Beeldscherm geeft niet volledig beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLboswachter

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Berichten
127
Beste,

Onlangs heb ik twee nieuwe monitoren gekocht van Iiyama en bij één van de twee krijg ik niet de volledige resolutie te zien (twee zwarte balken in beeld). Ik heb beide schermen aangesloten met een HDMI kabel en DVI kabel, de resolutie ingesteld op 1920x1080 maar krijg het niet werkend.
Ik heb de laatste drivers geïnstalleerd voor mijn videokaart en draai Windows-10.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

VIDEOKAART: ATI RADEAON HD 4550
Niet volledige werkende scherm: Pro Lite XUB2792HSU-B1
Goed werkende scherm: Pro Lite XUB2790HS-B1
MOBO: ASrock P55 Pro
 
Zodra ik probeer om het ATI programma te starten (het control centrum zeg maar) dan krijg ik een foutmelding dat er geen instellingen aangepast kunnen worden voor het type hardware.
Ik heb ook geprobeerd om het hele ATI programma/driver opnieuw te installeren, dat lukt wel. Als ik bij apparaatbeheer kijk zie ik gewoon staan laatste update geinstalleerd.
 
De HD 4550 voldoet niet aan de door Microsoft gestelde minimum eisen voor Win 10, deze kaart krijgt dus geen ondersteuning meer in de vorm van nieuwe stuurprogramma's.
Ik zou eens in het menu van het scherm, wat geen volledig beeld geeft, kijken of je het beeld iets kunt uitrekken...?
Mogelijk kun je het daarmee ondervangen.
 
Ja had ik inderdaad ook al gevonden m.b.t. de ondersteuning op Windows-10.
Ik had ook al gekeken in de handleiding van het scherm en daar staat een auto-scale optie, echter is deze optie (in het menu van het beeldscherm zelf) grijs gemaakt (greyed out) waardoor ik hem niet kan indrukken/selecteren.

Ben bang dat de videokaart misschien toch te oud is hiervoor?
 
Kijk eerst eens of het signaal wel is ingesteld op 75 Hz.

Bij Apparaatbeheer kan je het type monitor veranderen door die monitor die je hebt te verwijderen en Windows detecteert dan bij detecteren van nieuwe hardware wat voor type het beste uit komt, plug and play of generiek. Het beeld kan wel even weg zijn.
 
Ik ga de tip van Alfred 2 nog even proberen.
Maar denk dat het inderdaad een mooi nieuw kerstcadeau wordt.

Bedankt voor de snelle reacties en tips!

Mocht dit tip van Alfred werken laat ik het weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan