USB2.0 camera van microscoop werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nkroese

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 dec 2019
Berichten
4
Beste forumleden,

Ik probeer mijn microscoop (https://www.bmsmicroscopes.com/nl_nl/bms-digitale-microscopen/749597.html) aan te sluiten op mijn laptop. Helaas lukt het mij niet om een driverprobleem (denk ik) op te lossen. Als ik bij Apparaatbeheer bij 'Andere apparaten' kijk dan zie ik daar een uitroepteken in een gele driehoek staan bij 'USB2.0 camera'. Het apparaat wordt dus niet goed herkend, lijkt mij. Bij de microscoop is enkel de software Touwview & Touplite geleverd, dit is software om de beelden van de microscoop (live) te bekijken. De software herkent de microscoop niet (No device).

Ik heb al diverse drivers geprobeerd te installeren maar zonder succes, zoals realtec PC camera, usbcam_2.9.8.2001_tis, Chipset_Driver_3HGPG_WN32_1.16.33.1_A01_01. Ook heb ik Snappy driver geïnstalleerd, zoals geopperd werd op een ander forum. Ik kom er echter niet uit. Oja: de privacy-instellingen van de camera staan op 'apps toegang verlenen' en ook de toegang is ingeschakeld. Als ik de kabel aansluit hoor ik wel een geluidje in windows, de kabel is dus goed.

Mijn BTO laptop draait op Windows 10 Pro, versie 1803. Specs: 2.8 Ghz processor - 64 bit - i7, 16 gb ram, voldoende vrije opslagruimte beschikbaar.

Wie kan mij helpen aan een oplossing?
Alvast dank!

Groet,

Nick
 
Heb je al verse drivers voor Windows 10 gevonden bij de fabrikant?
 
Leuk dat je in 2020 bent Nick en een gelukkig Helpmij.nl forum.
Bij het kopen van gadgets is het altijd goed lezen voor welke besturingssystemen ze bedoeld zijn en waar de drivers op werken. Wat ik nu zou doen dat is toch vertrouwen op de bijgeleverde programma's maar ze installeren en aanklikken in compatibiliteit modus van een Windows versie waar de programma's op zouden moeten kunnen werken. Compatibiliteit vind je door met rechts op de setup bestanden en de uitvoerbare bestanden te klikken en onder Eigenschappen op het tabblad compatibiliteit. Bedankt
 
Heb je al verse drivers voor Windows 10 gevonden bij de fabrikant?

Ik heb een mail naar de fabrikant (BMS) gestuurd inderdaad. En ook naar de leverancier, die heeft de mail weer doorgestuurd naar de fabrikant. Nog geen reactie binnen....
 
Leuk dat je in 2020 bent Nick en een gelukkig Helpmij.nl forum.
Bij het kopen van gadgets is het altijd goed lezen voor welke besturingssystemen ze bedoeld zijn en waar de drivers op werken. Wat ik nu zou doen dat is toch vertrouwen op de bijgeleverde programma's maar ze installeren en aanklikken in compatibiliteit modus van een Windows versie waar de programma's op zouden moeten kunnen werken. Compatibiliteit vind je door met rechts op de setup bestanden en de uitvoerbare bestanden te klikken en onder Eigenschappen op het tabblad compatibiliteit. Bedankt

Hallo Alfred, dank voor je reactie. Ik heb de programma's ook geïnstalleerd. Dit werkt echter niet. De software is (ook) bedoeld voor Windows 10, dus dat zou goed moeten zijn. Het probleem zit, denk ik, in het niet herkennen van het apparaat door Windows. Heb je wellicht nog andere tips? Alvast bedank!
 
De mist trekt op. Het lijkt een duurder model en geen handig dingetje. De USB poorten aan de voorkant zijn vaak een HUB (afsplitsing) en niet alle apparaten kunnen daarop worden aangesloten, dat staat dan vaak ook in de gebruiksaanwijzing. Met een USB aansluiting aan de achterkant zou je goed moeten zijn. Probeer een andere computer. Ten slotte: Windows 10 is nogal veranderd want de upgrades zijn eigenlijk andere versies. Houdt de, uitgeklapte, apparaten in Apparaatbeheer goed in de gaten want het kan zijn dat er iets niet meer aanwezig is of dat er afwijkende en waarschuwende pictogrammen staan. Het veranderen van Windows houdt ook in dat wat eerst werkte nu niet meer werkt. Daarom wil ik toch uitsluitsel zien over dat de software geïnstalleerd én aangeroepen is, via het uitvoerbare bestand, via Eigenschappen bij tabblad Compatibiliteit in compatibiliteitmodus met bijvoorbeeld Vista. Dat de software geïnstalleerd werd en geopend werd zegt niets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan