Motorola Moto G doet niets meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
947
De Motorola Moto G van mijn vrouw geeft bij het opstarten na het invoeren van de code de melding: Gboard is gestopt. met de opties 'melden' of 'ok'.
Druk je op melden of op ok, dan krijg je een verhaal beginnend met 'Laat je productfeedback achter'. Meteen daarop komt weer het schermpje er overheen met Gboard is gestopt.
Systemgegevens geeft aan Rapporttype: crash. Pakketversie: 26891113. En ook dan komt steeds die melding 'Gboard is gestopt' er overheen.
Hoe los ik dit op zonder alles (instellingen, apps en ook foto's) kwijt te raken?
 
Laatst bewerkt:
met de tweede link zou het moeten lukken want dat is het probleem, maar nee. ik kom tot Taal en Invoer. maar virtueel toetsenbord verschijnt nergens. ik zie wel 'huidig toetsenbord'. als ik dat aantik dan staat daar keurig Gboard als zijnde ingesteld (met een fel groen bolletje) en de optie om een ander toetsenbord te kiezen. dat hoeft dus niet, want hij staat ingesteld op Gboard, maar als ik daar op klik krijg ik een veldje 'Toetsenbord en invoermethoden'. daar staat het Gboard schuifje aan, maar tekst en schuifje zijn lichtgrijs oftewel niet actief. Op mijn eigen Moto G verschijnt de optie Virtueel toetsenbord wel.
 
Laatst bewerkt:
Heb met spraakuitvoer via play store een ander toetsenbord geïnstalleerd zoals geadviseerd, maar dat vertoonde hetzelfde probleem als Gboard: wel geïnstalleerd en actief, maar werkt niet. Toen heeft mijn zoon (student ict) de data en cashe geleegd zoals in de link als oplossing wordt aangegeven en toen werkte Gboard weer. Ik was bang daarmee foto's e d te verwijderen, maar volgens hem zou dat niet gebeuren en dat was gelukkig ook zo. Misschien een simpele oplossing voor mensen die nog wel kunnen inloggen met hun Motorola.
 
Nadat hij vannacht was uitgezet, kwam na het opstarten vanmorgen weer die melding en werkte Gboard weer niet. Kon gelukkig wel inloggen. Cache geleegd en toen was het weer ok. Beter aan laten staan dus als je dit probleem hebt, tot de bug is verholpen. In ieder geval dank voor de links.
 
Inmiddels doet het probleem met Gboard zich niet meer voor op deze Motorola Moto G. We hebben nog twee van zulke Motorola's in gebruik en daar heeft het probleem zich nog niet voorgedaan. Of het uitrollen van die update is gestopt of dat de bug is hersteld kan ik niet nagaan. Maar het is weer ok. Dank voor de support.
 
Ik had laatst hetzelfde probleem met mijn Motorola Moto G7, het had zichzelf uiteindelijk opgelost. Het kan gekomen zijn door schade en dus raad ik je aan om wel goede bescherming voor je toestel te bestellen. Zelf heb ik een van deze: hoesjesdirect.nl/mobigear-tire-texture-zwart-motorola-moto-g7-g7-plus
Doet het perfect!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Talein, geen reclame maken, daar hebben wij regels voor. Ook wij bestaan van reclame dus die eer is aan ons om dat te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan