bijna alle mails foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
165
Ik heb een mail gestuurd naar ca 130 mensen via BCC en één naar mijzelf via aan. Dan krijg ik een mail terug met meer dan 90 foutmeldingen bij bijna alle mailadressen, zie hieronder enkel;e voorbeelden. Wat kan de oorzaak zijn en kan het komen omdat mijn VPN server aan stond?

This is the mail system at host outbound5.mail.transip.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<",********l"@googlemail.com>: host
gmail-smtp-in.l.google.com[2a00:1450:4013:c07::1b] said: 553-5.1.3 The
recipient address <********@googlemail.com> is not a valid 553
5.1.3 RFC-5321 address. r16si30823759eja.110 - gsmtp (in reply to RCPT TO
command)

Final-Recipient: rfc822; ",******"@chello.nl
Original-Recipient: rfc822;",******"@chello.nl
Action: failed
Status: 5.1.1
Remote-MTA: dns; mx.tb.mail.iss.as9143.net
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.1.1 logid=SMTPRC 550 MXIN501 mailbox
"********"@chello.nl unknown
;id=lxrii0mtxxvQXlxriijaZo;sid=lxrii0mtxxvQX;mta=mx10.tb;d=20191230;t=172558[CET];ipsrc=136.144.136.9;
 
Stuur de mail in kleine batches. 10 BCC's per stuk, bijvoorbeeld. Scheid ze met een ;
 
Ik heb het vorig jaar ook gedaan, toen ging het goed. Bij mijn hostingprovider moet je de mail scheiden met een komma. Bij andere met een spatie of puntkomma. Mijn provider zegt dat ze verstuurd zijn maar de server van de geadresseerde stuurt ze terug.
 
Dan klopt het mailadres niet, of de seperatie.
 
De mailadressen zijn goed en bij Thunderbird moet je komma gescheiden. Verzend ze nu elke dag met 10 adressen in de BCC, dat gaat goed. Bij de eerdere fout zie mijn eerste bericht zijn ze wel door mijn provider verzonden maar de geadresseerden kregen ze niet. Waarom is bij de één 70 mailadressen in de BCC niet goed en kan een ander wel 200 adressen in een nieuwsbrief verzenden? Waarom moet je het opbouwen, elke dag meer adressen. Wat zijn de maatstaven?
 
Laatst bewerkt:
Het ligt een beetje aan de configuratie van de mailserver.
Persoonlijk zou ik eerder denken aan een centraal mail-distributie-systeem, zoals MailChimp.

Ik heb ooit eens gehoord dat een bedrijf al haar klanten een mailing wou sturen, en tegen het limiet van 500 mails per dag aanliep.
Als je het centraal verstuurt via MailChimp, zit ja altijd goed. Deze organisaties zijn zou bekend, en hebben een uitgebreid netwerk dat zij niet snel problemen hebben als een mail (onterrecht) als spam wordt gezien waardoor er een IP-adres op de blacklist gaat. Plus dat je bij MailChimp ook meteen mogelijkheden hebt om je adressenbestand te beheren, en dat mensen zichzelf eenvoudig kunnen uitschrijven.
 
Laatst bewerkt:
Ben met 10 per dag begonnen en gaat nu goed. Ik denk dat de fout het volgende was: Ik kopieerden de adressen vanuit exel naar de regel in BCC. Dan krijg ik een lange regel met vele adressen, komma gescheiden. Daarna drukte ik op verzenden en dat had ik niet moeten doen. Aan het eind van die lange regel had ik op enter moeten drukken en dan staan alle adressen niet naast elkaar maar onder elkaar, elk in zijn eigen BCC vakje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan