Wil nieuwe laptop aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Mijn laptop heeft gezegd, doe het zelf maar (is al een oud beestje).
Wil graag advies over een nieuw te kopen laptop.

Wat ik er mee doe :
1. Wil lekker snel kunnen internetten;
2. Mailen;
3. Skypen;
Div. media, zoals YouTube filmpjes bekijken;
4. Foto's bewerken

Wat betreft de prijs komt later, eerst maar eens wat opties en de reviews bekijken !
 
Hier staat een zeer uitgebreide keus. i7 is snel, meeste zijn met 8GB RAM. Zou met SSD nemen. Mailen en Skypen lijkt mij geen probleem. Video's e.d. lijkt mij afhankelijk van videokaart.
 
Punt 1 t/m 3 heb je niet een heel bijzondere laptop voor nodig, alhoewel een ingebouwde webcam handig is.
Puntje 4 is er wel één die een laptop duurder kan maken, gebruik je een 'zwaar' programma, werk je met meerdere foto's tegelijk, werk je met RAW of 'gewoon' jpg enzovoort?
Zelf zou ik al gaan voor een 512Gb ssd, voor windows (en temp files), een tweede ingebouwde hdd om de bestanden weg te schrijven, zoals al aangegeven een i7 (een i5 is bij foto bewerking al sneller dan een AMD ryzen), minimaal 15 inch scherm (en als die niet echt mobiel hoeft te zijn een 17 inch) en 16gb intern.
Dan kom je ergens tegen de € 2000,-
 
Voor punt 1 ben je uiteraard gebonden aan de snelheid van je internet abonnement, sneller dan dat zal het nooit worden.
Mailen vereist geen werkpaard.
Skypen vraagt om een internetverbinding met voldoende bandbreedte en een webcam ( niet noodzakelijk ).
Youtube hetzelfde verhaal, fatsoenlijke internetverbinding, redelijk vlotte processor en videokaart.
Fotobewerking is afhankelijk van welke software je daarvoor gebruikt.
Paint.net bijv. werkt prima op een laptop met een Core i5 processor, 8 Gb ram en de ingebouwde grafische chip van de processor.
Een SSD is vandaag de dag wel een must.
Ga je ook met video bezig in de toekomst, ga dan voor een Core i7 en 16 Gb ram.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan