• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Random nummers zonder duplicaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

djadhendriks

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2019
Berichten
2
Beste allen,

Ik moet 60 namen een random nummer geven van 1 t/m 60.

Echter mogen er geen dubbele nummers tussen staan.

Heeft iemand enig idee hoe dit gedaan moet worden?

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes,

Ad :)
 
Als ze onder elkaar staan kan je gewoon het rijnummer gebruiken.
 
Een mogelijke optie in bijlage, gebruik makend van een hulpkolom en functies ASELECT en RANG.
 

Bijlagen

  • Random nummer (AC).xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 65
Een mogelijke optie in bijlage, gebruik makend van een hulpkolom en functies ASELECT en RANG.

AlexCEL, ik denk dat dit echt jou naam had moeten zijn ;) Hartelijk bedankt voor je hulp. Voor als je wilde weten waar het voor was, we hebben een kerstdiner op de zaak en we willen gaan rouleren met plaatsen zodat niet iedereen elke keer bij elkaar zit.

In ieder geval hartelijk bedankt en alvast een super weekend!
 
Hierbij nog een variant met wat andere formules, maar meerdere wegen leiden naar Rome.
Als je daar toevallig wilt gaan eten, dan Helpt HelpMij.nl je wel :)

Nu de goeie versie er bij gedaan.
 

Bijlagen

  • Random nummer (pcb).xlsb
    14,7 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Nog eentje zonder formules met een kleine macro. Heb ik ooit gevonden op dit mooie forum.
Bon Appetit
 

Bijlagen

  • Random nummer (AC) (2).xlsm
    19,1 KB · Weergaven: 33
sorry, ik had bij #6 de verkeerde versie als bijlage toegevoegd.
Nu daar hersteld
 
Laatst bewerkt:
Uitgebreide Tafelindeling

Voor als je wilde weten waar het voor was, we hebben een kerstdiner op de zaak en we willen gaan rouleren met plaatsen zodat niet iedereen elke keer bij elkaar zit.
Off Topic of toch niet ?
Ik vind dit een leuke toepassing van Excel.
Ik overweeg om dit ook toe te passen bij een volgend etentje.
Als extra feature zou ik voor iedere tafel zoveel mogelijk mannen en vrouwen te mixen.
Dus als het kan bij tafels van 6: 3 mannen en 3 vrouwen.
Zou er een fomule zijn die rekening houd met die extra eis of moet dit al snel met VBA opgelost moeten worden ?
Aangezien de topic op Opgelost staat is het misschien beter om een nieuwe topic te starten ?
Tenzij de TS met deze zelfde vraag gaat komen.
De topic zou behoorlijk kunnen groeien als, de perfecte tafelindeling ook getoetst moet worden op:
1. Aan 1 tafel mogen niet en een Ajax supporter en een Feyenoord supporter komen.
2. Bepaalde mensen kunnen niet door 1 deur en die wil je dus niet aan 1 tafel zetten.
3. De tafelindelingen (stel dat je 3 gangen hebt) mogen er niet 2 keer een zelfde tafelindeling voorkomen.
4. De leeftijdverschillen per tafel moet zo klein mogelijk zijn.
etc.......
 

Bijlagen

  • Random nummer (pcb)2.xlsb
    15,9 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan