• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch sorteren na openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Is het mogelijk om een deel van de tabel automatisch te laten sorteren nadat het bestand wordt geopend?

In mijn spreadsheet worden de meest voorkomende feestdagen genoemd. Als deze dagen in 2019 reeds zijn geweest, dan wordt de datum van 2020 getoond. Daardoor kan de chronologische volgorde van de data weleens afwijken.
Het zou mooi zijn als het bestand bij het openen automatisch wordt gesorteerd. Of is er een betere optie?

Vriendelijke groet,
Guido
 

Bijlagen

  • rooster.xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 34
Een deel van een tabel, die je overigens niet hebt, kan je niet sorteren.

Met een sorteerbare tabel.
 

Bijlagen

  • rooster (2).xlsb
    17,6 KB · Weergaven: 30
Dankjewel VenA, hier kom ik een eind verder mee. De tijd zal het leren of het werkt.
Ik zou graag willen testen of het bestandje in denkbare gevallen goed werkt. Hoe (on)veilig is het om de klok in Windows op een andere datum te zetten? Of zijn er betere opties om te testen?

Overigens bevat je overzichtje een foutje, want volgens jouw overzichtje valt Pinksteren op zaterdag en zondag, i.p.v. zondag en maandag.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Ik zou graag willen testen of het bestandje in denkbare gevallen goed werkt. Hoe (on)veilig is het om de klok in Windows op een andere datum te zetten? Of zijn er betere opties om te testen?

Vriendelijke groet,
Guido

Zet vandaag() in een aparte cel (bv D1). Vervolgens in de formules vandaag() veranderen naar die locatie.
Door nu de datum in cel D1 te wijzigen kun je allerlei situaties eenvoudig simuleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan