere benaming die ik dan in apparaatbeheer zou kunnen vinden.
sorry voor de vele info en vragen om jullie zo lastig te vallen.
 
Laten even bij het begin beginnen, zie je in apparaatbeheer vraag- of uitroeptekens?

Edit:

De Firewire/IEEE 1394 adapter hoort normaal in Apparaatbeheer te staan bij het kopje Netwerkadapters.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan