chromecast verbinding valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
1.876
Chromecast2 en Android werken prima zoals het hoort. Maar wanneer ik beide verbind en bijv een film met Netflix cast valt de verbinding weg wanneer ik de android een paar minuten wegleg. De film loopt door maar ik moet opnieuw op het casten symbool drukken om beide weer te verbinden en de film te kunnen pauzeren of stoppen. Android staat niet op batterijbesparing iod.
Wat gaat hier fout?
 
Hi Snijworst,
Ik weet het niet zeker maar ik heb wel een vermoeden. En het lijkt er op dat dit de reden is waarom ik juist de Chromecast heb gekocht!

Over het algemeen werkt het zo: je zoekt op telefoon of laptop op wat je wil zien en dat stream (cast) je naar je tv. Werkt prima, maar het nadeel is dat je laptop of telefoon de "ontvanger" van het signaal blijft en dat blijft doorsturen. Dat kost batterij power en bandbreedte. Niet heel erg als je thuis (wifi) zit maar het kan een beperking zijn als je via 4G streamt. Vooral als op je abonnement een datalimiet zit.

Chromecast werkt anders. Je zet daar via je telefoon bij voorbeeld (jouw android? btw android is software en geen apparaat?) de verbinding op, waarna Chromecast dat overneemt. Je kunt dan ook rustig je telefoon uit zetten, de film gaat gewoon door.
En ja als je wil pauzeren moet je weer verbinding maken voordat je iets kunt doen.
Dat is precies wat ik wilde. Mogelijk werkt het bij jou ook zo en zet het je op het verkeerde been?
Solaris
 
Wat je zegt klopt, alleen was het voorheen, met mn vorige telefoon, zo dat de verbingding tussen beide niet wegviel. De bedieningsknoppen van Netflix bleven dus beschikbaar op het vergrendelscherm van de android, en dat is nu niet meer...
 
Zet de router eens op een ander wifi kanaal, na het instellen van het casten is er een verbinding tussen de router en chromecast, die wordt verstoord zo te zien.
 
Kan ook nog zijn dat jouw huidige telefoon bepaalde apps op de achtergrond afsluit of afknijpt om de batterij te sparen.
Bepaalde telefoons hebben die nare eigenschap, Nokia bijv. is er daar 1 van...
 
Xiaomi Redmi8. De netflix app staat qua batterijbesparing ingesteld op geen beperkingen.
Ik bedenk me nu net dat ik ook de Tune-in app heb die kan casten. Eens zien wat die doet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan