Kan niets downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Berichten
247
Ik maak gebruik van een open WiFi verbinding in het hospitaal waar ik verblijf om te kunnen surfen.
Echter downloaden lukt niet,steeds krijg ik deze site is niet bereikbaar, of al naargelang de server waar de download staat word een bestand van 0 Kb gedownload met de melding download mislukt netwerkfout.Zelfs Windows updaten lukt niet,ook daar foutmelding dat er geen verbinding kan gemaakt worden met de server.
Is dit te wijten aan de open WiFi of ??
Nog even meegeven dat ik met een nieuwe laptop met Windows 10 1909 werk, i3 e7020u 2,3 GHz 4Gb geheugen,Intel HD graphics Windows defender als enige beveiliging.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee op welke manier je iets downloadt, maar ik vermoed dat je eerst even een willekeurige website moet openen, om via een inlogportaal even je internetmoment te bevestigen.
Het kan ook zijn dat ze bepaalde dingen blokkeren, dus als je wat specifieker kan zijn?
 
Ik zie dat je van Antwerpen bent. In alle ziekenhuizen van de ZNA ziekenhuisen kan je niets downloaden. (staat volgens mij zelfs in de Wifi overeenkomst)
Je kan surfen, emails ontvangen en versturen,dat is alles.
Hier een link met de ZNA ziekenhuisen, lig je toevallig in een van deze ziekenhuisen zal de Windows update moeten wachten tot dat je weer thuis bent.
ZNA ziekenhuisen
 
Ik kon regelmatig in Antwerpen, binnen de ring, en de abonnees van internetpakketten, niet alleen particulieren, hebben bijna nooit een onbeperkt data pakket, dat is een extra reden om dit te blokkeren.
Het adres waar ik kom heeft een maandlimiet, echt ... !! van 150 GB en .... daarna gaat het op slakkensnelheid over.
Dat is op die plek het grootste pakket dat je kunt nemen....
België is op dit punt echt anders dan NL...
 
Ik zie dat je van Antwerpen bent. In alle ziekenhuizen van de ZNA ziekenhuisen kan je niets downloaden. (staat volgens mij zelfs in de Wifi overeenkomst)
Je kan surfen, emails ontvangen en versturen,dat is alles.
Hier een link met de ZNA ziekenhuisen, lig je toevallig in een van deze ziekenhuisen zal de Windows update moeten wachten tot dat je weer thuis bent.
ZNA ziekenhuisen

Het is niet ZNA, het is AZ Monoca,maar het zal daar dan ook wel zo geregeld zijn zoals ik reeds vermoede.
 
Ik denk het wel.
In ieder geval van harte beterschap.
 
Je kunt ook je mobiele telefoon gebruiken als hotspot voor je laptop of tablet...
Maar dan zit je uiteraard wel vast aan de data-bundel van je telefoon-abonnement.
Heb dat hier in augustus tijdens een ziekenhuis-verblijf ook zo opgelost, geen probleem en nog aardig vlot ook...:thumb:
 
Heb dat hier in augustus tijdens een ziekenhuis-verblijf ook zo opgelost
Was in Nederland zeker, hier in den Belgs kan je dat vergeten, je data bundel is nog rapper leeg dan een ad fundum pint van een student.
 
Ja, in NL inderdaad...excuus, ben niet op de hoogte van de situatie bij onze zuiderburen..
Wel dat er bij jullie nog steeds sprake is van data-limieten en dat is triest, niet meer van deze tijd i.m.o.
 
Was in Nederland zeker, hier in den Belgs kan je dat vergeten, je data bundel is nog rapper leeg dan een ad fundum pint van een student.

Dat klopt helemaal,ik heb 3GB mobiele data,dus downloaden is er niet bij.Windows bijwerken, het meest essentiële zou al te veel zijn.Dat zou toch moeten toegestaan zijn.
Ik heb bij wijze van proef het toch eens geprobeerd en vlot gaat het absoluut,veel vlotter dan de WiFi.
Ik weet nu tenminste waarom ik niets kan downloaden en dank iedereen voor de tips.
 
Een eenvoudigere en minder kostbare manier zou WSUS Offline zijn.
Je vraagt een familie-lid of kennis m.b.v. dat programmaatje om een usb-stick te maken met daarop alle beschikbare updates en deze kun je dan offline in het ziekenhuis uitvoeren..
Had even niet bj deze mogelijkheid stil gestaan...
 
Bedankt voor deze tip, dat ga ik zeker eens proberen, ziet er zelfs voor een leek niet al te moeilijk uit.
 
Inderdaad, zip-bestand downloaden, uitpakken en de Update Agent uitvoeren.
Daarna kies je de juiste ( 32 / 64 bit ) Windows-versie, en eventueel Office-pakket en volg de aanwijzingen van het programma.
Beetje geduld heb je nodig want het kan enige tijd duren voor het klaar is, veel meer komt er niet bij kijken :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan