• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde uit blad 1 selectief weergeven in blad 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

carloschouw

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2015
Berichten
225
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een formule (of VBA o.i.d.) waarmee ik een ‘gefilterde’ waarde van Blad 1 kan laten weergeven van Blad 2.

Voorbeeld,

In Blad 1 worden alle waardes weergegeven, met status ‘open’ en ‘gesloten’
Nu zou ik in Blad 2 enkel de ‘open’ waardes willen zien en dat de waardes dan onder elkaar worden gezet (dus geen lege cellen tussendoor zichtbaar)

Ik heb geen idee hoe dit zou moeten. Iemand een idee?
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 25
2 manieren in bijlage, met draaitabel en met matrixfunctie (dus afsluiten met Control+Shift+Enter). Een filter op de tabel op blad1 zou ook nog kunnen.
 

Bijlagen

  • Map1 (AC).xlsx
    13,4 KB · Weergaven: 34
Goedemorgen!

Helaas kom ik tijdens het inrichten van het bestand een probleempje tegen. Wanneer ik b.v. in Blad 1, kolom A Cel 5 (4-open) verwijder krijg ik in Blad 2 (matrix formule) een #NB melding.

Het kan n.l. wel eens voorkomen dat iemand uit blad 1 een waarde verwijderd (wegens b.v. een fout), dan werkt helaas de formule niet meer. Is dit op te lossen?

Groet, Carlo
 
als er regelmatig veranderingen in komen gebruik je beter dit.
 

Bijlagen

  • zoek open.xlsm
    16,8 KB · Weergaven: 29
Kan ook met 1 regel code
Code:
Private Sub Worksheet_change(ByVal Target As Range)
  If Target.Address(0, 0) = "D2" Then Sheets("Blad1").Cells(1).CurrentRegion.AdvancedFilter xlFilterCopy, Range("D1:D2"), Range("A1:B1")
End Sub
 

Bijlagen

  • zoek open.xlsm
    17,2 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan