ik zoek backup programma dat bestanden verplaatst

Status
Niet open voor verdere reacties.

henry70

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Berichten
108
Hallo,

ik gebruik al een tijd het back-up programma syncback, ik spiegel hiermee bestanden naar de bestemmingsschijf, het zorgt er voor dat de bestanden en mappen op de bestemming er het zelfde uit komen zien. Alleen als ik op de bron bestanden naar een andere locatie verplaats dan verwijderd hij de bestanden op de bestemming en kopieert hij de bestanden in de nieuwe locatie, als ik veel bestanden aan het verplaatsen ben is dit tijdrovend. Als ik op de bron bestanden verplaats wil ik dat op de bestemming de bestanden ook verplaatst worden i.p.v. verwijderen en kopiëren. Kent iemand een programma die dat kan? met SyncbackPro lukt het me niet, ik dacht dat het met deze zou moeten lukken.
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat volgens mij niet. Het principe zoals jij schetst is, maak het doel gelijk aan de bron. Verwijderde (lees verplaatste) bestanden in de bron worden in het doel verwijderd. De verplaatste bestanden in de bron worden dan gezien als nieuwe bestanden immers het pad/locatie is veranderd en worden naar het doel gekopieerd. Dat gebeurt op basis van details.

Wat jij wilt is een brug te ver binnen het programma. Denk ook dat andere programma dat niet kunnen.

Overigens begrijp ik niet zo goed dat je gaat zitten wachten tijdens de uitvoering. Je minimaliseert het scherm en werkt gewoon verder op de pc. Ook kun je een taak plannen.
 
Laatst bewerkt:
dacht dat het met deze instelling moest lukken van syncback, maar krijg het hier ook niet mee voor elkaar. (bestand verplaatsen i.p.v. kopiëren)

sync.jpg
 
Ik zie het niet. Als jouw principe is, maak het doel gelijk aan de bron en je gaat prutsen dan loop je een groot risico. Je zou de bestanden die in het doel staan ook handmatig kunnen verplaatsen maar waar blijf je dan! Ook Allway Sync werkt volgens hetzelfde principe als SyncBack.

Waarom gebeurt dat zo? Verplaatsen is een kwestie van het wijzigen van de MFT, zeg maar de index op de schijf (bron). Fysiek verandert er niets op de schijf (bron). Echter de bestanden moeten wel naar de andere schijf gekopieerd (doel) worden! Anders komen ze niet fysiek op de schijf te staan.

De Master File Table (MFT) bevat hoofdzakelijk metadata over elk bestand en elke map op een NTFS-bestandssysteem.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord, oké maak doel gelijk aan bron dat is ook het doel van het programma (synchroniseren/spiegelen) dat doet hij ook alleen gaat hij bij verplaatsen op de bron, bestanden verwijderen en kopiëren op het doel i.pv het zelfde doen (verplaatsen) wat ik op de bron deed.

de bestanden staan al op het doel station maar ik wil dat hij ze ook verplaatst.

Ik geloof jouw theorie, het programma is nog niet slim genoeg, is nog future toch?
 
Ik klikmet de rechter muis knopo op "knippen' en "plak" het bestand of map gewoon op een willekeurige usb stick met voldoende ruimte. Klaar. Geen gedoe en het is zo gebeurd.


:p
 
@Lange Pier
Het doel is tijdbesparing. Immers verplaatsen gaat volgens TS sneller dan verwijderen en kopiëren.

@Route99
Mijn persoonlijke ervaringen met Synctoy zijn niet goed. Doet soms niet wat je verwacht en loopt vast bij wat bestandsnamen.
Nog even een vraag aan jou. Wil je die afkortingen eens weglaten. Anderen en ik weten vaak niet waar ze voor staan. Wat is NOK nu weer? Is dat de bovenste rand van een dak, een uitstekende punt of heeft het te maken met nokken? Moeten we dan eerst de afkortingen gaan opzoeken?

@henry70
Inderdaad mijn fout, ze staan wel in het doel maar de metadata zijn gewijzigd. Dat wil zeggen de locatie en details en dat laatste in het bijzonder zal wel de reden zijn dat verplaatsen niet gaat. Ze worden door de gewijzigde details gezien als nieuwe bestanden.
 
Laatst bewerkt:
En plak je dan een sticker op die "willekeurige" USB stick ... welke backup dat is?
Dan ben je klaar?
Kan dit niet helemaal plaatsen in het verhaal van de vraagsteller.
Licht eens verder toe.
 
Het doel is tijdbesparing. Immers verplaatsen gaat volgens TS sneller dan verwijderen en kopiëren.
@Senso: wat is eigenlijk een TS.... ? :eek:
Een instituut dat backuppen onderzoekt hoe snel ze gaan?

Even serieus: Sorry dit komt niet prettig bij mij binnen om zo te reageren.....

Immers, wie schrijft nu nog de afkorting die hoort bij USB stick helemaal uit?
https://www.google.nl/search?client...hUKEwiR9_m8vd_mAhVFURUIHVRtCOwQ4dUDCAo&uact=5
USB. Afkorting voor Universal Serial Bus, een verbeterde (en in vergelijking met de voorloper aanzienlijk snellere) manier om gegevens uit te wisselen tussen de computer en randapparatuur.
En dat geldt ook voor OK & NOK.

Laten we aub on topic blijven op een forum dat het toch al lastig heeft....toch?
 
Laatst bewerkt:
Je moet gewoon met een goeie basis beginnen dus dat je vanaf begin alles goed hebt gecategoriseerd, dan hoef je eigenlijk nooit te verplaatsen, ben je daar van af. Zoals Senso schreef even handmatig is denk ik de beste oplossing. Ik kom hier nog op terug morgen heb even geen tijd meer.
 
@route99
Het is niet één keer dat jij afkortingen in jouw topics gebruikt en dan heb ik het niet over de simpele, maar over andere. Ik weet dan niet waar ze voor staan. OK zou ik dan wel weten in een bepaald verband maar NOK totaal niet. Ik zie ook vaak imh, ioh of imho, ik weet niet waar dat voor staat. Ga het ook niet opzoeken. Een topic moet voor iedereen direct duidelijk zijn.

@henry70
Ik heb het antwoord gevonden en het is gedeeltelijk mogelijk. Het gaat alleen, als het om bestanden gaat in dezelfde map. Maar als mappen van locatie veranderen dan kan het niet als ik het goed lees.

Lees deze maar eens, is vrij ingewikkeld. Het gaat om de optie “Detect file renames on left/right". Echter dit ben ik ook wel eens tegengekomen in andere programma's en wat gaat de software dan doen? Juist ja, vergelijken en dat proces kost tijd en vaak veel tijd. Wat schiet je dan ermee op. Totaal niets.
 
Laatst bewerkt:
NOK hier kom ik ook niet uit:confused: Senso deze speciale opties heten Intelligente Synchronisatie en wordt niet echt aangeraden. Ik zal het lezen.
 
Simpel, NOK staat voor Not OK maar het verdient niet de schoonheidsprijs.
imoh = in my honest opinion ( naar mijn oprechte / eerlijke mening ), dit is een veel gebruikte afkorting ( MSN-taal ) dus als je dat niet weet heb je toch ergens iets gemist...:rolleyes:
 
Als ik in ieder geval zulke berichten krijg, dan zend ik niets terug.
"Gemeen". Dat deze woorden bestaan vindt ik schandalig. Wie heeft dat in godsnaam uitgevonden.
Stel je krijgt deze mdr: mort de rire (dood van het lachen/ik ga dood van lachen)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Chattaal
Prettige feesten en een Gelukkig Nieuwjaar
 
Het gebruik van afkortingen is formeel gesproken niet gelijk aan het gebruik van chat taal.
Daar zit een wereld van verschil in.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Chattaal

Bijvoorbeeld: l8 = lacht....
Ondenkbaar dat je dit via een afkorting voor elkaar krijgt.

Zelfs de Van Dale kent "imho" en noemt het een afkorting voor informeel gebruik.
https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/engels-nederlands/vertaling/IMHO

Dus als zij zelfs de moeite nemen om het te vermelden dan voel ik me al helemaal vrij om het te mogen gebruiken, ik houd me keurig aan wat Van Dale ook ziet aan taalontwikkeling.

Chattaal is dus gewoon een andere taal, het zijn geen afkortingen, ook al lijkt het er op als je te snel kijkt, omdat ze "kort zijn, maar dat is niet hetzelfde als een afkorting. Het heeft vast een bestaansrecht, maar het is niet de taal die ik voornamelijk gebruik, het Nederlands waarin ook afkortingen gebruikt worden.

Dus ik vind het zoals gezegd dan ook niet prettig om op de eerder beschreven negatieve manier hierover op het forum benaderd te worden vanwege mijn afkortingen gebruik. Dat voelt ook discriminatoire aan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan