Email domain blokkeren, is dit mogelijk in Outlook?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niekje2000

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2019
Berichten
22
Beste,
Is er in Outlook een mogelijkheid om een email domein te blokkeren?
Daarmee bedoel ik dat alle email van een bepaald email domain meteen verwijderd worden en dit zonder dat deze mail eerst naar de spam map of trash gaat?

Mijn Outlook mail is 1 van mijn 1ste en oudste mail-clients die ik ooit gebruikte.
Dus, jullie kunnen je voorstellen dat ik inmiddels heel veel spam krijg, dit doordat mijn mailadres deed uitlekken bij diverse websites. (of zelf ooit gebruikte bij websites)

Ik krijg dagelijks (en ik overdrijf niet) zo’n 500 spam mails en dit steeds van dezelfde mail domains. (meestal: appspot. com)
Deze mails worden door Outlook wel netjes in de spam map of meteen in de trash geplaatst.

Maar lol, mijn probleem is.
Mijn gewenste mail komt ook wel eens in de spam map terecht ..
maar doordat ik zoveel spam krijg per dag .. heb ik echt geen zin om steeds door de gigantische berg spam te zoeken of daar soms ook gewenste mail is terecht gekomen.
Dus ik verwijder nu heel vaak per ongeluk ‘’gewenste’’ mail hierdoor. (Ik verwijder meteen steeds alles in de spam map en druk meestal ook nog eens op blokkeren .. dus op deze manier blokkeer ik dan ook nog vaak per ongeluk gewenste mails)

Ik heb zelf al verschillende regels ingesteld in Outlook om te proberen of de spam meteen verwijderd kan worden .. maar helaas deze regels werken allemaal niet en ik blijf spam van deze email domains krijgen.

Kan me misschien iemand helpen daarmee?
Het moet toch mogelijk zijn om een (werkende) regel in te stellen dat de mail van bepaalde domains nog niet eens in de Outlook terecht komt en meteen automatische verwijderd wordt (Dit is wel mogelijk bij Gmail en etc)
 
Je kunt in Outlook een regel instellen die dit voor je doet.

Beginnen met een blanco regel en dan als voorwaarde een filter op het specifieke domein in de afzender. Actie daarna is markeren als gelezen en verwijderen. Tada.
 
Je kunt in Outlook een regel instellen die dit voor je doet.

Beginnen met een blanco regel en dan als voorwaarde een filter op het specifieke domein in de afzender. Actie daarna is markeren als gelezen en verwijderen. Tada.

Yeah lol, zo simpel gaat dat blijkbaar niet in Outlook.
Ik heb al verschillende regels geprobeerd .. maar geen enkele werkt.

Normaal stel je inderdaad simpel een regel in voor een bepaald domain.
In andere mail-clients hoef je alleen maar de Domeinnaam in te vullen of bv zo in te vullen:
*@appspot.com (en dan wordt dit gehele domein geblokkeerd en krijg je geen enkele mail die eindigt op ‘’@appspot.com’’ te zien)

Maar nope, in Outlook werkt dit blijkbaar niet zo.
Je kunt daar wel een volledig mailadres op deze manier blokkeren.
Maar mijn spam mails hebben steeds een andere naam voor de @ staan, dus dan werkt dit niet.



ps,
Appspot.com is overigens een zeer bekende en beruchte Braziliaans spam maatschappij.

Dit spammen is al maanden bezig in mijn Outlook.
Normaal sturen deze als je email uitlekt een paar dagen je spam en dan stoppen hun vanzelf en denken dan dat je geen actief mailaccount hebt (daarom mag je ook nooit reageren op spam)

Maar op mijn gsm heb ik in mijn mail app een functie zitten .. deze mail app meld je automatische af bij een mail service als je op mail blokkeren drukt.
Zeer handig als je een nieuwsbrief wilt stoppen waarop je geabonneerd bent, app meld je daarvoor dan automatische af en je hoeft dan zelf niets te doen.

Lol, maar niet handig als je spam krijgt, want dan geeft je door deze reactie, alleen maar aan dat je een actief gebruikt mailadres hebt en dan krijg je juist nog meer spam en stoppen hun niet met spammen. :confused::confused:
 
Laatst bewerkt:
Net even een testje gedaan en werkt als een zonnetje.

Gebruik je wel de juiste instellingen in de regel?

Kies voor een blanco regel, anders zie je niet alle opties.
Kies daarna voor "with specific words in the senders address"
Vul het domein in bij "specific words"
 
Net even een testje gedaan en werkt als een zonnetje.

Gebruik je wel de juiste instellingen in de regel?

Kies voor een blanco regel, anders zie je niet alle opties.
Kies daarna voor "with specific words in the senders address"
Vul het domein in bij "specific words"
Dacht al dat ik dit antwoord ging krijgen.
Maar alle regels die ik maar kan bedenken, werken niet voor Appspot en nog een paar andere.

Het werkt inderdaad wel voor andere email domeinen .. maar deze 3 spam domeinen krijg ik niet geblokkeerd.

Dit zijn spam mails om seks datingsites aan te bevelen en ik wordt hier echt helemaal gek van en er komen er steeds meer bij. (En ook van andere mail domains)
Ik heb en had nooit een account op een sekssites.

Dit e mailadres is rond sept 2019 eens uitgelekt van een muziek website die gehackt werd. (heb ik zelfs toen nog bericht van gehad)

Ik sta echt op het punt om Outlook te verwijderen .. maar ik weet niet meer wie ik ooit dit mailadres gaf. :eek:
Schermafdruk van 2019-12-23 03-56-44.jpg
 
Dan knip en plak hier eens de e-mail header van een bericht wat niet te filteren is. Eens kijken of we een beter filter kunnen bedenken.
 
Dan knip en plak hier eens de e-mail header van een bericht wat niet te filteren is. Eens kijken of we een beter filter kunnen bedenken.

Deze mails komen steeds van APPSPOT.COM
Deze gebruiken steeds een ander woord of getal achter de @ en tussen APPSPOT.COM, hierdoor is het niet mogelijk om in Outlook een filter te bedenken die werkt.

En nee, op het woord APPSPOT.COM kun je niet filteren in Outlook en wordt niet herkend en blijf dan de mails toch ontvangen

Maar het rare is, in Gmails kreeg ik ook als eens eerder spam van appspot.
In Gmail kun je wel een filter maken op het woord appspot.com en Gmail haalt dan wel alle mails weg die op appspot.com eindigen (En daar maakt het niet uit dat Appspot steeds andere getallen of woorden tussen de @ en Appspot.com gebruikt)

vipper.jpg
 
Deze mails komen steeds van APPSPOT.COM
Deze gebruiken steeds een ander woord of getal achter de @ en tussen APPSPOT.COM, hierdoor is het niet mogelijk om in Outlook een filter te bedenken die werkt.

En nee, op het woord APPSPOT.COM kun je niet filteren in Outlook en wordt niet herkend en blijf dan de mails toch ontvangen

Maar het rare is, in Gmails kreeg ik ook als eens eerder spam van appspot.
In Gmail kun je wel een filter maken op het woord appspot.com en Gmail haalt dan wel alle mails weg die op appspot.com eindigen (En daar maakt het niet uit dat Appspot steeds andere getallen of woorden tussen de @ en Appspot.com gebruikt)

Bekijk bijlage 343221

En Outlook heeft nog een irritante functie sinds kort toegevoegd.
Als je nu de spam-map leegmaakt, dan gaat de spam vervolgens naar de map verwijderen.
Lol en als je de map verwijderen wilt leegmaken... dan wordt deze berichten automatisch in Recovery gezet en staat dan later opnieuw weer in verwijderen.
Dus ik moet nu 3x deze spam verwijderen voordat deze uiteindelijk echt verdwijnt uit Outlook. :mad:

Schermafdruk van 2019-12-27 12-05-12.jpg
 
Ik begrijp je frustratie, maar het herhalen van het feit dat Outlook dit niet kan is niet helpend. Zoals gezegd kan ik hier prima een filter bouwen dat werkt op delen van een afzender. Dus dan vermoed ik dat je mogelijk een iets andere route bij de filters doorloopt. Dat zou kunnen, want met de standaard zichtbare filters lukt dit niet. Enkel als je begint met een blanco regel kom je op het gewenste resultaat.

Wat heb je precies in het filter ingesteld?
 
Voor de volledigheid heb ik ook even getest met een deel van de afzender in het filter en ook dit werkt.
 
Voor de volledigheid heb ik ook even getest met een deel van de afzender in het filter en ook dit werkt.

ik heb mijn Outlook account inmiddels verwijderd.
Dus ja, is dan ook een soort van probleem opgelost dan.

Bedankt voor het meedenken en de tips. :thumb:
 
Nu weten we daardoor nog steeds niet waarom het ene filter wel en het andere niet werkt....
@RogerS: Prima vraag en geen antwoord:
Wat heb je precies in het filter ingesteld?
 
Nu weten we daardoor nog steeds niet waarom het ene filter wel en het andere niet werkt....
@RogerS: Prima vraag en geen antwoord:

Ik had het gevonden.

Er waren blijkbaar meer dan 5000 aparte filters voor ''appspot'' ingesteld.
Elke keer al je op mail blokkeren drukt, dan maakt Outlook zelf ook een filter (regel) aan voor de mail. (maar deze blokkeert dan het hele mail-adres en niet het volledige domain)
Dus volgens mij werken dan je eigen ingevulde regels niet meer voordat domain.

Yeah en 5000 filters kun je niet zomaar ineens weghalen in Outlook en moet je 1 voor 1 verwijderen en alles 3x bevestigen ook nog eens.
Dus lol, ik had geen zin om een hele dag filters/regels te gaan verwijderen in Outlook en heb Outlook maar helemaal verwijderd.

Bovendien, er zijn veel betere mail clients dan Outlook..
.. ook ben ik nog eens anti Microsoft ingesteld en heb een hekel aan alle Windows OS en MS producten en behalve LinkedIn, gebruik ik ook niets meer van Microsoft. :p
 
Laatst bewerkt:
Nu weten we daardoor nog steeds niet waarom het ene filter wel en het andere niet werkt....
@RogerS: Prima vraag en geen antwoord:

Bovendien als je op mail blokkeren drukt in Outlook .. dan worden de toekomstige mails van dit adres in de spam map of in verwijderen geplaatst.
Maar daar wil ik deze mails ook niet tegenkomen .. ik wou gewoon dat ik ze in geen enkele map meer tegenkwam.
In Gmail en andere mail clients kun je dit simpel instellen met een eigen regel en dan zie je nooit meer een mail van dat betreffend mail domain in 1 van je mappen.

Had ook al eens geprobeerd of ik de Outlook mails automatische naar Gmail kon laten sturen .. en ik dacht dat mijn Gmail regels dan de Outlook spam mails eruit haalde. .. en automatische kon verwijderen zonder dat ik ze zelf nog zag.
Maar lol, dat doet Gmail dus niet .. Gmail haalt alleen de mails op van Outlook en plaatst ze automatische in dezelfde mappen als ze ook in Outlook stonden.

Het gekke is .. ik heb om te testen appspot ook mijn Gmail adres gegeven en wou eens weten hoe Gmail deze mail ging afhandelen. .. en of mijn regel voor het meteen verwijderen daar wel werkte.
En ja, Gmail heeft geen problemen daar mee en verwijderd ongezien deze Appspot mails meteen uit de gehele Gmail (en zie deze mails nog niet eens meer in een map)
 
Wou toch nog effe iets zeggen over mijn Outlook probleem.

Ik had inmiddels mijn Outlook email account al helemaal verwijderd..
..Tijdens de verwijdering werd door Outlook via een ‘’pop up’’ gevraagd voor de reden van de verwijdering.
Ik vulde daar de ware reden in en schreef ook dat ik het spammail domein ‘’appspot’’ niet kon blokkeren.
Yeah en na deze vragen verwijderde ik dus ook daadwerkelijk Outlook. (kreeg wel nog zo’n 2 maanden bedenktijd en kon dan nog voor de einddatum het account activeren opnieuw)

Echt lol, vele weken later kreeg ik een mail van de Outlook hulpservice in mijn Gmail (dit adres ooit zelf eens opgegeven in Outlook als ik ooit buitengesloten werd in Outlook)
.. In de mail schreven ze dat ze een aanpassing in mijn Outlook email account hadden gedaan en ik nu voorgoed geen mails van appspot meer zou tegenkomen in Outlook ..
en natuurlijk met de vraag of ik opnieuw mijn Outlook client wou gaan gebruiken.

Ik was natuurlijk heel nieuwsgierig of hun echt APPSPOT nu wel konden filteren en ging daarom Outlook toch weer gebruiken.

Nu 1 week later ..
Ik heb inderdaad geen enkele Appspot mail meer gezien in Outlook en ook nog maar heel weinige spam van andere domains.

Hebben blijkbaar ook het blokkeren van mails veel gemakkelijker gemaakt in Outlook .. je kunt nu in 2 clicks en zonder zelf een blokkeringsregel te maken, meteen een heel domain blokkeren in Outlook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan