matomo installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
165
Ik heb Google analystics en wil nu Matomo open source installeren. Ik begrijp dat je het programma moet installeren, inloggen en de code in je website zetten net zoals bij Google analystics. Als ik het programma download in het zit in mijn map downloads zie ik nergens een zipbestand wat ik moet uitpakken en ook geen exe bestand of install. Wat doe ik fout?
 
Wat je mogelijk fout doet is heel simpel: Je leest de handleiding niet. ;)
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is, staat het bestand matomo-latest.zip in je download map, deze zip moet je unzippen in een map van de lokale website en dan uploaden naar je webserver.
 
Deze staat inderdaad in mijn downloadmap. Er op dubbel klikken zie ik een heleboel bestandsmappen. Maar wat dan. Ik had dan een exe bestand verwacht die ik op mijn desktop kan zetten en de code in mijn website. Ik heb diverse handleidingen gelezen maar die zeggen allemaal wat het programma kan maar niet duidelijk hoe te installeren.
 
Laatst bewerkt:
Heb Matomo geïnstalleerd en werkt prima, waarvoor allen dank.
Nu wil ik mijn eigen uitsluiten bij de resultaten. Dat kan met een IP adres of een cookie in je browser. Volgens mij verwijderd de browser alle cookies bij het afsluiten. Blijft IP adres over. Maar ik werk met een VPN server. Krijg je dan elke dag een nieuw IP adres of alleen als je van land bijvoorbeeld wisselt.
 
Test het eens uit. Wij weten niet hoe je VPN is ingericht.
 
Ben zelf nog een tijdje aan het stoeien geweest. Het IP adres veranderd steeds als ik mijn computer opnieuw aanzet, dus daar heb ik niks aan. Een cookie in mijn browser werkt wel nu ik cookies verwijderen bij afsluiten heb uitgeschakeld. Als ik mijn computer schoont met bv. Ccleaner moet ik de cookie opnieuw op mijn webstie zetten, maar dat gaat in enkele tellen via het menu van Matomo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan