Nieuwe externe brander wel gelezen maar niet als brander herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronny79

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2006
Berichten
11
Beste allemaal!

Vorige week heb ik een nieuwe DVD/CD-brander gekocht, merkloos maar door m'n laptop (W10) herkent als 'DV-28S-Y'. Deze wordt wel als DVD-station herkent in Mijn PC maar in een drietal brandprogramma's niet herkent als brander. Natuurlijk heb ik voor het plaatsen van deze vraag al veel gezocht en geprobeerd maar niets schijnt te helpen.

Wat ik onder andere heb geprobeerd;
- Driver-update of andere driver proberen te installeren (volgens de info. van de leverancier geen driver benodigd, draait op cdrom.sys van MS)
- Letter station gewijzigd (van E: naar F:)
- Windows update
- op drie verschillende soorten/merken laptops aangesloten, bij allen hetzelfde probleem
- ...

Herkend iemand dit probleem? Ik wil heeeel graag CD'tjes branden voor in mn auto... ;)
Alvast bedankt!!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Wat mij dan opvalt ... "Supported OS: windows 2000, Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8"

Er is geen sprake van w10.

Eventueel als "test" eens aansluiten op een W7 machine ??

Peter
 
Laatst bewerkt:
In W7 kon je gewoon met Windows zelf branden, kan dat in W10 dan niet. Je had geen andere software nodig.
 
Bedankt voor de reacties!

Die driver heb ik al eerder proberen te installeren maar ik krijg dan de foutmelding dat er geen digitale handtekening aanwezig is...

Voor wat betreft de geschikte OS's, volgens de specs draait deze brander gewoon onder W10.
 
Weet je zeker dat het wel een brander is?
Ik kom de DV-28S-Y alleen tegen als speler, niet als brander.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan