Afdruk Etiket in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs CM

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
342
Goede morgen,

Ben al een heel stuk op weg maar het wil nog niet helemaal lukken, derhalve gaarne nog beetje hulp.
Het afdrukken lukt "bijna" want zit nog altijd met het feit dat ik te kort aan de kant zit, zodat af en toe toch iets valt.
Heb nieuwe bestanden gemaakt zodat ik meer gebruik maak van daadwerkelijke adresgegevens.

Heb nu een adresbestand gemaakt van 27 adressen. Ik maak gebruik van Avery Etiket L7160 en op een vel zijn 21 etiketten.
Op welke manier kan ik toch deze adressen allemaal afdrukken, want er is maar plaats voor 21!
Er moet dus ergens nog een bladzijde bij komen voor de mogelijkheid om die andere 6 adressen gelijktijdig te kunnen printen.

Verder heb ik gebruik gemaakt van de opties invoegvelden selecteren want dit gaat makkelijker voor mij in verband met het uitlijnen van het adres.

Indien er iemand een eigen ontwerp heeft hetzij in Word of Excel zou ik dit mooi kunnen gebruiken om te zien wat ik eventueel fout doe.

Met vriendelijk groeten en alvast bedankt voor de eventueel genomen moeite.

Math
 

Bijlagen

  • LuktNietHelaas.xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 48
  • AdresMathje.docx
    14,2 KB · Weergaven: 54
Ik zal er even naar kijken, maar op grond van je verhaal vermoed ik dat je toch een foutje heb gemaakt. Als je een etikettensjabloon maakt in Word, heb je maar één ‘etiket’ nodig waarin je je velden zet. Vervolgens gebruik je de knop (weet zo uit mijn hoofd niet precies hoe die heet) om de etiket velden te kopiëren naar de overige etiketten. Dan heb je dus één vel met 21 (in jouw geval) etiketten met allemaal dezelfde velden.

Vervolgens gebruik je de knop Samenvoegen naar nieuw document om op basis van je gegevensbestand (die 27 records) een document te genereren waarin dan alle etiketten worden gevuld. Er is, kortom, geen limiet aan het aantal etiketten dat Word genereert. Tenzij je zelf aangeeft dat Word maar 21 etiketten hoeft te maken.
 
Je kan dat doen door voltooien en samenvoegen in het menu Verzendlijsten kies voor afzonderlijke documenten bewerken en dan op alles

Word maakt een nieuw document met alle gegevens uit je excelbestand
 
Goede middag,

Het enigste probleem waar ik tegen aanloop is het gegeven dat ik met de tekst te kort tegen de zijmarge aanzit. Ik document zelf geef ik genoeg ruimte, maar de afdruk zit te kort tegen de zijmarge aan en weet echt niet hoe op te lossen.

Als jij of jullie bijvoorbeeld afdrukken hoe ziet het etiket er dan uit?

Groetjes
Math
 
Ik heb een HP2105, die bepaald niet bekend staat om zijn kleine marges. Perfect, niks aan de hand. Ik heb zelfs (nooit doen, echt....) al die extra spaties van je verwijderd in de etiketten :).
 
Goede middag,

Het schijnt me toch niet te lukken.
Als iemand zo'n bestand zou hebben dan zou ik misschien kunnen zien waar ik eventueel de fout in ga.
Als ik verder ga en de knop Voltooien en samenvoegen gebruik en daar ingeef van 1 tot 27 drukt printer wel 27 adressen af op 2 bladzijden, dus 2 vellen etiketten in de papierlade doen en dan zou het moeten kunnen lukken.

Ik wacht nog even of er nog wat reacties komen maar vrijdag gaat alle op de brievenbus desnoods geschreven.

In ieder geval voor de genomen moeite.

Math
 
Als je alle etiketten wilt afdrukken, hoef je geen aantallen in te typen,maar dat staat uiteraard los van je probleem. Als je de tekst te dicht op de linker marge vind staan, dan kun je (in plaats dus van die (echt, NOOIT meer doen :) die spaties) beter de celmarge van de tabel vergroten. Als je naar de Tabeleigenschappen gaat, en dan naar <Opties>, kun je de marges per cel instellen. In jouw geval bijvoorbeeld 0,5 cm bij Links. Dan creëer je vanzelf extra ruimte aan de linkerkant. Wel opletten dat je niet té veel ruimte maakt, want dan kom je aan de rechterkant weer tekort.
 
Goede morgen

Ik weet niet precies wat je bedoelt Octa!
Derhalve hierbij de afmetingen van het etiket! Wat zou er volgens jou aangepast moeten worden.
Moet de zijmarge groter of kleiner worden.
Dat kan ik dan altijd eens gaan uitproberen.

Groeten en alvast bedankt

Math
 

Bijlagen

  • Marges van Etiket.PNG
    Marges van Etiket.PNG
    29,5 KB · Weergaven: 60
Aan het etiket moet je niks veranderen, want dat zijn fysieke gegevens die exact overeenkomen met de vellen die jij uit de doos trekt. Ik heb het over het resultaat van het kiezen van een etiket; Word maakt namelijk een tabel aan die overeenkomt met de layout van je tabellenvel. Meer is een samenvoeging met etiketten ook niet. Je kiest dus het juiste etiket formaat, en je krijgt vervolgens een leeg document met een tabel. Die tabel kun je vervolgens opmaken. Standaard staan (bij mij thuis althans) de marges links en rechts op 0,03 cm en op het werk op 0,19 cm. Als je de afstand Links vergroot, dan schuift je tekst op. En staat alles dus op de door jou gewenste afstand van de stikker rand.

Tabeleigenschappen 1.pngTabeleigenschappen 2.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan