goede software voor het terughalen van verwijderde bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mgroen1

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2019
Berichten
190
Goedendag,

situatie: ik zoek enkele verwijderde bestanden op mijn pc, ook uit de prullenbak verwijderd (Windows).

wie weet en/of heeft er ervaring mee, met het installeren en gebruiken van een programma om al verwijderde bestanden (ook uit de prullenbak) terug te halen? Ik gebruik Windows 10.

Welke programma is goed/ wordt aangeraden? Wat niet te gebruiken etc, wat doen, wat vooral niet, etc.

Vriendelijk bedankt.

Mathijs
 
Fijne dagen, Een veel gebruikt programma is Recuva van recuva.com
Bij wissen wordt alleen de eerste letter van bestandsnamen veranderd. Bestanden zijn er dus altijd nog. Een "doe niet!" is het verder gebruiken van deze harde schijf omdat gewiste bestanden dan kunnen worden overschreven, ook bijvoorbeeld met het slaapstand bestand, wanneer u slaapstand of Snel opstarten gebruikt.
 
De schijf waarop ze stonden niet meer gebruiken, lege ruimtes worden snel overschreven.

Enige nuttige recovery software die ook de diepte magnetisaties kunnen zien zijn die van Getdataback en R-Studio maar daar dien je voor te betalen., zelf heb ik nog nooit iets gehad aan Recuvo, amateurprogje.
 
Ik heb hele goed resultate gehad met Testdisk, GetDataBack is ook goed maar idd betaal software.
De meeste andere dingen die ik ooit getest heb... flut... en tuurlijk er is altijd vast iets dat ik niet getest heb.... heb er nu 1 plus 1 achter de hand (betaald) tis wel goed zo....
 
Ik heb nog nooit goede ervaringen gehad om verwijderde bestanden terug te halen. Meestal onherkenbaar en kost veel tijd en weinig resultaat. Wat ik aanraad, is maak meerdere systeemkopieën en databack-ups op verschillende externe opslagmadia en dan kun je altijd snel mappen en bestanden herstellen. Aomei, EaseUs Todo Backup, Acronis, Macrium Reflect allemaal back-upsoftware.
 
Ik wel... meer maals zelfs, ze waren blij.
Jouw voorstel omarm ik wel maar daar heeft ie nu ff niks aan dus laten we nu de meest voor de handliggende volgorde aanhouden:
  • Eerst de bestanden recoveren
  • Gelukt... dan jouw voorstel
...
 
Ja, goed, heb je gelijk aan. Ik schrijf voor alle mensen op dit forum die deze topic lezen. Laat zij uit preventie uitvoeren wat ik schrijf. Scheelt ze een berg ellende en tijd! Een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg. Mensen verwijderen niet alleen bestanden maar bestanden kunnen ook beschadigd raken/onbruikbaar worden. Het is al zo vaak voorgekomen dat op Helpmij.nl iemand een noodkreet liet horen nadat uren, dagen gewerkt was aan een scriptie/werkstuk en dat het verloren was gegaan. Daar sta je dan! Alle werk voor niets en je kunt weer opnieuw beginnen.
 
Zo een iemand moest ik eerst haar scriptie redden... voordat ze het echt backuppen kon..... we kunnen het niet mooier maken....;)
 
Vergeet ISObuster niet. Betaald, maar al heel wat klanten blij mee kunnen maken.
 
Goedendag,

situatie: ik zoek enkele verwijderde bestanden op mijn pc, ook uit de prullenbak verwijderd (Windows).

wie weet en/of heeft er ervaring mee, met het installeren en gebruiken van een programma om al verwijderde bestanden (ook uit de prullenbak) terug te halen? Ik gebruik Windows 10.

Welke programma is goed/ wordt aangeraden? Wat niet te gebruiken etc, wat doen, wat vooral niet, etc.

Vriendelijk bedankt.

Mathijs

Als u nog verwijderde bestanden uit de prullenbak moet herstellen, kan ik u dit programma aanbevelen DiskInternals Uneraser. Het herstelt perfect gegevens en de uitgifteprijs is vrij klein.
 
Heb verschillende tooltjes geprobeerd. Mijn bevindingen:
- Testdisk (of eigenlijk QPhotoRec) werkt redelijk snel en goed. Wat mij betreft nummer 1. Nadeel: onhandige/lelijke gebruikersinterface. Maar met de handleiding erbij goed te doen.
- Recuva: had ik niets aan, vond geen bestanden;
- Uneraser: vond niet de juiste bestanden.

Nogmaals dank allen voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan