Wat is in mijn geval beter: switch of router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie123321

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2016
Berichten
101
Ik heb problemen met mij netwerk omdat ik ook nog gebruik maak van het beroerde Ziggo modem met router en WIFI (een monteur van Ziggo zei zelf dat het kastje beroerd). Die laatste 2 willen niet echt samenwerken met een hogere belasting van het netwerk.

Ik heb op dit moment het volgende erop aangesloten staan:

- 2 Wifi camera's (720p)
- 2 LAN camera's (720p)
- 1 PS4
- 2 pc's
- 1 tv cable box

Nou is er vooral een probleem als ik de 4 camera's gebruik. Bij overbelasting "klapt" de boel eruit.

Ik heb 3 dingen direct op de Ziggo router zitten en 3 andere dingen op een switch die aangesloten is op die router (vast) en dus verder wifi verbindingen.

Weet iemand een goede en betaalbare oplossing? En wat is beter in dit geval: een switch of een router?
Ik heb me wel ingelezen, maar toch kom ik niet helemaal uit het verschil tussen die twee.
 
Laatst bewerkt:
Het verschil tussen beide wordt hier uitgelegd.
Je kunt die Ziggo-box in bridge-mode ( laten ) zetten en er dan een eigen router aan hangen die jouw netwerk verzorgt, de Ziggo-box zorgt dan alleen voor de internetverbinding van het geheel.
 
Je hebt ook te maken met de stroom die nodig is om alles te laten werken.
Alles dat geen eigen voeding heeft haalt dat uit de UDB poort.. dus op een bepaald moment knalt ie eruit.
Met een stevige powered switch, zeker met USB3 poorten zou je een deel v/d spullen over kunnen zetten en wordt je router minder belast.
Voordeel: Je hoeft totaal niets verder aan je netwerk te veranderen.....
 
Alles heeft z'n eigen power, dus dat is het probleem niet. En het is me duidelijk: routers zijn meer voor internetverkeer geleiden en switches voor intern netwerkverkeer in de goede richting sturen. De eerste website waar ze duidelijk waren.

Ik ga het verkeer beneden via een switch met wifi laten lopen en 1 verbinding houden met het modem (volgens mij is dat heel makkelijk) en de switch die boven staat eens nakijken op snelheid.

Bedankt! Ik kan zo verder.
 
Laatst bewerkt:
Welk abbo en modem router heb je?
En modem/routers zijn om te ruilen voor een andere als je blijft zeuren.

De modem/router die je nu hebt zit een 4p switch in en wat al eerder is geopperd, ding in bridge mode zetten en een eigen of 8p router erachter zetten of een 4p met een 4p switch, alle 1Gbps.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan