veilg internetten met windows 7 die virtueel draait via oracle

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansjohanson

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2019
Berichten
3
Beste mensen.
Ik wil graag doordraaien met windows 7 professional.

Als hoofdbesturings systeem installeer ik Ubuntu of een andere Linux variant zoals Chalet O.S.

Dan installeer ik Oracle virtual box en doe ik een nieuwe installatie van windows 7 professional via de virtual box.

Mijn hoofdvraag is: kan ik na installatie windows 7 gebruiken om verbinding met het internet te maken omdat hij virtueel

draait ?

Kan ik via windows 7 gebruik maken van een ftp programma, een browser en kan ik via een mail programma als thunderbirth mails ophalen ?

Graag een reactie wat wel of niet kan.

Vriendelijke groeten Hans Johanson.
 
Denk dat W7 als een 'zelfstandig' besturingssysteem draait. Je moet volgens mij wel binnen W7 een securityprogramma installeren.
 
Je kunt windows 7 gewoon blijven gebruiken zo lang je er maar geen financiële transacties mee gaat doen. Dus niets on-line kopen en/of afrekenen en natuurlijk niet je bankrekening gaan raadplegen of gebruiken.
 
@srpchulp
Om welke reden?
 
Omdat er na 14 januari geen beveiligingsupdates meer uitgebracht worden.
Bekende of 0-day exploits die nog bekend of gevonden worden, worden dus niet meer verholpen door nieuwe updates.
Dit houdt direct in dat het werken met Win 7 na verloop van tijd steeds onveiliger wordt en dus is het niet aan te raden om er in de toekomst nog bankzaken op te verrichten.
 
Om die reden ben ik het met je eens. Blijft volgens mij een feit dat je ook op een virtual machine in W7 apart een securityprogramma (antivirus + Firewall) moet installeren.
Ik blijf W7 wel gebruiken op mijn systeem, tenzij ik iemand kan vinden die W10 zonder problemen kan installeren en dat andere programma's en hardware dan blijven werken. Dat is allemaal nog maar de vraag!
 
Ik blijf W7 wel gebruiken op mijn systeem, tenzij ik iemand kan vinden die W10 zonder problemen kan installeren en dat andere programma's en hardware dan blijven werken. Dat is allemaal nog maar de vraag!

De kans dat de upgrade probleemloos gaat is groot. Ik heb de afgelopen 2 maanden 14 pc,s geupgrade van win7 naar win10 en daarvan gaven er maar 2 een probleem dat vervolgens opgelost kon worden.
 
Uiteraard moet je, ook in een VM met Win7, daar een eigen AV voor installeren, je weet nooit welke manier een hacker mogelijk gevonden heeft om uit de VM je hardware te benaderen, zeker als er een werkende internetverbinding is.
Overigens gebruik ik zelf ook nog 98% van de tijd Win 7, Win 10 heb ik wel maar gebruik het zelden.
Mijn ervaring komt overeen met die van @srpchulp: updaten gaat vrijwel altijd probleemloos, hier tot nu toe maar 1 geval meegemaakt waarbij er na de update een probleem was.
Het betrof hier die vingerafdruk scanner die niet functioneerde i.v.m. ontbreken stuurprogramma maar dat kwam door de leeftijd ( meer dan 12 jr. oud ).
 
Ik blijf W7 wel gebruiken op mijn systeem, tenzij ik iemand kan vinden die W10 zonder problemen kan installeren en dat andere programma's en hardware dan blijven werken. Dat is allemaal nog maar de vraag!
Die vraag kun je zelf ook beantwoorden... Maak een iso van jouw boot schijf en koppel die aan een virtuele machine zoals via het gratis virtual box programma.
Na opstarten in de virtuele machine kun je Windows 7 upgraden met Windows 10 en kijken of alles het blijft doen exact zo als je het wenst.
En bij problemen kom je het hier vragen,.... ook als er iets is dat je nog tegen houdt. Je moet in eerste instantie wel een 2e schijf hebben om die ISO op te zetten.
Succes er mee en laat van je horen of je geslaagd bent.
 
Beste Hans. Zoals ik je al adviseerde in je eerdere topic. Het maakt voor de beveiliging helemaal geen verschil uit of je iets virtueel draait of niet. Dus als Windows 7 straks niet gedichte lekken bevat dan is dat ook zo in een virtuele machine.
 
Zeker wel heb ik die bekeken. Echter, ik begin er niet eerder aan dan dat de belastingaangifte van 2019 rond is. Dat is medio maart. Ik heb te veel werkzaamheden op de pc en ik wil nergens in moeilijkheden komen. Norton Ghost zou geloof ik niet meer werken in W10 en dat is al een drama, want die werkt perfect in W7. En virtual machines of boxes begin ik niet aan, want dat kost allemaal veel te veel tijd. Als het moet koop ik wel een geheel nieuwe pc. Die moet dan samengesteld worden. Jammer dat Azerty de laatste keer zoveel verprutst heeft. De pc zeven dagen weg en nog werkt de scanner niet en geen nieuwe videokaart geïnstalleerd. Niet te begrijpen!
 
Laatst bewerkt:
Je kunt er alles mee doen. Maar je kunt beter, windows naast linux installeren. Dus dat je via de BIOS van besturingssysteem afwisselt. Als je het namelijk draait via Oracle, zul je een hele zware computer krijgen.

Tenzij je natuurlijk een sterke I7 hebt draaien. Dan kun je het wel doen maar toch is het slimmer om het ernaast te draaien.
 
Laatst bewerkt:
Na de upgrade van W7 naar W10 heel veel problemen gehad en ik heb ze vrijwel allemaal zelf moeten oplossen. Kost ontzettend veel tijd en het normale werk komt onder druk te staan. Fonts en macro's verdwenen, interface weer aangepast, 'tig' koppelingen die niet meer werkten, 'tig' mappen en bestanden niet meer te openen door gewijzigde machtigingen. Het is probleem na probleem. Fora staan er ook vol van. Nu zou ik dan moeten updaten naar 1909. Trek er maar rustig een volle dag voor uit en dan moet je maar weer afwachten wat er nog werkt en gewijzigd is. Je ziet er gewoon elke keer als een berg tegen op en W10 zou zoveel beter zijn!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan