tekst plakken lukt niet in zoekvenster mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Berichten
247
Nadat ik eerst helemaal niet kon plakken in de Windows omgeving,blijft nu alleen dat het niet lukt in het zoekvak van mappen te plakken.Als ik daar rechts klik verschijnt de lijst van zaken die ik eerder via de toetsencombinatie plakte.Stel ik kopieer uit het eigenschappen venster de tittel van een bestand en wil deze plakken in het zoekveld van een andere map. Als ik dan rechts klik in het zoekveld van de andere map zou ik een keuze menu moeten krijgen maar ik krijg enkel de vorige zoekopdrachten te zien die ik via ctrl+v daar heb in geplakt. Namen van mappen en bestanden hernoemen door tekst te plakken in het eigenschappen venster lukt wel, evenals tekst plakken bij naamgeving van een nieuw bestand.
Hoe krijg ik het nu klaar dat het ook in het zoekvenster van mappen werkt? Want dat is wat ik het meeste nodig heb.
 
Dag, Dit lijkt inderdaad een ander probleem te zijn, niet een fout van het klembord. Na even hierop te hebben gezocht met Google heb ik gevonden dat het de laatste grote update van eind dit jaar (de 1909 versie update) is, die heeft bewerkstelligd dat het contextmenu, dus het met rechts klikken, niet meer werkt op het zoekvak van Windows 10 Verkenner. Er zou een fix komen voor tekortkomingen en ik begrijp dat dit zou zijn in een aanvullende update maar dat is nog afwachten.

Jammer dat u het zoeken regelmatig op deze manier gebruikt maar er zijn wegen er omheen. 1) De toetsencombinatie Ctrl + V zou de tekst van het klembord wél moeten plakken. 2) Even goed als het zoekvenster bovenin in verkenner, werkt het zoekveld van het startmenu en daar kan je nog wel plakken. Zo kom je evengoed bij de bestanden. Alleen bepaalde andere zoekresultaten of suggesties zie je daarmee ook.

Wat ik mij dan nog afvraag dat is of u twee of meer spaties kunt schrijven in het zoekveld en of de tekst dan wel via het contextmenu kan worden geplakt daar tussenin of aan weerszijden. Ik ben te lui om de laptop met Windows 10 te pakken om te proberen en was evengoed benieuwd of de door mij genoemde andere oplossingen bij u werken.
 
Bedankt voor uw uitleg,u heeft goed gezocht want ik heb nergens , ook niet bij de Microsoft community iets gevonden dat wijst naar mijn probleem of de 1909 update als schuldige.
De toetsen combinatie heb ik als alternatief tot nu toe gebruikt en zal dit moeten blijven doen tot er een fix komt, want één of meerdere spaties zetten en dan tussen de spatie klikken gaat ook niet.
Dat er nog niet eerder en meer mensen dit probleem aangekaart hebben is verwonderlijk, want lui en gemakzuchtig als we zijn klikken we liever dan 2 toetsen 2 keer te moeten gebruiken, en kopiëren. en plakken is toch iets wat denk ik zeer veel gebruikt word.
 
Dat er nog niet eerder en meer mensen dit probleem aangekaart hebben is verwonderlijk,

Om dat te beoordelen zou je de link van Alfred 2 moeten hebben.
 
Om dat te beoordelen zou je de link van Alfred 2 moeten hebben.
Inderdaad, als hij dit leest mag hij hem sturen,maar gezien hij nogal aan de luie kant is (zegt hij zelf:d) vraag ik er niet naar.
 
Als u mij iets vertelt dan geef ik u ook wat.

https://answers.microsoft.com/en-us...r/4dff31cd-50c8-4f33-891f-3271dd61fb1c?page=1

Zoekbegrippen zijn; Explorer Search Bar Field Copy Paste. Volg de discussies hierover zelf. Het kan niet de bedoeling zijn dat zoiets niet goed werkt, dus komt Microsoft wel met een oplossing maar u kan het gegeven advies volgen om het zoekveld bij Start te gaan gebruiken. Als ik meer hierover weet dan hoort u het van mij en anderen komen misschien met een oplossing. Iets veranderen in het register of een bestand vervangen of het adres van een fix.
 
Bedankt,ik volg het op en hoop dat het met de eerst volgende maandelijkse update opgelost raakt.
 
Bedankt,ik volg het op en hoop dat het met de eerst volgende maandelijkse update opgelost raakt.

Microsoft heeft blijkbaar geen oren naar het geklaag van zijn gebruikers omdat het probleem niet algemeen zou zijn.Maar weer gauw de back up van voor de update naar 1909 vandaag terugzetten tot het probleem opgelost is.
 
Geen contextmenu hebben is toch niet zo erg als je de toetsencombinatie weet? bovendien: dit was geen update maar een jaarlijkse upgrade naar een nieuwe versie. Deze zijn "verplicht" om te accepteren en dat zal u wel zien wanneer die opnieuw wordt aangeboden. U krijgt dus een iets ouder systeem en het vergt allemaal tijd en energie. Maar misschien is er verschil na opnieuw proberen te upgraden, wat dit in feite is, dus nog geen man overboord. Geef na het terug gaan naar de backup, vandaag, eens de reparatieopdrachten;

1) sfc /scannow

2) dism /online /cleanup-image /restorehealth

chkdsk /scan

1) Controleert de beveiligde systeembestanden en 2) is de vervanger van de Update Readiness Tool.
 
Met mij zijn er nog zovelen die met hetzelfde (luxe)probleem zitten.Ik heb vandaag dus nog eens de UPGRADE naar 1909 gedaan en er is nog altijd niets veranderd.Getuige ook de talloze reacties op https://answers.microsoft.com/en-us/...d61fb1c?page=1
Ik ga zolang het kan de upgrade uitstellen tot dat het copy paste probleem opgelost is.Iets wat je van in het begin gewoon bent wil je niet anders hebben, zo ook de quick lounch werkbalk,die gebruik ik ook nog altijd.
Ik zou ook niet weten waarom ik allerhande dingen moet gaan doen terwijl het voor de upgrade allemaal prime werkt.
 
Microsoft heeft eind januari eindelijk een oplossing gemaakt voor het probleem met update KB4532695 .
Maar het is er één typisch Microsoft, je moet nu eerst links klikken in het zoekvak en daarna rechts, dan verschijnt het woord plakken en geen context menu zoals vroeger.Het is wennen aan de nieuwe manier maar het zal zijn reden wel hebben dat het zo moet.
 
Straks wordt het een link en is het geen zoekvak meer. Dan zou het namelijk eerst moeten aanklikken zijn. Bij Windows 7 zie je de suggesties van eerdere zoekopdrachten tijdelijk half onder het contextmenu verschijnen als je met rechts klikken begint dus dat is ook niet helemaal goed. Misschien wil Microsoft dat je eerst duidelijk de suggesties ziet vanuit het cache en dan beslist of je het klembord wil gebruiken.

Bedankt voor de informatie
 
Bij Windows 7 zie je de suggesties van eerdere zoekopdrachten tijdelijk half onder het contextmenu verschijnen als je met rechts klikken begint dus dat is ook niet helemaal goed. Misschien wil Microsoft dat je eerst duidelijk de suggesties ziet vanuit het cache en dan beslist of je het klembord wil gebruiken.
Onder het contextmenu??Onder het zoekvak bedoel je toch?Dat is bij W10 nu ook het geval.
Hoe absurd kan je denken dat als je iets kopieert, je dan iets anders wil gaan plakken?Laat ons hopen dat dat niet de gedachtegang van Microsoft word!
 
Het moet zijn "half er achter" voor meer duidelijk. Twee functies tegelijk laten verschijnen dat is natuurlijk ook niet netjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan