Externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Wil een draagbare externe HD voor mijn portable aanschaffen. Doel: backup van mijn gegevens en video's maken.
Weet niet of het hier mag, maar iemand suggesties voor een goed merk? Waarop met ik letten (keuze is nogal ruim...)?
 
Ik heb een Western Digital (WD) en dat is ook een goed merk.
Heb meerdere (vaste) HDD's thuis van dit merk, en ben er zeer tevreden over.
 
Ik heb ook een WD voor mijn back-ups. De HDD is niet stil maar draait nu al 14 jaar. Zeer sterk merk.
 
WD Passport en WD Elements zijn goed.
 
Ik las net dat Seagate tegenwoordig beter is dan WD?
Iemand daar ervaring mee?
 
Op internet kun je lezen wat jezelf wilt. Denk niet dat er verschil is. Seagate acquired Conner Peripherals in 1996, Maxtor in 2006 and Samsung's HDD business in 2011. Gewoon meer een kwestie van vormgeving dan kwaliteit denk ik. Defect is defect! Dan heb je garantie en bij geen garantie, koop je een nieuwe.
 
Iedereen bedankt voor de suggesties!
Vanmiddag wordt een Western Digital My Passport 4TB geleverd.
Fijn einde jaar!
 
4 TB; daar kun je wel 'even' mee vooruit. In vergelijking met een SSD ben je circa € 100,= voordeliger uit. Als er al een 4TB SSD bestaat.
Wat Seagate betreft; de USB aansluiting is nogal zwak en er wordt een kabeltje van 60 cm o.i.d. bijgeleverd. Kabeltje kan meteen de kliko in.

Goeie keuze...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
4 TB was niet veel duurder dan 2.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laten we in het nieuwe jaar niet meer quoten, anders gaan we dezelfde kant op als die Engelse topics. Alles maar onnodig quoten bij gebrek aan eigen tekst, zeer onprettig te lezen en deelnemers haken af.
 
4 TB; daar kun je wel 'even' mee vooruit. In vergelijking met een SSD ben je circa € 100,= voordeliger uit. Als er al een 4TB SSD bestaat.
Wat Seagate betreft; de USB aansluiting is nogal zwak en er wordt een kabeltje van 60 cm o.i.d. bijgeleverd. Kabeltje kan meteen de kliko in.

Goeie keuze...

Waarom past Huijb mijn post aan? Staat er iets on-guurs in? Zo haken deelnemers af
 
Omdat je maar onnodig blijft quoten. Zelfs je eigen berichten. De grote blauwe knop nog niet gezien? De knop snel reageren ook nog niet gevonden?:rolleyes:
 
Die quote knop nog kleiner maken...helpt misschien ook wat....
 
Ja hoor, VenA, snel reageren heb ik ook wel gebruikt. De grote blauwe knop heb ik zeker nog niet gezien, hahaha... De grote blauwe knop... Laat me niet lachen.
Advies geven aan iemand leidt in dit forum blijkbaar op een heleboel kritiek van oude azijnpissers, die zelf niet veel toe te voegen hebben.
Beste VenA, misschien was het wat vriendelijker geweest, deze uitleg EERST te geven dan op zo'n manier te reageren.
Laat mij eerst eens zien in de reglementen waar ik de fout in ben gegaan. Dan mag je mij concreet de grenzen uitleggen tot waar quoten wel of niet is toegestaan.
Maar dat een super-moderator zich laat opstoken door 'Senso', om quotes uit posts te verwijderen zonder de plaatser hiervan op de hoogte te stellen toont de onvolwassenheid van dit medium aan.

Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.

Veel succes met jullie speeltje. Stelletje ouwe mopperpotten.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet waar je het over hebt. Mijn reactie was een reactie op jouw vraag: 'Waarom past Huijb mijn post aan? Staat er iets on-guurs in? Zo haken deelnemers af' Zie ook #12

Knipsel.PNG
 
Weet je niet waar ik het over heb? Lees je eigen post nog eens door. Is dat erg vriendelijk? Even eerlijk zijn.
Het heeft alles te maken met #12 Wie bepaalt wanneer er gequote wordt? Wat heeft #12 met dit onderwerp te maken?

Mijn vraag: 'Laat mij eerst eens zien in de reglementen waar ik de fout in ben gegaan. Dan mag je mij concreet de grenzen uitleggen tot waar quoten wel of niet is toegestaan', daar ga je niet op in.
'Ik weet niet waar je het over hebt', dat is makkelijk zeg... Dan hoef je ook niet te reageren.
 
Ik wil wel even een hypothetisch voorbeeld geven hoe het forum er uit komt te zien als 5x jouw bericht #19 gequote wordt....
Ik begrijp heel goed dat je weinig ervaring hebt met ca 16 reacties sinds 2013, dat kan en is geen negatief punt maar verklaart wellicht waarom je nu nog niet inziet waarom quoten een forum zo onleesbaar maakt... dus zelfs zonder keiharde regels wordt het forum onleesbaar...
Het doel is een leesbaar forum en je zou kunnen zien dat ervaren mensen die reageren zelden een compleet blok quoten, hooguit een zeer noodzakelijk zaken die nodig zijn voor het verhaal.

Ik heb mijn bericht dus in totaal 5x in het plaatje gezet, puur als voorbeeld, let niet op de/mijn tekst maar meer op de vorm van 5 x een bericht quoten.
En nu is jouw tekst ca 4 regels, maar stel je voor dat het 2-4x zolang is, dan wordt het nog erger.
Doe er je voordeel mee en vergeet de rest even, daar schiet je niks mee op. Het doel lbijft een leesbaar forum zodat we vragen zsm kunnen beantwoorden, overzicht hebben en houden is daarbij er belangrijk.
VOORBEELD PUUR TER ILLUSTRATIE (hoe iedereen het liever niet wil hebben.... hoop ik...)
quoten.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan